הטכנולוגיה מאפשרת למועמדים לחוש כאילו הם נמצאים בבניין החברה עצמו גם מרחוק. הם יכולים לבצע משימות בזמן אמת באמצעות הטכנולוגיה, ולהראות כיצד הם יתמודדו עם אתגרים בעבודה במידה ויתקבלו.
מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) הפכו להיות המציאות שלנו. מלבד סרטי מדע בדיוני, הטכנולוגיה משמשת למשחקי מחשב, לשיחות וועידה בחדרי ישיבות מדומים, וכעת גם לגיוס עובדים.
מציאות מדומה ורבודה בעולם הגיוס עושה גלים. חברות רבות מאמצות את הטכנולוגיות הללו כדי לשפר את חוויית המועמד שלהן, ליצור בדיקות מיומנות מבוססות כיף, ולהראות למועמדים כי הן בחוד החנית של החדשנות.
אין ספק כי VR יכולה להוסיף ממדים חדשים ומרתקים לתחום הגיוס.
להלן 3 חברות שעושות שימוש ב- VR לגיוס עובדים:
Jaguar
חברת Jaguar התחברה עם Gorillaz לבניית חווית גיוס של כיף ומיומנויות מבוססות משחקים. הלהקה הווירטואלית של Gorillaz עשויה להיראות כמו שער לא הגיוני לגיוס, אך יגואר אינה מסכימה. חברת הרכב התאחדה עם הלהקה המסתורית במאמץ למלא יותר מאלף תפקידים בתחום האלקטרוניקה והתוכנה.
כדי לעשות זאת, היא השיקה יישום מציאות מדומה חינמי, זמין באמצעות iTunes ו- Google Play, כך שבאמצעות היישום מועמדים יוכלו ללמוד על ניואנסים של כלי רכב חשמליים באמצעות משחקים מרתקים אך תובעניים לפיצוח קוד. המשחקים בחנו את סקרנותם של המועמדים, את יכולת ההתמדה שלהם, החשיבה לרוחב ומיומנויות פתרון בעיות.
גישה יוצאת דופן זו מספקת שני יתרונות ענקיים: מועמדים אשר נהנים מהמשחקים מתרשמים על ידי מהגישה היצירתית והחדשנית של החברה מה שמעלה את ערך המותג שלה, והחברה בוחנת מי מפצח את הקוד באופן מהיר ויעיל כך שיתאים לעבוד בחברה.
Jet.com
חברת Jet.com מאפשרת למועמדים לחוות את תרבות החברה שלה, מכל מקום שבו הם נמצאים. פלטפורמת הקניות המקוונת של Walmart ממנפת את תרבות השיתוף שלה כדי למשוך כישרונות על, תוך ניצול טכנולוגיית VR כדי ליצור חוויית "הצג, אל תספר".
היוזמה אשר Jet גלגלה החוצה לראשונה בשנת 2015, כוללת חוויית VR מלאה שנוצרה על ידי סטודיו עיצוב הליוס. מדובר בחוויה אינטראקטיבית המאפשרת למועמדים פוטנציאליים לקבל תחושה מצולמת של סביבת העבודה של החברה והתרבות שלה. מישיבה לפגישה עם המנכ"ל, דרך שעה של הנאה לצלילי הלהקה ועד למשחקי VR.
Intuit
חברת Intuit עבדה במשך עשרה ימים על יצירת חוויית VR של התרבות שלה שהתלמידים יאהבו. ל- Intuit יש מטה מרשים ב CA – עם נוף של הרים ותרבות מיוחדת שהיא מעוניינת לשתף. לקראת יריד עיצוב באוניברסיטת וושינגטון, הצוות של Intuit התאגד יחד כדי ליצור חוויה וירטואלית של החברה תוך 10 ימי עבודה בלבד. הסטודנטים אהבו את ההזדמנות להביט לתוך מקום העבודה, והחברה קבלה ציונים גבוהים ביריד. בכירים בחברה ציינו כי זו לדעתם הדרך לגייס עובדים חדשים. עליהם לגשת למועמדים עם חשיבה חווייתית. Intuit פרסמה את חוויית ה – VR שלה עבור כל המועמדים המעוניינים (או מגייסים המחפשים רעיונות).