ברוך הבא לחברה בקרוב תעזוב

ברוך הבא לחברה בקרוב תעזוב

לינקדאין מציגה חדשנות גיוס שנויה במחלוקת, כשהעובדים שהתקבלו מבינים מראש שהזמן שלהם בחברה מוגבל ושלאחר כמה שנים הם יתבקשו לעזוב ולהמשיך הלאה

שיתוף
גיוס עובדים בלינקדאין

גיוס עובדים בלינקדאין

מה הייתם עושים לו הייתם מתקבלים לעבודה באחת החברות הנחשקות ביותר – LinkedIn וכבר עם הזכייה במשרה מתקבלת בשורה אמביוולנטית: "ברוכים הבאים ל- LinkedIn, בקרוב תעזבו."

"לא כולם מקבלים זאת בהבנה" מסבירים מנהלי משאבי האנוש של LinkedIn "אך הרעיון אינו הזוי כל כך. אנחנו רוצים שאנשים ילמדו אצלינו שהם יכולים להיות מקצועיים והכי טובים שהם יכולים להיות, ולכן כאשר יעשו את הקפיצה לחברה הבאה שלהם, הם יקפצו מהסיבות הנכונות." המנהלים הללו מציינים כי עבודה בחברה יכולה להמשך חמש שנים, עשר שנים וכו' אך היא לא תהיה עבודה לכל החיים.

כל עובד חדש שמתקבל לעבודה ב- LinkedIn מתחיל בשיחה בנושא המקום הזמני שלו בחברה. מוסבר לו שהוא כאן במטרה להפוך את חברה למבריקה יותר ולעזור למנהלים להגיע למטרות שלהם. והעובד באותה מידה, רשאי לדרוש את אותה המצוינות מהמעסיקים שלו על מנת שיוכל לבנות לעצמו ערכת כלים משלו, וכאשר הוא יעזוב הוא יהיה מקצועי בהרבה יותר. ומי שקרא את ספרו של מייסד לינקדאין ריד הופמן יודע, שהוא מציג את העבודה בחברה כ"סיור חובה" ולא כ"עבודה לכל החיים."

כל שתי שניות מישהו בעולם מצטרף לרשת LinkedIn. עובדה זו סייעה לרשת להגיע למספר עצום של יותר מ -400 מיליון בני אדם מחוברים מ-200 מדינות. זו הסיבה שההכנסות חברת לינקדאין ברבעון השלישי עמדו על 780 מיליון דולר. אין ספק בעוצמתו של הכלי לחיבור אנשים עם הזדמנויות תעסוקה ברחבי העולם.

המגמה של LinkedIn להחליף עובדים מידיי כמה שנים תואמת לצורך שלה להישאר דינמית ונמרצת, ולהציע את אותו שינוי ודינמיות ללקוחות שלה גם באמצעות חלופה תדירה של עובדים.

כ -70% מעובדי LinkedIn הם מדור המילניום, להם אין "פחד" משינויים והחלפת עבודות. הדיאלוגים בחברה פתוחים וישירים, לדבריהם של המנהלים, אין מחסומי תקשורת וחסמים אצל העובדים וההנהלה מעריכה את דור המילניום שעובד אצלה וטוענת כי יש לה הרבה מה ללמוד מהם.  החברה מציעה לכל עובד יום אחד בחודש, בו כל עובדי החברה יתנהלו על פי תפישותיו והנחיותיו של העובד, כך שיחוש שהוא מיישם את משנתו על כלל החברה.

בנוסף החברה מיישמת תכנית לעבודה של 6 חודשים, כאשר העובדים ממלאים תפקיד מסויים בחברה ומחליפים תפקיד כל 6 חודשים. בתום כל תקופה כזו הם יכולים לבחור אם להמשיך בתפקידם הנוכחי או להמשיך הלאה לתפקיד אחר. הכל כדי להשאיר את הקצב בחברה משתנה ודינמי.

בנוסף לכך LinkedIn מציגה מגוון הטרוגני של עובדים ממגזרים שונים ובעלי רקע שונה וכן מקדמת נשים לתפקידים בכירים בחברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה