מחקר Future Workplace שבדק 1,200 נסקרים כולל 826 מחפשי עבודה ו- 374 מעסיקים גילה שלכמעט 60% ממחפשי העבודה לא היה ניסיון "במועמדות" לעבודה. מתוך אותם מחפשי עבודה 65% דיווחו כי רק לעיתים רחוקות הם מקבלים תגובה ממעסיקים פוטנציאלים.
דרך חוויית מועמד שלילית, מעסיקים מפספסים כישרונות רבים וטובים. 80% ממחפשי עבודה אומרים שהם יתייאשו לשקול הצעות עבודה רלוונטיות אחרות מחברה שלא עדכנה אותם לגביי קורות החיים ששלחו לה ולעומת זאת ההיענות שלהם לאותה חברה תגדל פי 3.5 לו יקבלו תגובה מהחברה על פניות קודמות.
פחות ממחצית מהמעסיקים שנסקרו חוזרים למועמדים שנשללו בפעמים הקודמות למרות שמעט כל המעסיקים שנסקרו (99%) אמרו כי הם סבורים שאם הם יפנו מחדש למועמדים שנשללו לתפקידים קודמים בחברה, זה יסייע להם ליצור קהילת כישרונות וישפר את מותג המעסיק שלהם.
דגשים נוספים מהמחקר:
עוד על פי המחקר מתגלה כי מעסיקים מזלזלים בזמן ובהקשעה הנדרשתממחפשי העבודה להגיש בקשות עבודה ולשלוח קורות חיים. בעוד מחפש העבודה הטיפוסי מבלה כ- 3-4 שעות בהכנה והגשת בקשת עבודה אחת, המעסיק הטיפוסי מבלה פחות מ -15 דקות בבדיקת הבקשה. כ -70% מהמעסיקים סבורים כי מחפשי עבודה מבלים כשעה בלבד או פחות במחקר על החברה אליה פונה, בלימוד עליה באינטרנט, בהכנת קורות החיים הרלוונטיים ובפניה לחברה, כשמנגד כמעט 60% ממחפשי העבודה משקיעים לפחות שעה רק בחקר ההזדמנויות בחברה והכינו את קורות החיים שלהם עוד לפני החקר המקוון.
המחקר אף חושף כי מחפשי עבודה לא מאמינים שקורות החיים שלהם נבדקים. קרוב ל -40% מכלל המעסיקים נסמכים על טכנולוגיית סריקת הנתונים העיקריים מקורות החיים או על המכתב הנלווה, מבלי להתייחס לקורות החיים עצמם. 62% מהמעסיקים מודים כי בדרך זו הם עשויים לפספס מועמדים טובים ו- 85% ממחפשי העבודה בספק אם אדם בכלל רואה את קורות החיים שלהם או שכל הבדיקה מתבצעת באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת.
עוד מתברר באמצעות המחקר כי מעסיקים מתכננים להשקיע יותר זמן בבחינת המועמדים שלהם. 70% מהמעסיקים השקיעו, או מתכננים להשקיע יותר משאבים על מנת לשפר את חוויית המועמד בשנה הבאה. 60% ממחפשי העבודה אומרים כי תחום אחד שישפר את חווית המועמד שלהם ביותר הוא תקשורת טובה יותר מול המעסיקים הפוטנציאלים.
מחפשי עבודה משתפים באינטרנט את המשוב שלילי על החוויה שלהם אך מעסיקים מתעלמים מכך. קרוב – 60% מכלל המעסיקים קראו לפחות פושט אחד של משוב שלילי באינטרנט על תהליך המועמדות שלהם ועם זאת, 70% מהמעסיקים שטרם קראו ביקורות שליליות מהמועמדים הודו כי כלל לא ביצעו חיפוש באינטרנט על מנת לבדוק אם ישנם משובים שליליים. רק 25% מהמעסיקים ביקשו בקביעות באופן ישיר משוב ממועמדים לגביי חווית המועמד שלהם, ו -78% ממחפשי העבודה מדווחים שמעולם לא התבקשו לספק משוב כזה.