שיתוף

סרטוני הווידאו הולכים ותופסים מקום של כבוד בקמפייני גיוס ובשדרוג מותג המעסיק. למעשה, הווידאו צריך להיות חלק מרכזי באסטרטגית מיתוג המעסיק. יתרה מזאת, סרטונים הם דרך מצויינת לחבר עובדים קיימים לארגון ולהגביר את מעורבותם.

בנוסף, סרטונים שהועלו לאתר החברה ולרשתות החברתיות שלה על ידי העובדים הם דרך מצויינת להראות למועמדים פוטנציאליים את נקודות החוזק של החברה, כמו גם להמחיש להם את הצד האנושי של הארגון.

לקרב מועמדים פוטנציאליים

סרטון וידאו יכול לקרב את הארגון למועמדים הפוטנציאליים שלו יותר מכל אמצעי אחר. אחרי הכול, רובם המכריע של המועמדים בוחנים כיום מקומות עבודה דרך הטלפון החכם והטבלט.

סרטוני וידאו קצרים יכולים להמחיש למועמדים פוטנציאליים שמתעניינים בחברה שלכם, את חווית העובדים הקיימים של החברה. הרעיון הוא למשוך כמה שיותר צופים.

צילום ועריכה של סרטוני וידאו לא חייבים להיות נטל מהותי על התקציב של משאבי האנוש. ארגונים שיש להם תקציב מתאים יכולים אמנם לשכור את שירותיהן של חברות שמעניקות הדרכות בנושא צילום ועריכה של וידאו.

אבל גם ארגונים שהתקציב שלהם לא מאפשר לשכור חברות חיצוניות יכולים להרשות לעצמם את הסרטונים. אחרי הכול, אין כיום כמעט עובד, בפרט בין בני דור המילניום, שלא יודע לצלם ולפרסם סרטונים קצרים.

תכנים ונושאים לסרטונים

יש אינסוף נושאים לסרטוני וידאו שניתן צלם ושיכולים להועיל למשאבי האנוש של הארגון. למשל, אפשר לצלם יום בחיי הארגון. או יום בחיי עובדים במחלקה מסויימת, ואפשר גם לצלם עובדים ביום כייף של החברה. אלו הם מסוג הסרטונים שיכולים להועיל לקמפיין גיוס.

סרטונים מסוג אחר יכולים להיות סיור במשרדי החברה, החל במשרדי העובדים ועד משרדי ההנהלה הראשית. סרטונים אלה יכולים לתת הצצה אל משרדים אחרים בארגון, לטובת העובדים והמנהלים כאחד.

סוג שלישי של סרטוני וידאו יכול להיות ראיונות מצולמים עם עובדים. בראיונות יכולים העובדים המרואיינים לספר על עבודתם בחברה, על הסיבות למה הם אוהבים לעבוד בחברה, איך הם הצליחו להתפתח ברמה המקצועית מהרגע שהגיעו לחברה, הם יכולים לספר על מהירות הקידום, אילו חוויות מעניינות הם חוו, איך היתה הקליטה שלהם בחברה, למה הם הצטרפו לחברה מלכתחילה, ומה הם אוהבים במקום העבודה.

להגיע לקהל רחב של צופים

כדי שהסרטונים ישיגו את מטרתם, חשוב שהם יגיעו אל כמה שיותר אנשים. לשם כך חשוב שהם יקבלו דירוג גבוה ככל האפשר בגוגל. לכן חשוב, כדאי ורצוי להעלות אותם ליוטיוב.

כמו כן, חשוב מאוד שהתכנים המצולמים יהיו מעודכנים. במילים אחרות, יש לעדכן את התכנים באופן קבוע. לשם כך כדאי להעלות תכנים חדשים אחת לחודש לכל הפחות.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

תגובה 1

  1. הנה רשימה של תכני וידאו קלים להפקה ללא קריאייטיב מהחלל, וכולם יכולים לתרום משמעותית למיתוג המעסיק שלכם:
    הצגה של תפקיד
    הצגה של אתר גאוגרפי ("המשרדים שלנו בסן-פרנסיסקו")
    תיעוד של אירוע מקצועי
    הצגה של קבוצה בתוך הארגון
    הצגה של קבוצת אוכלוסיה בתוך הארגון (למשל: בוגרי האוניברסיטאות שזה עתה גויסו, או הנשים, או הגברים, או העובדים הערבים שלנו אצטרה)
    סיכום פרוייקט
    סיכום תקופה (חודש/רבעון/שנה)
    סקר דיעות
    יום בחיי…
    הצגת ערכי היסוד של הארגון
    סיפור על אנשים מסויימים ומעניינים בתוך הארגון
    סיכום אירוע כיף/גיבוש/טיול
    הצגת פעילות תרומה לקהילה
    הסברים איך להתקבל אליכם?

    ונכון שכל העובדים שלכם, ובטח הצעירים שביניהם, יודעים איך לצלם בטלפון שלהם, וגם נכון שכדי ליצור סרטון ערוך תמציתי שמעביר בסאבטקסט שלו את מה שחשוב למיתוג המעסיק שלכם, אפשר להיעזר במקצוענים בין לצורך בניית הסיפור ובין לשם ביצוע עריכה קולחת וזורחת.

השאר תגובה