מודעות דרושים – יש נוסחה מנצחת

מודעות דרושים – יש נוסחה מנצחת

לאחרונה פותח פורמט המכיל את 5 כללי הזהב לניסוח מודעת דרושים, על מנת לקיים הליך יעיל ואיכותי של גיוס תוך שמירה על קו אחיד בחברה.

שיתוף
הרכב שכר
הרכב שכר

אין נוסחה אחת לעריכת כלל מודעות הדרושים, אולם עבודה על פי 5 הקטגוריות החשובות שלהלן, תסייע לכם לדייק בכל מודעה מחדש. בארגון יש לא מעט אנשים שכותבים מודעות דרושים (מנהלי משאבי אנוש, רכזות כוח אדם ומנהלי מקצועיים כל אחד בתחומו). כתיבת מודעות על פי פורמט קבוע מראש יקל על התהליך, בעיקר עבור מי שאיננו איש משאבי אנוש בהכשרתו,  וכן יצור אחידות בין כלל המחלקות בארגון.

להלן מודל קלאסי לכתיבת מודעת דרושים בכל אחת מהמדיות:

1. הגדרת תפקיד:
חלק שנוטים להתייחס אליו כמובן מאליו על אף חשיבותו הרבה –  בייחוד בארגון המפרסם עשרות משרות פתוחות בו זמנית. יש לציין במדויק את הגדרת התפקיד וכן קוד התפקיד, מספר או צירוף של מספר ואותיות לשימוש פנימי. מחלקה או יחידה. שם החברה ותחום העיסוק שלה באופן כללי. זאת על מנת שהמועמד יקלוט לא רק את התפקיד, אלא את תחום העיסוק של החברה, שכן לכך יש השלכה על התפקיד עצמו (אמנם מעצב הוא מעצב אבל יש הבדל בין עיצוב מגזין רכב לבין עיצוב פלאיירים לחברת צעצועים).
אם קיים גורם נוסף חשוב שהוא תנאי הכרחי, כגון מוסמך, מנוסה, מיידי וכיו"ב, יש לציין זאת בכותרת. כמו כן, חשוב לתאר את היקף המשרה כבר בכותרת (פרילנס, משרה חלקית, עובד זמני וכיו"ב).
דוגמא: דרוש מעצב פלאש מנוסה למשרה מלאה (מס' משרה 1156) למחלקת הפרסום של חברת טי-בי-קיו פתרונות אלקטרוניקה בע"מ, אך כמובן הדבר נכון עבור כל סוג משרה – דרוש מכונאי רכב מנוסה למשרה מלאה (מס' משרה 2547) במרכז השירות והמוסכים של חברת צ'מפיון מוטורס.

2. תקציר על אופי התפקיד:
סעיף זה הינו קריטי ליצירת ייחוד/בידול של התפקיד, והוא צריך להכיל פרטים קונקרטיים על סוג הפעילות והרוטינה היום יומית. כאן ניתן לציין את המעמד ההיררכי של בעל התפקיד בחברה (למי הוא כפוף ו/או את מי הוא עתיד לנהל).

דוגמא: התפקיד הוא בכפיפות ישירה לסמנכ"ל שיווק וכולל ניהול אתר החברה והפעילות השיווקית במתן פתרונות עיצוביים למחלקת הפרסום, מחלקת תערוכות וכן לתמיכה שוטפת בכלל מחלקות הארגון.

3. תחומי עיסוק הכלולים בתפקיד:
כאן יש להרחיב על מגוון התחומים והפעולות שהתפקיד מאחד בתוכו, עם דגש על כישורים מקצועיים קונקרטיים לתפקיד.
דוגמא: המעצב יהיה אחראי על הצד הגרפי של כלל החומרים בחברה, לרבות עיצוב פלאיירים, מודעות פרסום, באנרים, ניוזלטרים, מצגות פלאש, חומרי הסברה לכינוסים ותערוכות, כרטיסי ביקור ועוד. המעצב יהיה אחראי על חומרי הפרסום משלב הקונספט ועד להפקה, כולל כתיבת בריף,  ניהול משא ומתן עם ספקים כגון בתי דפוס והתנהלות מולם ועוד.

4. תחומי אחריות הכלולים בתפקיד:
זהו סעיף המשך לסעיף (3) המפרט את תחומי העיסוק, כאשר סעיף זה בא לתאר למועמד את מהות המשרה כפי שהיא מצטיירת מנקודת מבטם של מנהלי הארגון. כאן בא לידי ביטוי תרומתו של המועמד שייבחר, לפעילות החברה ולהצלחת החברה.
דוגמא: המעצב יהיה אחראי על ה- Look&Feel של החברה בכל המובנים. מיתוג החברה בפורמט הנוכחי ומיתוג החברה מחדש בעתיד. המעצב יהיה אחראי על כל החומרים היוצאים מהחברה מבחינה גרפית, במטרה לשמור על קו עיצובי אחיד ברמה הגבוהה ביותר, על פי קו עיצובי מוגדר.

5. תנאי סף ודרישות מיוחדות:
סעיף זה נועד לסנן עבורכם קורות חיים בלתי רלוונטיים וככל שתשכילו לנסח אותו נכון – כך תהליך הגיוס יהיה יעיל יותר ואפקטיבי יותר. בסעיף זה רצוי לכלול כמה שיותר מרכיבים קריטיים לתפקיד אבל לפי סדר ברור: השכלה פורמלית ומעשית, תעודות הסמכה ורישיונות (לדוגמא: מנהל/ת חשבונות סוג שלוש), ניסיון תעסוקתי, אזור מגורים, תחילת עבודה, שפות, שליטה על תוכנות ועוד.
שימו לב שאתם משתמשים נכון בין סעיפי חובה לרצוי (לדוגמא: דרוש מתכנת…. חובה  בוגר תואר הנדסת מחשבים, עדיפות לבוגרי הטכניון או חובה אנגלית ברמה גבוהה, עדיפות תינתן לדוברי אנגלית ברמת שפת אם).
 

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה