ארגונים רבים חוששים לשאול את העובדים שלהם מה הם רוצים. זו נחשבת לשאלה מסוכנת שהתשובה אליה צפויה להיות: תוספת של 30% לשכר, רכב חברה, משרד פינתי, מזכירה צמודה, ארוחות גורמה ועוד… הארגון פשוט חושש להתפרץ לדלת פתוחה על אחת כמה וכמה היום, עם סוף המשבר, כשהארגון ממש לא יכול לשחרר תקציבים גדולים כדי לרצות את העובדים.
אבל מה אם יגידו לכם שהעובדים בעצם חולמים על הטבות הרבה יותר צנועות? מה אם יגידו לכם שישנן הטבות שכלל לא יעלו לארגון כסף, אפילו לא אגורה אחת שחוקה?
סקר חדש שבוצע בארה"ב על ידי חברת CareerBuilder survey בדק מהן 10 ההטבות שהעובדים הכי רוצים לקבל. להלן הרשימה לפי סדר יורד:
1. ההטבה הגדולה ביותר שהארגון יכול לתת לעובדים, כך עולה מתוך הסקר, היא לצאת מוקדם מהעבודה לסוף השבוע. 40% מהעובדים שהשתתפו בסקר ציינו כי יציאה מהעבודה ביום שישי (יום העבודה האחרון בשבוע בחו"ל) מוקדם מן הרגיל – זו ההטבה הגדולה ביותר.
2. מכון כושר במקום העבודה היא ההטבה שקרוב ל-20% מהעובדים ציינו במקום הראשון.
3. קוד לבוש לא פורמלי שמאפשר לעובדים להגיע למשרד עם מכנסי ג'ינס. יתכן שבארץ סעיף זה אינו רלוונטי, שכן לא רבים הארגונים שמחייבים לבוש פורמלי שאינו כולל ג'ינס, בחום הישראלי.
4. ארוחות צהריים בעבודה היא הטבה שעובדים רבים היו שמחים לראות בעיקר היום, בעידן של יוקר המחייה, כשעובדים רבים מנסים לחסוך בהוצאות יום-יומיות ומצד שני הם מנסים לצרוך מזון בריא יותר ולאכול בצורה מסודרת ומאוזנת יותר.
5. מסאז' ופינוקי ספא נכללים בחמשת ההטבות החשובות ביותר לעובדים. העובדים טוענים כי מגיע להם להירגע קצת, להשתחרר ולהנות ממעט פינוק בסוף פרויקט קשה ומלחיץ.
6. ישנם מעסיקים כמו גוגל ו- The Huffington Post שהקדימו את המשק בכך שבנו חדרי מנוחה והתרעננות לעובדים. על פי הסקר, שנערך רק לאחרונה, למעלה מ-12% מקרב העובדים היו רוצים חדר מנוחה והתרעננות גם אצלם בארגון.
7. הסעות לעבודה וחזרה. הדלק מתייקר והפקקים הופכים יותר ויותר בלתי נסבלים, אז מה הפלא שעובדים רבים היו שמחים אם הארגון היה לוקח על עצמו לארגן הסעות מסודרות למקום העבודה?
8. כיבוד קל לאורך היום (כריכים, עוגיות וכיו"ב).
9. שירותים פרטיים בצמוד לכל משרד.
10. גן ילדים / מעון יום במבנה המשרד עבור ציבור ההורים הטריים.
הסקר,שפורסם באתר Benefit News, קורא למעסיקים במשק להבין את העובדים שלהם, את הרצונות והצרכים שלהם, כדי לעמוד באתגר הקשה של שימור עובדים ובעיקר שימור הטאלנטים בארגון. מתוך הסקר עולה כי ההטבות שעליהם העובדים חולמים הן לא כאלה יקרות ולא ממש קשות להשגה. אולי בניית תאי שירותים לצד כל משרד איננה תוכנית ראלית אבל לאפשר לעובדים לצאת בשעה סבירה ביום חמישי (יום העבודה האחרון בשבוע שלנו) זה כן ריאלי. כך גם לאפשר לעובדים להגיע בלבוש יום-יומי, אפילו רק ליום אחד בשבוע, וזה אפילו לא עולה לארגון אגורה.
העובדים מציינים כיום את חשיבותן של הסעות לעבודה כהטבה אולם ישנם ארגונים לא מעטים בהם דווקא משתלם לארגון לארגן הסעות מסודרות שכן זה יפתור את בעיית האיחורים ומצוקת החנייה באזור העבודה וכן יצמצם משמעותית את הוצאות הנסיעה לעובדים (החזרי נסיעות בתחבורה ציבורית, החזרי דלק ואחזקת רכב).
גם ההטבה של ארוחות וכיבוד במקום העבודה יכולה לשרת את הארגון בטווח הארוך שכן בצורה הזו הארגון יוכל לפקח מקרוב ואף להשפיע על הבחירות של העובדים בנושא תזונה ובריאות. חדר אוכל המנוהל על ידי הארגון (בין אם הוא מזמין את הארוחות מספק חיצוני או מייצר אותן בעצמו), הוא אחראי על התפריט וזה אומר שהעובדים שלו יוכלו ארוחות בריאות יותר, מזינות ומסודרות, מה שיסייע לארגון לעמוד ביעדי הרווחה בסופו של דבר.
אם מביטים על רשימת הדרישות או הציפיות של העובדים מן הארגון רואים שמדובר על רשימה ריאלית ואפילו צנועה יחסית, שהארגון כמעט ולא יתקשה לעמוד בסעיפיה (או לפחות לא ברובם).