האם קיים יחס של עובד מעביד כאשר מדברים על תקופת העבדות בארה"ב? זוהי רק אחת מהשאלות שמסעירות את האמריקנים מאז יום שבת האחרון, אז שודרה כתבה בטלוויזיה המקומית של מדינת ג'ורג'יה, בה סיפרו על שיעורי בית במתמטיקה שניתנו לילדי כיתות ד' באחד מבתי הספר המקומיים, ובהם שאלות שדנו בלא פחות מיחס אדון ועבד.
בין השאלות אפשר למצוא את השתיים הבאות: "לכל עץ יש 56 תפוזים, אם כל אחד משמונה העבדים שיש במקום יקטפו בדיוק את אותו מספר תפוזים, כמה יקטוף כל עבד"? שאלה אחרת נוסחה בצורה קצת יותר ברוטאלית: "אם העבד פרדריך קיבל שתי מלקות כל יום, כמה מלקות הוא קיבל במשך שבוע שלם"?
שני המורים שחיברו את השאלות ושבעת המורים הנוספים שאישרו אותם, לפני שנתנו אותם לתלמידים כחלק משיעורי הבית, עדיין לא יודעים מה יעלה בגורלם בעקבות המקרה. לטענתם כל מה שהם ניסו לעשות היה ליצור אנלוגיה ללימודי ההיסטוריה שהילדים למדו באותו שבוע ולא יותר.
מנהל מחלקת משאבי אנוש של בית הספר שעליו הופקדה חקירת המקרה ומתן המלצות למנהל לגבי הדרך לנהוג עם המורים, אמר לעיתונות המקומית: "אנחנו איננו מאמינים כי היו למורים אי אלו כוונות רעות, וכעת אנחנו נבדוק מה לעשות עם כל אחד ואחד מהם".
בינתיים ההורים של התלמידים שקיבלו את השאלות מבקשים הסברים ולא רק סיסמאות. "המקרה הזה מאד פגע בי", הודיעה ניקול תומפסון שבנה הראה לה את שיעורי הבית שהוא קיבל. "אני וכל ההורים מבקשים מהם התנצלות רשמית, אני רוצה שהם יגידו לנו שהם מבינים שהם טעו".
בעוד האימהות רוצות רק התנצלות, נשיא התאחדות בתי הספר של ג'ורג'יה, אד דובוס, דורש שכל תשעת המורים שאישרו את השאלות יפוטרו. "המורים הללו לא הבינו את השאלות שנכתבו? אני מסרב להאמין לזה, יש הבדל דק בין שאלה בקשר ליחס עובד – מעביד לבין יחס של אדון ועבד, אנחנו חייבים להבין זאת, הם חייבים להבין זאת. אם נאמר את האמת, השאלות עצמן היו גם ככה די גרועות מבחינה מתמטית".