רז מצנע, סמנכ"ל שיווק של אתר AllJobs, ירצה בכנס חדשנות במשאבי אנוש על דיאלוג חדש בגיוס. הדיאלוג החדש נוצר לא רק לאור המועמדים החדשים המשתייכים ל"דור ה-Y", משום שלדבריו של מצנע, אי אפשר להסתכל על דור ה-Y כעל אנשים, אלא כעל תקופה ועל רעיון, גם אנשים הנושקים לגיל 40 מושפעים מהשיח הציבורי ומהעובדים שלהם, והם צריכים להתאים עצמם כעובדים וכמנהלים. הדיאלוג החדש אם כן, פחות קשור לטכנולוגיה אלא לאנשים חדשים, לציפיותיהם מהחיים באופן כללי ומהעבודה בפרט.
רז מצנע: "אני פוגש מעסיקים שמתלוננים על דור ה–Y, שאומרים שמדובר במועמדים שחושבים רק על עצמם. אני אומר זה שבעולם החדש – זה הדבר הכי חכם לעשות. הצעירים האלה קוראים עיתונים ורואים שהארגונים שההורים שלהם עובדים בהם לא מספק להם ביטחון תעסוקתי. צריך להבין שמכאן באה המחשבה שאם הארגון לא דואג לי אני צריך לדאוג לעצמי. ולכן קודם כל חושבים מהמקום שלי עצמי. וכאן נכנס המונח Employability, שאומר שכל אחד צריך לדאוג לעצמו שיהיה בר העסקה. וכיצד הוא יעשה זאת? על ידי בחירה נבונה של מקום עבודה שאליו יפנה, כדי לשכלל עצמו כעובד ושיתאים לפנאי שלו ולילדים שלו.
האם באמת יש מועמדים רבים שמוצאים עצמם במצב שהם התקבלו למספר מקומות עבודה והם יכולים להרשות לעצמם לבחור?
"הסלקציה שנעשית על ידי מועמדים מתבצעת בשלב בהרבה יותר מוקדם – כשהם בוחרים לא לשלוח קורות חיים למעסיקים ששמעו עליהם כל מיני דברים שלא מוצאים חן בעיניהם מחבריהם, לא ראו שום דבר מעניין באתר הקריירה של החברה או כן קראו לתפקיד בו הם מעוניינים מתבצעים מרכזי הערכה כחלק מתהליך הגיוס".
לדבריו של רז, הדיאלוג החדש מאופיין בהתעניינות של המעסיק מה מניע את המועמד, וניתן לגלות את התשובה כבר בשאלות ובאפליקציות שנשלחות אליו מהארגון אל ביתו. הוא יביא דוגמא לטכנולוגיה כזו בהרצאתו בכנס.
כדוגמא נוספת לדיאלוג חדש, הוא מציע לכל ארגון לבדוק את נקודת המפגש שלו עם המועמדים ולהחשיב אותם כלקוחות. לצורך העניין במענה לפניות של מועמדים מומלץ לבדוק ולראות את הטקסטים שנכתבים להם כמענה – ולוודא כי הם אינם רובוטיים ולא אנושיים, כפי שקורא לחלק מאתנו. "תנו להם להרגיש קצת את הדופק של הארגון, חשבו איך למנוע מהם לנטוש את תהליך הגיוס. חשוב לכבד את אלה שמחפשים עבודה תוך כדי שהם עובדים, עדכנו אותם בתוך כמה זמן יחזרו אליהם, תאמו עמם ציפיות".