אילו מיומנויות רצוי ללמוד ממחלקות אחרות כדי לשפר את מעורבות העובדים?

אילו מיומנויות רצוי ללמוד ממחלקות אחרות כדי לשפר את מעורבות העובדים?

אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהל משאבי אנוש הוא לייצר ולשמור על מעורבות העובדים. על מנת לבצע זאת בהצלחה ולאורך זמן, ישנם מספר מיומנויות שכדאי ללמוד ממחלקות אחרות בארגון

שיתוף
תרבות מונחית מטרה

תרבות מונחית מטרה

בעבר, מנהלי משאבי אנוש עסקו בעיקר בגיוס ושימור עובדים, טיפול בענייני שכר וזכויות ושמירה על תהליכים אובייקטיביים בנושא העובדים. כיום, תפקיד משאבי אנוש התרחב באופן משמעותי, ואחד האספקטים המשמעותיים שלו, הוא דאגה לרווחת העובדים והגדלת מעורבותם ואושרם.

מעורבות העובדים משפיעה על נאמנות, פרודוקטיביות, חדשנות ושביעות רצון הן שלהם והן של הלקוחות – מה שמבהיר כי כוח עבודה מעורב הוא הכרחי. במיוחד כאשר יש צורך ביצירת עסק חדשני שיכול לעמוד בפני תחרות תמידית בשוק.

זה הוביל את מחלקת משאבי אנוש ליצור תהליכים חדשניים ומתקדמים המרוכזים סביב העובדים, ולבנות סביבות ותרבויות ערכיות מבוססות חזון וערך. עם זאת, עדיין קיים פער בין תרגום הנתונים לתהליכים הניתנים לשינוי.
מעורבות העובדים היא מדד מופשט. סקרים לא תמיד יכולים לספר לך מדוע האנשים שלך מרוצים פחות מחיי העבודה שלהם כעת מאשר בחודש הקודם, או כיצד לטפל בכך. מנהלי משאבי אנוש עומדים בפני אתגר תמידי של איך לגרום לעובדים להיות מעורבים ומאושרים יותר.

בתקופה קריטית זו, מנהלי משאבי אנוש צריכים לפתוח את דעתם בדרכים חדשות ולתכנן תהליכים מתקדמים ליצירת חוויה מותאמת אישית וייחודית לחלוטין. החדשות המשמחות הן, שאתה לא צריך לעזוב את הארגון שלך כדי לרכוש את המיומנויות החדשות שאתה צריך.

מיומנויות שמנהלי משאבי אנוש יכול ללמוד ממחלקות אחרות:

שיווק: הבנת המסע של העובד

משווקים הצליחו להגיע להבנה טובה יותר של הלך הרוח של הלקוח ורגשותיו במהלך האינטראקציות של הלקוחות עם החברה ועם המוצר. על ידי מיפוי מסע הלקוח הם מצאו דרך לעקוב באופן מוחלט אחר כל נקודת מגע שהלקוח עובר שהוא מקבל את ההחלטה לקנות.

מחקרים מצאו כי אפילו ניסיון שלילי אחד יכול להרתיע את הלקוחות להתקדם לעבר הרכישה.. יתר על כן, משווקים יודעים כי שמירה על הלקוחות חסכונית יותר מאשר הגעה ללקוחות חדשים, מה שהופך את מיפוי הלקוחות יקר מאוד.
החלף 'עובד' ב'לקוח' בכל האמור לעיל, ואתה מקבל השפעה דומה.

ניסיון שלילי עם עמודי קריירה ומודעות גיוס, הוכיחו כמרתיעים ומרחיקים את מחפשי העבודה. נמצא כי בני אנשים רבים מוכנים לוותר על משכורת גדולה יותר עבור איכות חיים טובה יותר.

לבסוף, בדומה לשימור לקוחות, שמירה על עובדים הוכיחה להיות חסכונית יותר מאשר גיוס והסבה מחדש של אנשים חדשים.

לאור ההצלחה כי משווקים היו מצוינים ביצירת מפות מסע לקוחות, מנהלי משאבי אנוש כיום מנצלים את המתודולוגיה הזו כדי ליצור מפות מסע עובדים, ומעקב אחר כל שלב מן הגיוס עד לעזיבת החברה.

סטטיסטיקה: ניתוח נתוני אנשים

המקום הטוב ביותר להתחיל כדי להגדיל את מעורבות העובדים, הוא באיסוף נתונים. היכן אתם מצליחים פחות ומה אתם רוצים לשפר? האם אתם מתקשים למשוך עובדים חדשים? האם המטרה שלך היא לעזור לפתח מנהיגות נשית יותר בתוך החברה? וכד'.

המפתח כאן הוא לאסוף נתונים באופן קבוע. ככל שיש לך יותר נתונים, כך יהיה קל יותר להשוות ולזהות גורמים פוטנציאליים.

ישנן מגוון תוכנות חדשות כיום שהופכות את לכידת וניתוח הנתונים לפשוט וקל. צריך לבחור באחת התוכנות ולעשות בה שימוש כדי לנתח את התנהגויות העובדים בארגון והמועמדים שמגיעים אליכם, כדי לדלות את המידע הרלוונטי.

פסיכולוגיה: כניסה לנעלי העובד

יצירת פרסונליזציה וכניסה לנעלי העובד, היא טקטיקה שיווקית נוספת שיכולה להיות שימושית מאוד כאשר אתה ממפה את המסע העובד שלך. במקום לחשוב על כוח העבודה שלך בכללותו, יצירת פרסונליזציה ספציפית מביאה את הצד האנושי לתהליך, המאפשר לך לדמיין כל שלב מנקודת המבט של אדם מסוים. זה מחייב אותך להיכנס לחשיבה של עובד טיפוסי ולזהות את החששות העיקריים של העובדים בכל שלב.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה