מה באמת חשוב לעובדים?

מה באמת חשוב לעובדים?

סקר חדש חושף: לעובדים חשוב קודם כל איזון בין העבודה לחיים הפרטיים ומה שהכי פחות חשוב הוא הקשר עם הבוס

שיתוף
Human Resources
Human Resources

לקראת היציאה מהמיתון הטומן בחובו חזרה מואצת לתהליך הגיוסים, סקר חדש מגלה מה באמת חשוב לעובדים, מהצד שלהם, בתהליך חיפוש עבודה.

בסקר, בו השתתפו למעלה מ-400 עובדים ולמעלה מ-1,000 מנהלים בשוק האמריקאי, נשאלו המרואיינים: "מלבד השכר, איזה פרמט הוא החשוב ביותר עבורך במציאת הג'וב האידיאלי?"

28% מהנשאלים ציינו כי האיזון בין עבודה לחיים פרטים הוא הפרמטר החשוב ביותר, 27% ציינו כי הפרמטר החשוב ביותר הוא יכולת ללמוד ולהתפתח מקצועית בחברה, 20% חשוב להם שיציבו בפניהם יעדים ריאליים, 13% ציינו את יחסי העבודה עם העמיתים כפרמטר ראשון בחשיבותו ורק 11% ציינו את חשיבותו של הקשר עם הבוס כפרמטר חשוב ביותר.

הנשאלים חולקו לקבוצות מחקר על פי טווחי גיל וכאן נמצאים פערים ראויים לציון: בקרב נשאלים בגילאי 35-44 הפרמטר החשוב ביותר היה איזון בין עבודה לחיים פרטיים (46%) לעומתם עובדים בגילאי 18-35 צייינו גם את האיזון בין עבודה לחיים פרטיים בשיעור ראוי לציון (27%), אולם הפרמט החשוב ביותר עבורם היה ההזדמנות ללמוד ולהתקדם (37%).

רוברט הסקינגס, מנהל בכיר בחברת Office Team, חברת ייעוץ בתחום ההון האנושי, אמר בתגובה לתוצאות הסקר: "סדר העדיפויות של העובדים והמנהלים בארגון השתנה ונמצא בתהליך שינוי תמידי. מעבר לסקרים, החושפים מגמות, חשוב שכל מנהל בארגון ילמד להכיר את העובדים שלו ויבין מה חשוב להם באופן אישי לצד מה שחשוב לרוב העובדים כקבוצה, וזאת בכדי לייצר תנאי עבודה שמתאימים לשאיפות ולציפיות של העובדים, עד כמה שניתן. העובדים כאן על מנת לבצע את העבודה, לא ניתן להתאים את העבודה לעובדים, אולם ניתן להתאים את תנאי עבודה על ידי יצירת סביבת עבודה בהתאמה לדרישות, לציפיות ולצרכים של העובדים והמנהלים בארגון."

הסקינגס מציג את משנתה של חברת Office Team ליצירת סביבת עבודה אופטימלית עבור העובדים:

  1. גמישות כערך עליון. ככל שארגון 'ישחרר' יותר כך יהיה לו קל דווקא 'לשמור על אחיזה', בפרט כאשר מדובר על עובדים שהם בגדר נכס.
  2. השמת דגש על איכות ותפוקה, דהיינו על התוצר הסופי, ופחות על מסגרת שעות ונהלים.
  3. הצבת גבולות. הכוונה היא שלכל עובד יש גם חיים פרטיים וארגון שרוצה לשמר את עובדיו, חייב לאפשר להם זמן חופשי ושקט מהעבודה. הסקינגס מייעץ למנהלים לא להתקשר ולא שלוח מיילים לעובדים בשעות לא שגרתיות ולהימנע, עד כמה שניתן, מהצבת דרישות לשעות נוספות או להתייצבות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
  4. הימנעות מעומסים בלתי סבירים. כשכמות העבודה גדלה או שיש בעיות ותקלות למיניהן, חשוב למצוא פתרונות כמו מיקור חוץ או צירוף עובדים זמניים, רק כדי לא ליצור עומס כבד מידי על העובדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה