גיוס עובדים הוא תהליך שגוזל מהחברה משאבים רבים ובעיקר זמן וכסף ובכל זאת, הארגון ששואף להגדיל את ההון האנושי שלו ולגייס את הטאלנטים הבולטים ביותר בתחום – מוכן להשקיע ובגדול.
השקעה בעמוד הבית באתר העסק היא אחת הפעולות החשובות ביותר לטווח הארוך שכן מדובר על עבודה אינטנסיבית חד פעמית, כמעט ללא הוצאות כספיות (פרט לשעות עבודה ספורות) כשהתוצאות המובטחות ילוו את הארגון כבר בסיום הפרויקט ולאורך זמן בכל גיוס חדש, החל מגיוס מזכירה ועד לגיוס סמנכ"ל הכספים.
אז מה חשוב לדעת על אתר הבית כפלטפורמת גיוס עובדים?
ארגונים רבים משקיעים בעמוד דרושים, בו הם מעדכנים משרות חדשות וכמובן מוחקים משרות לא רלוונטיות וכך הם מנהלים את לוח הדרושים שלהם. עמוד הדרושים הוא כמובן תשתית חשובה לאיוש משרות אבל – אמנות הגיוס לא מתחילה ובוודאי שלא מסתיימת ברשימת משרות רלוונטיות.
אחד העמודים הנצפים ביותר (על פי דוחות התנועה של מנוע החיפוש גוגל) הוא עמוד אודותינו .about us מי שכבר מגיע לאתר החברה ועל אחת כמה וכמה מי ששוקל עבודה בחברה, נכנס לעמוד המספר על החברה במטרה לדלות כמה שיותר פרטים על תחום העיסוק, על ההנהלת החברה, ההיסטוריה שלה, מטרות, יעדים, חזון ועוד….
אולם מה שהם מוצאים בפועל, במקרים רבים, זה כמה שורות כלליות המתארות את החברה בנוסח הבא: T&R Technology הינה חברה טכנולוגית פורצת דרך אשר הציבה לה כמטרה לשנות את חווית הגלישה של לקוחות קצה באמצעות מערכת הפעלה מבוססת ענן…
שיווקית, מה שכתוב בעמוד 'אודותינו' באתרים השונים נראה מרשים וזה יכול ללכוד את העין של משקיע או כתב בתחום הטכנולוגי אבל – זה לא אומר דבר וחצי דבר למועמד הפוטנציאלי. הסיבה לכך היא שברוב המקרים, מי שלוקח אחריות מלאה על אתר הבית (ולעתים אף על עמוד הדרושים) הוא נציג מחלקת השיווק או IT ולמנהל משאבי אנוש אין כמעט חלק בדבר.
אתר הבית שלכם הוא דלת הכניסה של מועמדים לארגונכם!
זכרו, מועמדים רבים נכנסים לעמוד הבית שלכם תוך כדי שליחת קורות חיים ולעתים אפילו כשלב מקדים. אתר הבית שלכם (ובפרט עמודים כמו אודותינו ומשרות פנויות) צריך 'לדבר' אל מועמדים. איך עושים זאת?
פחות סופרלטיביים ומילות 'בומבסטיות' ויותר פרטים מדויקים על החברה עצמה: היכן היא ממוקמת, כמה עובדים היא מעסיקה, מהם הערכים שלה, מיהם הלקוחות המובילים, על מה מבוססת התרבות הארגונית, מי יושב בהנהלה, מה הארגון שואף ומייחל לעצמו לעתיד ואלו סוגים של אנשים הוא מחפש לצרף ועוד.
שימוש בפרטים רלוונטיים מדויקים לרבות תמונות אמיתיות: ארגונים רבים הנעזרים בשירותים חיצוניים לבניית האתר ואחזקתו מאפשרים שימוש בתמונות מסוג 'אימג' בנק'. תמונות אלה אמנם מעבירות מסרים אבל הן לא אותנטיות. חשוב מאוד לעשות כמה שיותר שימוש בחומרים 'אמיתיים' כך למשל: רשמו את הכתובת המלאה של הסניף המרכזי או רשימת הסניפים, שמות המנהלים הבכירים, ימים ושעות עבודה, טלפונים ושאר אמצעי התקשרות וכן תשתדלו להעלות כמה שיותר תמונות (סטילס ו/או וידאו של הבניין / המוצר / העובדים / לוגו של הלקוחות ועוד) כדי לשדר מסרים כמה שיותר אותנטיים על הארגון ועל סגנון העבודה בו.
אפשרות נוספת היא שימוש באתר הארגון כפלטפורמה למיתוג מעסיק. ארגונים רבים שוכחים כי מועמדים רלוונטיים נכנסים לאתר הבית של החברה במטרה להכיר אותה מקרוב לפני ראיון עבודה. במידה ונקדיש אזור תוכן באתר בנוגע לפעילויות רווחה, הטבות ותמריצים לעובדים, תנאי עבודה והצגת סביבת עבודה תומכת – נוכל לעודד מועמדים רלוונטיים להצטרף לחברה. נכון, לא כל חברה היא גוגל, עם חדר משחקים, לוחות ציור במסדרונות ומטבח מאובזר בכל טוב ובחינם. אך למה לא לציין את תוכנית הביטוח הרפואי, קייטנת הקיץ לילדי העובדים ואפילו את טיול הרפטינג או תמונות יום הגיבוש האחרון. במקום שנספר למועמד בראיון כמה החברה משקיע בעובדים, למה לא להראות לו או לה את ההשקעה עוד קודם לכן.
תרגיל מעשי בגיוס עובדים ומיתוג הארגון
בכנס הגיוס השנתי שיערך בשבוע הבא יועבר תרגיל מעשי בהשתתפות באי הכנס שמטרתו פיתוח אתר הארגון כמקור לגיוס עובדים בצורה נכונה ואפקטיבית. במסגרת התרגיל ילמדו המשתתפים כיצד ליישם קבוצות חשיבה דומות במסגרת עובדי הארגון במטרה ליצור דף קריירה אפקטיבי לארגונם, וזאת באמצעות שיווק ובנייה נכונים במטרה לבצע מיתוג מעסיק נכון. למידע נוסף על התרגיל המעשי ועל כנס הגיוס השנתי – לחץ כאן!
*מאמר זה מתבסס בחלקו על פרסומים מאתר משאבי אנוש Human Resources Inc