שיתוף

העבודה של 09:00-17:00 פחות רלוונטית כיום. אנשים מחפשים מטרה בעבודתם, הם רוצים להיות חלק ממשהו גדול יותר והתקשורת הארגונית במקום העבודה צריכה לשקף את זה.

למרבה הצער, מיומנויות התקשורת של המנהיגים לא תמיד מדביקות את הצורך הגובר ולא כל הארגונים היום מתקשרים עם העובדים שלהם בצורה יעילה. רק 17% מהעובדים שנסקרו במחקרים הקשורים לתקשורת ארגונית, מסכימים מאוד כי יש תקשורת כזו ברמה גבוהה בארגון שלהם.

המידע המועבר בתקשורת ארגונית לא רק צריך לכולל את ה"מה", אלא גם ובעיקר את ה"למה". העובדים של היום אינם מרוצים כאשר נאמר להם מה לעשות ללא סיבה והם רוצים לדעת מהי מטרת המשימות והפרויקטים ואיך הם משתלבים במטרה הגדולה של הארגון. כך, על המנהיגים לדאוג להנעת ורווחת עובדיהם גם באמצעות תקשור המשימות בצורה נכונה ומפורטת.

בסביבה שבה העובדים צריכים יותר מאשר משכורת, השאלה היא: איך המנהלים יכולים להבטיח שהם מתקשרים היטב עם חברי הצוות?

להחליף את האסטרטגיה

העובדים לא צריכים להיות מחוברים לכל מה שקורה בחדרי ישיבות. הם פשוט רוצים להרגיש כלולים בכיוון אליו החברה הולכת, וגם כאשר משתפים איתם את המידע, העובדים עדיין מרגישים לעתים קרובות כאילו הם נשארים בחוץ. זאת כיוון שדרכי התקשורת לא תמיד מספקות מידע יעיל.

הפתרון לדילמה זו מתחיל בהישג יד. באמצעות הטלפון הנייד לו העובדים מחוברים כמעט כל היום כדי להתעדכן במידע, ניתן גם להפנות מידע הקשור למשימות החברה, למטרותיה הקרובות, ליעדיה ולחזון הכללי שלה. אנשים בגילאים שונים, מאוכלוסיות שונות, מרקע דתי שונה, כולם צמודים לסמארטפון ובודקים את העדכונים כל הזמן: בין פגישות, לאחר השלמת משימות, ובזמן ההפסקות שלהם. הטלפונים החכמים שלנו תמיד עומדים לפנינו, עם זאת, המעסיקים עדיין משתמשים בעיקר בבלוגים ובאתר האינטראנט הפנימי של החברה כדי לשדר מידע. ניתן פשוט להשתמש בסמארטפון ולהעביר מידע לעובדים באמצעות האימיילים, אותם יוכלו לקרוא משם.

מתן הודעות "פוש" פשוטות ישירות לסמארטפונים מבטיח שכל עובד יישאר בלופ ויעודכן בכל מידע רלוונטי. הודעות פוש אף מאפשרות למקד הודעות ספציפיות לקבוצות ספציפיות של עובדים. הודעה לצוות המכירות על שירות חדש שניתן להתחיל לשווק, עדכון מהיר למפתחים על התקדמות בשינוי בחומרה, ואפילו הודעות לגבי אירועי חברה – כל אלו יכולים להיות מועברים בצורה יעילה באמצעות המכשירים הניידים על מנת להבטיח שאף אחד מהעובדים לא נשאר בחוץ.

יתרון נוסף בעדכונים דרך המכשיר הנייד הוא, שהעובדים יכולים להגיב בזמן אמת. זה כולל תגובות חובה כמו אישורים, וכן תגובות אישיות למידע חדש.

תקשורת סלולרית היא מרכיב קריטי לשמירה על הנעת הצוותים לאותו כיוון. הנה 3 דרכים להבטיח כי קווי תקשורת אלו מנוצלים ביעילות:

אל תשתמשו באסטרטגיית שולחן עבודה. טלפונים ניידים הם לא שולחנות עבודה – אחרי הכל, ואין צורך להגביל את עצמך לאסטרטגיות שיפעלו בדיוק באותו אופן במחשב שולחני. חשוב על האופן שבו הארגון פועל, וזהה הזדמנויות טכנולוגיות לנייד שישפרו את יכולות התקשורת הקיימות שלך.

קנה אותו, אל תבנה אותו. אפליקציות לנייד הן יקרות לבנייה ולתחזוקה, והן בדרך כלל קצרות מועד. לכן, אין סיבה לנקז את המשאבים של החברה לבניית ופיתוח אפליקציות ייעודיות לתקשורת עם העובדים. כאשר כל מה שאתם באמת רוצים הוא לתקשר טוב יותר בתוך הארגון, מצאו חברה שמפתחת אפליקציות או שיש לה כבר אפליקציות קיימות, ורכשו ממנה.

שמרו את זה קצר. כולנו מבלים הרבה זמן בטלפונים שלנו, אבל לעתים רחוקות למשך זמן ארוך ורציף. לכן, חשוב לשמור על שיטת עדכונים קצרים ומעניינים, שיקלו על האנשים להתייחס להם ולנקוט בפעולה (למשל לאשר פגישה, לחתום על עדכון חדש ) ישירות מהסמארטפון שלהם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה