טופס רישום

מייל:
סלולרי:*
שם מלא:*
שם החברה:*
סוג חברה:*
מספר עובדים:*
תפקיד:*
תפקיד אחר:

יום עיון בנושא שימור והנעת עובדים

- 28.3 -

פתרונות אופרטיביים לצמצום תחלופת עובדים,
מקסום יעדים עסקיים, יישום תהליכים
ורעיונות יצירתיים ומהנים לפיתוח מוטיבציה
בחיי היומיום בארגונים פרטיים וציבוריים

יום העיון יועבר באופן אינטראקטיבי ודינמי, משולב בסרטונים, דוגמאות מ"השטח", דילמות יומיומיות ומשימות הדגמה.

780

08:00-15:30

כפר המכביה

מטרת יום העיון:  להקנות ידע וכלים מעשיים, שיאפשרו לאבחן בעיות הנוגעות לתחלופת עובדים ובזבוז משאבים, להתאים לארגון את הפתרונות הרלוונטיים לעובדים הרלוונטיים, להטמיע תרבות ארגונית המעודדת מצוינות והנעת עובדים ומנהלים באופן יעיל, מועיל ומהנה להגשמת החזון והמטרות הארגוניות, בהתאם לתכניות העבודה. להקנות כלים ליישום אפקטיבי של היעדים הניהוליים בחיי היום-יום, הן בארגונים פרטיים והן בארגונים ציבוריים.

ביום העיון תינתן הזדמנות לכל משתתף לערוך תכנית פעולה אישית לארגונו לאבחון בעיות תחלופת עובדים ואוכלוסיות לשימור, לזהות את המטרה העסקית להבנות מדדי הצלחה ולהתאים דרכי פעולה להשגת יעדים אלו.

קהל היעד: מנכ"לים, מנהלים, מנהלי משאבי אנוש, אנשי משאבי אנוש ופיתוח ארגוני, אחראי רווחה, קציני צה"ל, מדריכים ורכזי פרויקטים בתנועות נוער ובצה"ל, מנהלי ארגונים ועמותות, מנהלי אחריות קהילתית  ובעלי עניין נוספים.

לו"ז יום העיון

התכנסות וכיבוד

08:00-09:00

תהליכי שימור והנעת עובדים כיום:

משמעותו העסקית של שימור עובדים.

האחריות לשימור ולהנעת עובדים כמנהיגים בעידן החדש.

הפער בין מה שאנו סבורים שמשמר את העובדים לבין הגורמים האמיתיים המשפיעים על שימור ועזיבה.

זיהוי האוכלוסיות הרלוונטיות לשימור.

09:00-10:00

אתגרים בשימור עובדים בארגונים פרטיים וציבוריים:

תהליך שימור עובדים הלכה למעשה – ניתוח אירוע מה"שטח".

דיון בקבוצות.

דוגמא לתהליך צמצום תחלופת עובדים מ 25% ל- 5% בחברת ביטוח באמצעות חניכה אפקטיבית.

אופן עריכת אבחון הגורמים לתחלופת עובדים ובחירת המענה המתאים לארגון.

10:00-10:30

הפסקה, כיבוד קל

10:30-11:00

כלים אופרטיביים לשימור והנעת עובדים:

תפיסות חדשניות בניהול, עקרונות תפיסת ה Lean Management.

הפיכת העובד לשותף.

האצלת סמכויות.

חשיבותם של תרבות ארגונית, קוד אתי וערכים המזוהים עם חזון ומטרות הארגון.

שגרות ניהוליות ותהליכים ארגוניים.

תהליכי חניכה ותהליכי הערכה ומשוב ככלים משמעותיים לשימור עובדים.

מיקוד שליטה פנימי – כיצד מרחיבים את מעגל ההשפעה ומצמצמים את מעגל הדאגה?

כיצד מתגברים על פחדים והתנגדויות ומגייסים סוכני שינוי?

11:00-13:00

ארוחת צהריים בבית המלון

13:00-14:00

מה עושים מחר בבוקר?
סיכום ובניית תכנית פעולה אישית לשימור עובדים
 

14:00-15:30

אודות המנחה מיכל שמר - סמנכ"ל משאבי אנוש, מרצה לניהול משאבי אנוש ולמנהיגות באקדמיה, עו"ד לדיני עבודה ומגשרת

מיכל שמרעו"ד שמר בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאונ' תל-אביב, תואר שני במנהל ציבורי מאוני' תל-אביב, תואר נוסף במשפטים, בוגרת לימודי ניהול משאבי אנוש מאונ' בר-אילן ולימודי גישור בלשכת עורכי הדין. 

עו"ד שמר הנה עורכת דין לענייני עבודה ומגשרת מוסמכת מטעם בית הדין לעבודה. במקביל לקריירה כסמנכ"לית משאבי אנוש בארגונים מובילים במשק, מיכל מרצה מנוסה למנהיגות, משאבי אנוש ודיני עבודה באקדמיה ובגופים שונים, מנחת סדנאות בתחום, כותבת מאמרים מקצועיים ועורכת כתבי עט משפטיים.

מיכל גם מכהנת כנציגת ציבור מעסיקים וכמגשרת בבית הדין לעבודה ורואה חשיבות רבה בפעילות חברתית, בכלל זה מקדמת פרויקטים ציבוריים וקהילתיים, כגון קידום שיוויון הזדמנויות, שילוב מבוגרים ובעלי מוגבלויות בעולם העבודה, באמצעות חקיקה ובפעילויות נוספות שיזמה ורואה בעיסוקיה כשליחות.