המשמעות לכך היא שגיוס כישרונות בשיטות מסורתיות הולך להיות הרבה יותר קשה. החדשנות הטובות הן שהטכנולוגיה המתקדמת הופכת את השימוש בוידאו, גם לצורך גיוס, להרבה יותר קל ופשוט.
להלן 4 אסטרטגיות גיוס בוידאו שכדאי להתחיל בהן לאיתור כישרונות:
קטעי וידאו שממחישים את תרבות הארגון
אחת הדרכים הטובות ביותר לארגונים לשלב וידאו לתוך אסטרטגיות הגיוס שלהם היא להראות למועמדים מדוע הארגון מצוין עבורם, במקום לספר להם. על פי מחקר גיוס כישרונות שנעשה באוקטובר 2014 ע"י חברת 'אברדין', לארגונים המשתמשים בוידאו לצורך מיתוג וגיוס עובדים יש 75% יותר סיכוי למשוך אליהם כישרונות מארגונים אחרים.
כיצד זה מתבצע?
על הארגונים להפיק קטעי וידאו המדגישים את תרבות החברה. בין אם הסרטון מראה כיצד המשרד נראה, איך מתבצעות המשימות ומהם ערכי הארגון באמצעות תכניות התנדבותיות למען הקהילה לדוגמה. הוידאו מציג בפני המועמדים את החיים בארגון.
לאחר שהסרטון מוכן על הארגון להפיצו בערוצים וברשתות חברתיות חינמיות בהן ישנם גולשים רבים כגון לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם ופורומים נוספים. ככל שהסרטון יהיה מיוחד ומשעשע יותר כך יהיו לו יותר שיתופים. כמון שיש לשלב בסרטון את פרטי המשרות המוצעות ואת פרטי הקשר לפניות.
שילוב העובדים בתכנון והכנת הסרטון
שילוב העובדים הנוכחיים שלכם בתכנון, בימוי והפקת סרטון הוידאו הינה אסטרטגיה יעילה. ראשית העובדים עצמם ככל הנראה ידעו מה ימשוך יותר מכל את המועמדים האחרים לעבודה בארגון. הם מכירים את יתרונות הארגון מבפנים ואינם "משוחדים" לגבי היתרונות והחסרונות. כאשר הם יציגו בסרטון את החוויות שלהם ואת ההנאה שלהם מהעבודה, הסרטון יהיה אמין ואותנטי.
העובדים יכולים להציג "יום בחיי" למשל, יום בחיי עובד בארגון ולהמחיש בסרטון את הרגעים העמוסים ואת רגעי ההנאה והיצירה. הם יכולים לספר על האתגרים העומדים בפניהם בעבודה, את הסיפוק שהם מקבלים במהלך ובסיום הפרויקטים ולספק נתונים מעניינים על העבודה בארגון. בנוסף, ככל שהעובדים יקחו חלק פעיל בהכנת הסרטון כך סביר שהם יוצר ירצו לשתף אותו עם חבריהם ברשתות החברתיות, מה שיתרום להפצת המידע על המשרות הפנויות בארגון.
שימוש בהומור
סרטוני וידאו המציגים את הווי החברה והמשרות המוצעות בצורה מקורית והומוריסטית, הם אלו שזוכים לחשיפה הגבוהה ביותר. נסו לחשוב על רעיון הומוריסטי במיוחד בו העובדים המצולמים ישולבו, כך שהסרטון שלכם יהיה מרתק ומשעשע. אפשר לדוגמה להפיק סרטון וידאו שמציג עובדים שנתקלים בבעיה סבוכה ומקורית ומבקשים שאתה כעובד הבא תעזור להם לפתור אותה. ישנן דרכים רבות לייצר הומור במודעת וידאו, עליכם רק לחשוב ולבחור את רעיון שמתאים לכם.
הצגת הטבות ותגמולים
הטבות ותגמולים לעובדים צריכים להיות מוסרטים במודעת הוידאו. טיולי תמריץ מיוחדים שהחברה ערכה עם העובדים, חגיגות משותפות, אירועים משמחים, ואף תגמולי שכר ומתנות – כל אלו צריכים לבוא לידי ביטוי בסרטון הוידאו על מנת למשוך כישרונות לחברה.