האינטרנט משחק תפקיד חשוב בגיוס עובדים עוד משנות התשעים. אתרי דרושים החליפו את מודעות הדרושים המודפסות ולאחר מכן החלה מהפיכת הרשת החברתית… כיום אין כמעט ארגון שלא עושה שימוש באינטרנט לצורך פרסום משרות וקליטת קורות חיים, ויש אפילו ארגונים שמנצלים את הפס הרחב כדי להרחיב את מצבת כוח האדם שלהם.
סקר חדש, בו השתתפו למעלה מ-1,500 מנהלים בארגונים המעסיקים עובדים און-ליין, קרי עובדים בשלט רחוק (על מתכונת של עובדי חברה, קבלנים נותני שירות ופרילאנסרים), מצביע על שביעות רצון מהמודל בקרב המנהלים.
מתוך הסקר עולה ש-84% מכלל החברות המעסיקים עובדים וירטואליים טוענות שיש להן יתרון יחסי על המתחרים בעיקר בזכות שני הפקטורים הבאים: זמני גיוס time-to-hire קצרים יותר והיכולת של החברה למצוא כישרונות הולמים לתחום ברמה הגלובלית. כך הן יכולות להעסיק מועמדים בעלי כישורים ספציפיים אשר אינם מתגוררים בקרבת המשרד, מבלי להיכנס להוצאות עתק של רילוקיישן. 40% מהחברות סבורות שהאיכות אליה ניתן להגיע דרך העסקת עובדים און-ליין, עולה על האיכות שאליה ניתן להגיע ברמה המקומית.
מהסקר עוד עולה כי 73% מהחברות המעסיקות עובדים וירטואליים מתכוונות להמשיך לגייס במודל הזה ולהרחיב את מקצת העובדים הווירטואליים במהלך 2012.
פאביו רוסטי, מנכ"ל Elance "נכון להיום, מספר הארגונים המעסיקים צוותים וירטואליים הוא עדיין נמוך יחסית. קשה לנקוב במספר, אבל מדובר על פחות 10% משוק העבודה בצפון אמריקה, אולם הוא צפוי לגדול בהדרגה. להערכתי, ב-8 השנים הבאות אנחנו נראה תמורות של ממש במודל העסקה ונראה יותר ויותר ארגונים מעסיקים עובדים וצוותים שלמים במודל הווירטואלי."
שרה סאטון, מייסד חברת Flex Jobs (חברה מספקת לארגונים פתרונות למודל גמיש להעסקת עובדים), מעסיקה בעצמה צוות וירטואלי שלם. סאטון: "מה שהניע אותי לגייס צוות בשלט רחוק היה היכולת לספק להם סביבת עבודה גמישה עם יכולת לאזן בין עבודה לחיי משפחה. זה נתן לי יתרון. בנוסף זה מודל עסקי חסכוני מאוד ולכן הוא כל כך משתלם כאשר מדובר על הקמת עסק חדש."
על פי סאטון, המודל הווירטואלי להעסקת עובדים הוא יעיל במיוחד כאשר מדובר על חברות קטנות, חברות הזנק, חברות שנמצאות בקשיים וצריכות 'להדק את החגורה' ולהוזיל עלויות תפעול וכן חברות הממוקמות באזורי הספר או לחילופין, באזורים בהם הנדל"ן מאוד יקר והשכרת שטח משרדי הוא הוצאה חודשית עצומה.