היום בו מתקיימות שיחות המשוב הוא לא תמיד יום טוב לעובדים. לא אחת קורה שהמנהל הישיר של העובד מסביר לו למה סדרי העדיפויות שלו אינם נכונים ומצביע על טעויות מסוגים אחרים.
בסיכומו של דבר העובד מקבל את המסר שהביצועים שלו הם מתחת למצופה.
לפעמים זה קורה לעובדים טובים שמצפים למשוב חיובי ואז להפתעתם מגלים שיש להם נקודות תורפה.
למה זה קורה? לפעמים העובד מתמקד בעבודתו רק בדברים שהוא אוהב או כאלה שהולכים לו בקלות. ולכן, למשימות שהוא פחות אוהב הוא מקדיש מעט מאוד זמן אם בכלל.
השאלה הגדולה היא: האם המשוב הוא כלי מספיק כדי לשנות את המצב.
האם משוב מעודד מוטיבציה בקרב העובדים לשפר את המקומות שהם צריכים להשתפר בהם.
התשובה היא: תלוי איך מעבירים את המשוב ובאילו תחושות העובד יוצא ממנו.
אם העובד יוצא משיחת המשוב כשהוא חש מושפל, מאוכזב או מדוכא – המנהל נכשל בשיחת המשוב.
מטרת המשוב היא לא לנזוף בעובדים ולא לתת להם לצאת בתחושות רעות.
מטרת המשוב היא לדון עם העובד בצורה אובייקטיבית בנקודות החוזק והתורפה שלו ולבדוק יחד איתו איך ניתן לשפר את נקודות התורפה שלו.
מטרת המשוב היא לעודד את המוטיבציה של העובדים להשתפר. לא לגרום להם להרגיש חסרי יכולת וכתוצאה מכך גם חסרי מוטיבציה.
משוב שיצר תחושות רעות לעובדים והם יצאו ממנו חסרי מוטיבציה השיג את ההיפך ממה שהוא היה אמור להשיג. וזוהי נקודת תורפה של המנהל שהעביר את המשוב.
ממחקרים שנערכו על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-10.4% בלבד מהעובדים שקיבלו מהמנהל הישיר שלהם משוב שלילי, באופן שהותיר אותם אם רגשות שליליים, כמו למשל שהביקורת היתה קטלנית מדי, שהם חשים מרוחקים יותר, מאוכזבים או מדוכאים, המשיכו להיות מחוברים לארגון.
יתרה מכך, כ-80% מהעובדים שיצאו בתחושות רעות משיחת המשוב מודים כי הם מחפשים עבודה אחרת באופן פעיל וסביל כאחד.
לעומת זאת, עובדים שיצאו משיחת המשוב מעודדים – עובדים שהמנהל הישיר שהעביר להם את המשוב הותיר אותם לאחר השיחה עם רגשות חיוביים, כלומר הם יצאו מהשיחה עם תחושות של השראה ומוטיבציה גבוהה יותר להשתפר וללמוד איך לבצע את עבודתם טוב יותר – לעובדים אלה יש סיכוי הגבוה פי 3.9 להיות יותר מחוברים לארגון, נאמנים לו ומעורבים במשימות, לעומת העובדים שיצאו משיחת המשוב בתחושות שהם פגועים.
מתוך קבוצה זו, של עובדים שיצאו משיחת המשוב בתחושות טובות של הגברת מוטיבציה רק כ-3.6% מהם מחפשים באופן פעיל עבודה אחרת.