הצורך הולך וגובר כאשר משאבי אנוש הופך להיות חלק ממודלים עסקיים ואסטרטגיה. עם זאת, כאשר הפונקציה אינה עובדת נכון, זה עשוי להשבית את האסטרטגיה של הארגון במקום לייעל אותה. כדי למנף את הכוח שלה בהצלחה, פונקציית משאבי אנוש צריכה לבחון כיצד התמיכה שלה בארגון משתלבת וכיצד היא מובילה אותה, כמו גם לבחון את הלך הרוח של אנשי המקצוע הבודדים כפי שהם ממלאים את עבודתם היומיומית ואת קבלת ההחלטות.
שמירה על 4 השיטות המהותיות הללו כמטרה, מייעלת את פונקציית משאבי אנוש:
מבנה קישורים בהיררכיה העסקית
יש להבטיח את מבנה הקישורים של משאבי האנוש בהיררכיה העסקית. תפקידה הבלעדי של מחלקת משאבי אנוש הוא לתמוך בחברה, בהשגת מטרותיה והעברת ערך ללקוחותיה ולבעלי העניין. עם זאת, לפעמים קורה כי מחלקת משאבי אנוש מתחילה לקבוע את היעדים שלה לפני אלו של הארגון בכללותו. כדי למנוע תופעה זו, וודאו כי הפונקציה שלכם תוכננה ומצליחה להיות רגישה ולהגיב לצרכי החברה הגדולים ולהפוך את המודל העסקי של הארגון לעדיפות. על מנהל משאבי אנוש להבטיח כי משאבי אנוש מקושרים להיררכיה העסקית תוך השגת אמינות, על מנת לאחד את שאר חברי צוות משאבי האנוש לצוותים גלובליים ממוקדים.
יעילות וזרימה
יש לנתח את זרימת העבודה של מחלקת משאבי אנוש וכיצד היא מעניקה ערך ללקוחותיה. זה מאוד קריטי במודלים של יחסי עובד, ניהול כישרונות, ניהול תגמולים, וכו'. 'עם זאת, אך לעתים תחומים מסוימים בניהולה של מחלקת משאבי אנוש עומדים בסתירה בניסיון לסייע למנהיגים עסקיים. חשבו כיצד שירותי משאבי אנוש ניתנים להעברה באמצעות זרמי ערך משולבים כדי לשמור על רציפות וזרימה. זאת כדי לתמוך בעבודה האסטרטגית של הארגון.
סדר עדיפויות לאסטרטגיה עסקית
חשוב ליישם תמיד סדר עדיפות לאסטרטגיה של הארגון על פני אסטרטגיית משאבי אנוש. אמנם צריך שמחלקת משאבי אנוש תעסוק בתכנון פנימי, אך יש לנקוט בזהירות כדי למנוע התמקדות האסטרטגיה בתחום משאבי האנוש בלבד ותמיד לתת עדיפות לארגון הגדול ולהתמקד במה שמספק ערך באמת. יש להקפיד שהפונקציה תישאר בהתאמה ליעדי הארגון, במקום להסיט את המיקוד לתפקוד משאבי אנוש על חשבון האסטרטגיה העסקית.
לספק ערך
אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים להיות מודעים למה שמייצג עבודה עסקית קריטית, ולהיות מוכנים להפשיל את שרווליהם ולהסיט את תשומת לבם לצד הנכון. זה עשוי לדרוש ממנהל משאבי אנוש מקצועי לעבור מאזור הנוחות שלו על ידי אמירת "לא" לסדרי העדיפויות או למשימות אחרות. לדוגמה: ביטול או שינוי מחדש של פגישת צוות כדי לסייע בסוגיה אסטרטגית קריטית.