המדיה החברתית נכנסה לארגונים, אם כחלק מאסטרטגיה מעוצבת היטב ואם בדלת האחורית, פשוט כי העובדים מחוברים אליה. נוכחות המדיה החברתית באה לידי ביטוי בגיוסה לטובת מיתוג העסק, במדיניות שמתווה את השימוש הפרטי של העובדים תוך כדי עבודה ובפרסומים הקשורים לעבודה, בשימוש ביישומי רשתות חברתיות עסקיות לתקשורת פנים בארגון, וגם לגיוס עובדים. מחקר של פירמת ניהול הכישרונות DDI World מראה שמנהלים משתמשים ברשתות החברתיות הבאות לצורך גיוס על פי סדר העדיפות הזה: לינקדאין (89%), פייסבוק (26%) וטוויטר (15%).
פרסום מודעת דרושים בלינקדאין או סריקה של פרופילי מועמדים בפייסבוק לא יספיקו. הגדרות פרטיות והימנעות מפרסומים שעלולים לפגוע בסיכויי העסקה משפיעים על התוכן שחשוף לעיניכם, מה גם שחיטוט במרחבים הווירטואליים של אנשים ללא רשותם כבר התחיל להעלות שאלות משפטיות. ב- DDI World מציעים ארבע אסטרטגיות למינוף השימוש במדיה החברתית.
1. הגיעו באופן פעיל למחפשי עבודה פאסיביים באמצעות כלי חיפוש.
אם תכניסו לדף הלינקדאין האישי שלכם מידע הקשור לאנשים שאתם מעוניינים לגייס, למשל תיאור משרה, אתם תתחילו להופיע בתוצאות החיפוש של אנשים שמחפשים לעצמם משרות מהסוג שציינתם אצלכם. עקבו אחרי הרשימות של האנשים שצפו בפרופיל שלכם ובדקו את הפרופילים שלהם. ייתכן שאינם פונים למשרה כי הם מועמדים פאסיביים, אבל אולי כן יעשו את הצעד אם אתם תהיו אלה שיוזמים את הקשר הראשוני ותציעו הצעה מעניינת מספיק.
2. טפחו קשרים.
קישוריות היא שם המשחק במדיה החברתית. ב- DDI World מציינים את חברת המלונאות Hyatt שפיתחה דפי מדיה חברתית המיועדים במיוחד למועמדים. הפיתוח כולל אתר אינטרנט ובלוג לגיוס בוגרי אוניברסיטה וחשבונות פייסבוק וטוויטר המכוונים למחפשי עבודה.
3. הפכו לניידים.
נגישות במכשירים ניידים היא דבר חשוב שמבטיח שמועמדים יוכלו לפנות באופן ישיר באמצעות הטלפון הנייד שלהם, והטוב ביותר הוא שלא יאלצו להוריד אפליקציה לטובת העניין. כך המועמדים יוכלו להגיש מועמדות למשרה גם כשהם נוסעים בתחבורה הציבורית, למשל. בנוסף, חברת אינטל חשפה אפליקציית טאבלט לשימוש פנימי שמזהה ואוגרת מידע על "מועמדי מפתח" ומזרימה את התהליך למגייסים בארגון.
4. ציוצים למועמדים הפאסיביים.
באחד מחלקיו החשובים של מחקרם, אנשי חברת DDI World המליצו על טיפוח קשר עם מועמדים פאסיביים באמצעות טוויטר. נסו ליצור חשבון טוויטר אם עדיין אין לכם כזה וחפשו את האנשים מהסוג שהייתם רוצים לגייס. אם, לדוגמה, אתם מגייסים עובדים לחברת טכנולוגיה, בדקו את האנשים שעוקבים אחרי המגזין Wired או New Scientist. בחנו את הפרופילים שלהם ועקבו אחריהם. אם גם הם יעקבו אחריכם, יהיה ביניכם קשר ישיר ברגע שמשרה מתאימה להם תיכנס לתוקף.
הרעיון הכללי הוא ליזום יותר, להוציא את המרב מהרשתות ולבנות מערך קשרים שגם אם אין לו משמעות ברורה עכשיו, הוא ישרת אתכם כשתצטרכו לגייס אנשים לתפקיד הבא.