שיתוף פעולה וחדשנות נמצאים בראש רשימת הערכים הנחשקים של חברות, יחד עם מעורבות עובדים, מורל גבוה, הנעה ועוד. אולם בין שני הראשונים קיים קשר חזק במיוחד, לפחות כך טוען בכיר בגוגל. הוא מסביר איך זה נעשה בפועל.
יכולתה של חברה לייצר פלט חדשני קשורה קשר הדוק לרמת שיתוף הפעולה בין העובדים בה, טוען תומס דייוויס, ראש הפרויקטים של גוגל בצפון, מזרח ומרכז אירופה. דייוויס אמר את הדברים בכנס HR Tech Europe שהתקיים באמסטרדם וטען בפני הנוכחים ששיתוף פעולה בין מהנדסי התוכנה של החברה הוא מרכיב מפתח בהבאת מוצרים חדשניים אל השוק.
יש קשר חזק מאוד בין יכולתה של חברה לשתף פעולה לבין פלט אפקטיבי של חדשנות," אמר דייוויס. "אי אפשר שיהיה מנהל חדשנות שמעוניין לפתח את חזון החדשנות ואת האסטרטגיה שלו. זה חייב להיות בתוך המארג של החברה שלך. אנחנו למדנו שהכלי לעשות זאת צריך להיות שיתוף פעולה." דייוויס המשיך והסביר ש-20% מזמנם של 25,000 המהנדסים של גוגל מושקע בפרויקטים שהם עובדים עליהם באופן עצמאי, ולאחר מכן הם בודקים את הרעיונות שלהם מול קולגות בקבוצות עבודה לא פורמליות.
מוכרים רעיונות זה לזה
"בגוגל אנחנו מתרחקים ממכירות. כך שאסטרטגיית המכירות שלנו אינה נקבעת על ידי נשיא מכירות בכיר, אלא על פי הצלחתם של המהנדסים למכור את הרעיונות אחד לשני," הסביר דייוויס איך שיתוף הפעולה מיתרגם לחדשנות. לשיטתו, יצירת סביבה שמזינה כישרונות כאלה היא רכיב מרכזי שמאפשר יישום פרקטיקת עבודה שכזאת.
"מדובר בתרבות של החברה," דייוויס הוסיף. "כמנהיגים בחברות שלכם, הייתי מעודד אתכם לדבר עם המנכ"ל שלכם ולומר, 'אם אתה רוצה להגדיל את ערך המניות שלך ושעובדים מדהימים יעבדו עבורך, זוהי תוכנית פשוטה מאוד אך אפקטיבית'.