הרי ברור שאי אפשר לגייס מנכ"ל בפייסבוק

הרי ברור שאי אפשר לגייס מנכ"ל בפייסבוק

נועה וויסבורד, מייסדת ומנכ"ל חברת ההשמה TopExpert, בריאיון בלעדי למערכת HRus על החשיבות של השמה מקצועית

שיתוף
חברת השמה

חברת השמה

ריאיון עם נועה וויסבורד – חלק ראשון

נועה וויסבורד
 היא לא מנהלת השמה 'קלאסית'. היא לא הגיעה אלינו היישר מחיל השלישות או לפחות מחברות כוח אדם / השמה וגם לא ממכון אבחון. יש לה תואר ראשון בצרפתית, היא הגיעה דווקא מרקע של מכירות בהייטק (במשך שנים) אבל כיום, חמש שנים מאז הקימה את המותג TopExpert לצד שותפתה תחיה אלונה אלתר, היא שם דבר בעולם ההשמה הנישתי (השמה מקצועית).

חברת השמה

בתמונה (מימין לשמאל) מנכ"ליות TopExpert נועה וויסבורד ותחיה אלונה אלתר

נועה, איך התחיל החיבור שלך עם העולם של משאבי אנוש?
בעברי עבדתי בחברה שמכרה מערכת ERP. כמי שנדרשה למכור פתרונות מתקדמים ללקוחות עסקיים במשק, למדתי על המוצר, על כל המינוחים המקצועיים בענף. התקדמתי לתפקיד של סמנכ"לית מכירות כשלמעשה התמחיתי במכירת פרויקטים גדולים ומורכבים של מערכות ERP, CRM…

לפני 5 שנים הבנתי שאני רוצה לעשות שינוי. ידעתי שקיים קושי ברור באיתור וגיוס מומחים בתחומים האלה. בשלב מסוים טסתי ללונדון לחפש מומחה ERP למשרה שלא היה ניתן לאייש אותה בארץ וגיליתי פלטפורמה שמאוד קסמה לי. זו הייתה פלטפורמה שחיברה בין מומחים פרילאנסרים ללקוחות, פרויקטים והזדמנויות עסקיות. המודל הזה 'קרץ' לי וחשבתי שיהיה מעניין להביא אותו לארץ.

באותה תקופה עובדים רבים עזבו את חברות היישום והפכו לפרילאנסרים. חשבתי שיהיה נכון לספק להם פלטפורמה שתחבר אותם ללקוחות, לפרויקטים ולהזדמנויות עסקיות חדשות ומעניינות. יצאתי לדרך וזה תפס תאוצה אדירה!

בזמן המיתון, הקבלנים והפרילאנסרים היו הראשונים לצאת מהחברות. זה פגע לי בפעילות העסקית. אבל הלקוחות שלי אמרו לי 'בואי תגייסי לנו עובדים in-house'. אז התחלתי לחשוב בקונספט של חברת השמה. ידעתי שישנן כל כך הרבה חברות השמה… הבנתי שאני צריכה להביא משהו ייחודי / שונה והבנתי שזה יבוא מהמומחיות שלי, מהנישה. אני מתמחה בעולם בו יש שפה שצריך להכיר ולא הרבה חברות השמה 'מתמחות' ומדברות עם הלקוח בשפה שלו. כשארגון נכנס לפרויקט ארגוני גדול כמו ERP, אין לו מושג איך מחפשים מנהל פרויקט. אין לו מיישמים ויועצים עצמאים שילוו אותו בתקופה הקשה והארוכה הזו. לכן, הידיעה שיש חברת השמה שמכירה היטב את המומחים בתחום ברמה אישית, מרגיעה מאוד את הלקוח.

התחלתי לאייש משרות למערכות מידע, בפעילות שהיום ממותגת כ-Top IT ומתמחה בהשמת בעלי מקצוע מתחום מערכות מידע. השירות הזה הלך והתרחב עד שהבנתי את כוח הגיוס של הנישה וחיפשתי נישה נוספת להביא לטופאקספרט. בעקבות פגישה מוצלחת, חברתי לתחיה אלונה אלתר – לימים שותפתי וחברתי הטובה – שניהלה חברה שעסקה בהשמות של מנהלי מכירות בהייטק. היה לי ברור שההתמחות של מכירות זה מה שאני רוצה כי אני מחוברת אליו… צמחתי ממנו. החיבור עם תחיה היה חזק. התחלנו לעבוד יחד וראינו שיש ביקוש לעולם של מכירות ושיווק וכך נולדה Top Sales. בשנה האחרונה הקמנו פעילות שלישית בשם Top Executive המתמחה בהשמת בכירים.

אמרת שאת חברת השמה 'אחרת', כיצד בה השוני או הייחוד הזה לידי ביטוי ב- Top Executive לדוגמה?
השיטה של Top Executive היא שיטת השמה אחרת לחלוטין. היא מתמקדת ב-search וב-head-hunting. זה פרויקט של איתור מנהל לפי פרופיל מדויק שהארגון מגדיר, על פי התרבות הארגונית, מתוך זיהוי ניואנסים קטנים של ארגון – כדי להביא לו את המועמד המתאים. בגדול, הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי בעובדה שגם תחיה וגם אני הגענו מתפקידי ניהול מכירות בעולם של מערכות מידע. קל לנו להבין את העולם, את המוצרים, את חברות הייעוץ ואת כללי המשחק מאחר והיינו שם. הקשרים שלנו עם מנהלים בכירים בשוק יצרו רשת עניפה ואפקטיבית שלא מצריכה פרסום של משרות בלוחות דרושים או באתרים גדולים של חיפוש עבודה. 'הבוטיקיות' הזו גורמת גם למועמד וגם ללקוח הרגשה של טיפול מדוייק מקצועי ומסור.

כשמדובר על גיוס בכיר למנהל חטיבת פיתוח לדוגמה, קורות חיים דרך אתר דרושים הוא חסר ערך מוסף. גם גיוס ברשתות חברתיות בלבד לא מספיק. כאן הערך המוסף הוא בשירות האישי למועמדים וללקוחות – בהתאמה האישית. המקצועיות באה לידי ביטוי בקשרים ובנטוורקינג.

אלו קשרים וקשרי נטוורקינג יש לך שאין למנהלת השמה מתחרה?
הנטוורקינג שלנו מושתת על הקשר עם הקהילות שלנו. ב-TOPIT יש לנו קהילת פרילאנסרים עניפה, ב-TopSales יש לנו קהילת אנשי עסקים (מכירות שווק ופיתוח עסקי) וכן קהילת בכירים.

הקהילות שלנו מתפקדות כגופים שמאתרים עבורנו אנשים. בנינו מודל של תגמול כמו חבר מביא חבר. זה למעשה מודל של גיוס המונים. אנשי הקשר שלנו יושבים בארגונים ויודעים להביא, מתוך הארגון, מועמדים שעונים על הדרישות. הם יודעים להביא חברים מתחומם, מתוך המעגלים בהם הם מסתובבים. אלו קהילות נישתיות ומאוד איכותית. אנחנו כמעט ולא מפרסמות מודעות דרושים אלא מרכזות את המאמצים שלנו בקהילה ובפיתוח ערוצי נטוורקינג. אנחנו מדוורים משרות פנויות בקרב חברי הקהילה. בנוסף, יש לנו עמוד פייסבוק שעובד נפלא ומהווה פלטפורמה לגיוס איכותי.

המשך הריאיון עם נועה וויסבורד יפורסם בימים הקרובים… 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה