אנשים הסובלים מאפילפסיה זכאים למלוא הזכות להשתלב בעבודה, להתקדם, להשתכר ולהצליח. חוקי שוויון הזכויות לעובדים במדינות מפותחות מעגנים את זכותם של אנשים עם מוגבלויות להשתלב בעבודה. אך מי אחראי ללמד, להדריך, לטפל ו/או למנוע התקפים במקום העבודה?
החל מחודש שעבר, מעסיקים ואנשי משאבי אנוש, יכולים ליהנות מגישה ישירה לחומרים והנחיות מידיות לטיפול בחולי אפילפסיה, דרך אתר epilepsy@work. אפילפסי-וורק הינו מדריך / ערכת הדרכה למנהל המעסיק עובד/ים עם אפילפסיה. הערכה, שכוללת הדרכה און-ליין למשך 30 דקות, מכילה מידע אודות: המחלה והסימפטומים, איך מכינים סביבת עבודה כלומר איך מבצעים התאמות לעובדים הסובלים מאפילפסיה, מהן ההשלכות הצפויות, איך מטפלים בעובד בעת התקפה, איך מסייעים לו למנוע אותה ואיך מסייעים לו לתפקד שוב, לאחר ההתקפה.
טים נורס, יועץ ב- Epilepsy Toronto, הגוף שעומד מאחורי המיזם, אמר בריאיון לאתר משאבי אנוש hrpatoday: "אנשים הסובלים מאפילפסיה יכולים להביא איתם תועלות מרובות למקום העבודה. כמו אנשים רבים הסובלים ממוגבלויות, הם יעדיפו לשמור על העבודה שלהם לאורך זמן וזה מבטיח לארגון עובד נאמן ויציב. ארגון שמנחה את המנהלים שלו ואת צוותי משאבי אנוש לעבור את ההדרכה ב- epilepsy@work יכול להפיק תועלות עצומות שכן זה יאפשר לו לקלוט עובדים טובים ללא פניות וללא חשד או סיכון לתביעות משפטיות בגין אפליה… ישנם אפילפטיים שלא מגלים מידע זה בתהליך הגיוס, מחשש שיפסלו אותם, וכאשר הם נכנסים לעבודה, הארגון חייב לפתע ללמוד איך להתמודד עם המצב החדש."
מרגרט קרטר, יועצת תעסוקתית וחולת אפילפסיה, מציעה לארגונים לנצל את ההזדמנות ללמוד על אפילפסיה ולהפנות כמה שיותר מנהלים ועובדים לסרטון ההדרכה, על מנת ליצור סביבת עבודה פתוחה שבה יש: 1. מודעות למחלה 2. סובלנות כלפי העובדים האפילפטיים 3. יכולת לתמוך ולסייע, בזמן אמת, בעובדים שעוברים התקף. לדבריה, ברגע שארגון יכיר באפילפטיים כעובדים שווי זכויות, שהם נכס לארגון וחלק ממנו לטווח הארוך, תתפתח אוירה של פתיחות וסובלנות כלפי עובדים אפילפטיים וכלפי עובדים בעלי מוגבלויות אחרות. לדבריה, זה יקדם תרבות ארגונית של פתיחות, שיתוף, ותחושת ביטחון שבה העובד מרגיש בנוח לספר למנהל שלו או לאנשי משאבי אנוש על בעיות ומגבלות, מה שיאפשר לארגון לנהל את העובדים שלו בצורה נכונה, להיערך לסכנות ולמנוע מבעוד מועד כל פגיעה בעובדים (מצד מנהלים, עמיתים, לקוחות וכיו"ב).