כשעובד מגיע בבוקר לעבודה אני אומר לו תודה!

כשעובד מגיע בבוקר לעבודה אני אומר לו תודה!

זן טאנקל, נשיא חברת Collier Graphic Services, מציג את התרבות הארגונית הייחודית שגיבש, בין היתר על סמך על הניסיון שלו ממערכת בתי הסוהר לנוער

שיתוף
תרבות ארגונית
תרבות ארגונית

זן טאנקל, נשיא חברת Collier Graphic Services, התראיין לאתר משאבי אנוש Human Resources Inc בנושא התרבות הארגונית הייחודית ל- Collier Graphic Services, אותה הוא הנחיל בחברה לאחר ניסיון 'מר' בעבודות במשק ובעקבות הידע שצבר עת התנדב במערכת בתי הסוהר לנוער. 

זן טאנקל "עבדתי פעם בחברת ביטוח שבה פעמון צורם היה מצלצל כדי לסמן לעובדים מתי מתחילה ומתי מסתיימת הפסקת הקפה שלהם. בנוסף, הפעמון היה מצלצל בסיום יום העבודות כדי לסמן לעובדים שהם יכולים ללכת הביתה. אנחנו היינו סופרים את הדקות ואת השניות עד לצלצול הגואל. זה היה כמו להיות בבית סוהר!"

טאנקל הינו בוגר בית הספר לניהול באוניברסיטת פנסילבניה. כשהשתלב בשוק העבודה הוא הכיר את הכללים 'התיאורטיים' לניהול עסק והיה לו מושג ברור לגבי תרבות ארגונית נורמטיבית אולם הניסיון (הכואב) שלו בחברת הביטוח הבהיר לו עד כמה חשוב לעבוד על גיבוש והטמעת עקרונות של תרבות ארגונית – הומנית – שתוביל את העסק מבלי 'לגמד' את העובדים ומבלי לרמוס אותם. כשנכנס לחברת Collier Graphic Services, המספקת פתרונות גרפיקה ודפוס, הוא החליט לעצב בעצמו את התרבות הארגונית, על פי הידע התאורטי שלו בנוסף על הניסיון שצבר בתקופת הלימודים, כאשר התנדב במערכת בתי הסוהר לנוער.

זן טאנקל: העבודה עם בני נוער עבריין גרמה לי להבין שכל אחד הגיע למערכת הזאת מסיבה אחרת. חלק פשוט נולדו רעים. חלק הבינו שזו דרך לזכות בכבוד או בתשומת לב. זה גרם לי להבין שכל אדם מקבל השראה ממשהו אחר. החוק היבש לא גורם לאנשים לפעול באופן שבו היית רוצה שאנשים יפעלו. כדי שהם יעשו משהו או ימנעו מלעשות משהו – צריך לתת להם בתמורה משהו שמדבר עליהם, שמניע אותם (כמו כבוד או תשומת לב). הדרך להגיע לעובדים היא אינדיבידואלית. היא משתנה מאחד לשני.

כשחוקי העבודה הם קבועים ואחידים, העובדים מתחלקים אוטומטית לעובדים טובים ולעובדים לא טובים. הטובים רק משתפרים והלא טובים ממשיכים לאכזב.

הדרך שלי לטפל בעובדים לא טובים היא להפוך אותם לעובדים טובים ולשם כך אני צריך להכיר אותם, לדעת מה מניע אותם. המניע של עובד להגיע לעבוד ולהיות טוב הוא לא בהכרח המניע שאני הגדרתי או זה שהמנהל הישיר שלו הגדיר. אני מנסה להתנתק ממה אני הייתי חושב וממה שהיה מניע אותי ומתרכז במה מניע את העובד שמולי. זו ההנחיה שלי למנהלים בחברה – לנסות להבין מה חשוב לעובד מנקודת מבטו של העובד.

כשעובד מגיע בבוקר לעבודה אני אומר לו תודה!

עובד לא חייב לעשות 'שמיניות באוויר' כדי לשמוע את המילה 'תודה'. ניתן להביע הערכה והכרת תודה לעובדים גם כשהם עושים את מה שמצופה מהם, כמו להגיע בבוקר לעבודה.

כשהייתה שביתת רכבות בניו יורק העובדים התקשו להגיע לעבודה. כשהשביתה הסתיימה, חילקנו שי ומדליות לכל העובדים שהגיעו בזמן. זו הייתה הוצאה של 3,500 דולר וחלק מהמנהלים לא הבינו תחילה את הצורך אבל הם שינו את דעתם כשראו את התגובות על הפנים של העובדים.

בפעם אחרת, כאשר הייתה הפסקת חשמל בניו יורק, חילקנו בקבוקי יין לכל מי שהגיע לעבודה. חילקנו גם בקבוקי יין לכל מי שהגיע לעבודה בסופת שלגים. אני מעריך נאמנות ואני כל הזמן מחפש אחר דרכים להראות לעובדים שלי שהם מוערכים.  

אני לא מפחד לפטר עובדים טובים אפילו לא את העובד הטוב ביותר!

אחד ממנהלי המכירות הטובים ביותר, זה שנחשב 'נכס' לחברה בזכות הרווחים שהוא הכניס, נהג להתנפל על עובדים במחלקה. הוא נהג להלחיץ את העובדים עם שורת טענות ותלונות וכל הזמן היו סביבו דרמות. זה הגיע לכדי כך שהיה צריך לצאת ולהרגיע עובדים נסערים שהוא העליב, כחלק מהשגרה. החלטתי לפטר אותו למרות תרומתו הכלכלית (העצומה) לארגון. עובדים ומנהלים חשבו שאני מטורף אבל מיד אחרי שהוא עזב המקום נהיה שקט ורגוע יותר. בסופו של דבר, אנחנו מסתדרים גם בלעדיו. 

מגייס עובדים חדשים אבל לא על חשבון הוותיקים

כשנכנסתי לתפקיד, כבר בשנה הראשונה תכננתי לבנות שכבה ניהולית עתידית שתכלול 3 דמויות מפתח: סמנכ"ל מבצעים, סמנכ"ל כספים וסמנכ"ל מכירות. זה היה כמו לגייס לחממה. אתה מחפש אנשים עם כישורים ויכולות שחלקם יבואו לידי ביטוי רק בעתיד. אתה מחפש אנשים עם פוטנציאל אבל צריך להסביר להם שהם לא יוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל כבר על ההתחלה. כשגייסתי את המנהלים שלי, הם לא החליפו את הקודמים אלא השתלבו לצד המנהלים הוותיקים בחברה. הם למדו מהם ולימדו אותם. 

כשחברה מתחילה לגייס מנהלים מבחוץ שיחליפו את העובדים הקיימים, כל אחד, החל מהמנהל הוותיק ועד לשרת – פוחד על מקומו. אז הקריירה שלו אצלך הופכת לעבודה זמנית, לעת עתה. כשעובדים מאבדים את הביטחון הם מאבדים את הלויאליות שלהם. אסור ליצור מציאות של דלתות מסתובבות, של גיוס חדש שגורר אחריו פיטורים כי זה מכניס את העובדים למתח וזה פוגע בתפקוד שלהם וכי זה פשוט לא צודק להחליף עובדים ותיקים בדגם חדש יותר. אני מאמין בלהיות לויאלי לעובד שהיה לויאלי כלפי החברה גם אם יש בחוץ עובדים מוכשרים יותר. 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה