העיקרון של "לפעול אחרת" בתחום הגיוס אומר, כי כדי למשוך בהצלחה את הכישרונות הטובים ביותר בתעשייה שלכם, עליכם להפריד את עצמכם מן המתחרים ע"י אסטרטגיות גיוס חדשות ומתקדמות.
ברור כי המגייסים מבינים את הצורך בגישות חדשניות יותר, אך חדשות יכולה להיות נדירה בקרב מנהלי הגיוס, כיוון שלרב המגייסים נוטים להישען על גישות מסורתיות שעובדות להם טוב ולהשקיע פחות בלמידת אסטרטגיות חדשות.
להלן אסטרטגיות גיוס מתקדמות של חברות, שהשיגו עבורן יתרון תחרותי:
הגדלת חשיפת מותג המעסיק באמצעות פרסום בטלוויזיה
רוב ערוצי המדיה בהם מחפשי עבודה נחשפים למודעות הדרושים של הארגון, הם ערוצי האינטרנט – אתר החברה והרשתות החברתיות.
כדי לשפר את חשיפת מותג המעסיק שלך ולהנגיש אותו למליוני אנשים במהירות וביעילות, מומלץ לבחור באמצעי התקשורת – ובראשם הטלוויזיה
יצירת פרסומת בטלוויזיה שתחשוף את מותג המעסיק לכל המדינה ותציג את המשרות הפנויות הקיימות, תגדיל בבת אחת את החשיפה למיליוני אנשים. למרות שהעלויות הן אדירות, פרסומת אחת בטלוויזיה, יכולה לחסוך לכם עלויות של עשרות פרסומות באתרים אחרים. הפרסומת של חברת ג'נרל אלקטריק ששודרה בטלוויזיה האמריקאית, מציגה הן את הטכנולוגיה המתקדמת של החברה והן את הקריאה לעובדים נוספים לעבוד בה. הפרסומת הביאה לגידול של פי 8 בפניות מועמדים פוטנציאליים לחברה.
גיוס במציאות המדומה
קטעי וידאו מסורתיים הוכיחו את עצמם כחזקים בגיוס, ע"י חשיפת ההתרגשות של העובדים הקיימים בעבודה בחברה. עם זאת, סימולציות מציאות וירטואלית הן בבירור דרך הרבה יותר טובה להראות את ההתרגשות הזו. הצבא הבריטי וגנרל מילס עושים שימוש באוזניות VR כדי להציג רמה גבוהה בהרבה של ריגוש, כדי לרגש לקוחות פוטנציאליים. שימוש במציאות הווירטואלית גם שולח מסר לגיוס לקוחות פוטנציאליים באמצעות הבשורה, כי החברה נמצאת בחזית הטכנולוגיה.
//www.ispot.tv/ad/AV0h/general-electric-whats-the-matter-with-owen-big-news
בניית מותג המעסיק עם קטעי וידאו אותנטיים
אם תמונה שווה אלף מילים, דמיינו את הערך של סרטון. למרבה הצער, רוב סרטוני מיתוג החברות פחות משכנעים, כיוון שהם נוצרו על ידי אנשים יחידים. במקום זאת, מה שנדרש הוא סרטונים אותנטיים בצורה של קטעי וידאו המעבירים את ההתרגשות של העבודה בחברה. פסטיבל הסרטים של דלויט בולט כי הוא היה הראשון שעודד את עובדיו להכין קטעי וידאו קצרים שיוכיחו מדוע העבודה בחברה שלהם מרגשת.
גיוס באתרים חלופיים שבהם המועמדים הפוטנציאליים שלכם נמצאים
הפצת המסר שלך של גיוס העובדים ע"י פרסום באתרי מדיה חברתית גדולים כגון: LinkedIn היא הנורמה. מה שחדש הוא, להפיץ את המסר שלך באתרי נישה של מדיה חברתית, בהם מבקרים המועמדים הפוטנציאליים שלכם.
השימוש של מקדונלדס ב- Snapchat, ב- Goldman Sachs, וב- Spotify הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו חברות יכולות להשתמש במחקרי שוק כדי לזהות ערוצים ייחודיים שמגיעים אליהם מועמדי היעד שלהן.