שיתוף

צמצום פערי המיומנויות בארגון הינו חיוני לשמירה על יתרון תחרותי ולהבטחת הצלחה ארוכת טווח.

פערי מיומנויות מפריעים לפרודוקטיביות, לפיתוח חדשנות וליעילות ארגונית כללית, בין השאר משום שהם מותירים משימות קריטיות ללא מענה או שהביצוע גרוע.

יש לשים דגש על צמצום פערי המיומנויות של העובדים מהבית במסגרת המודל ההיברידי או בכל ימות השבוע.  

זיהוי פערי המיומנויות וטיפול בהם מאפשר לארגון לייעל את יכולות כוח העבודה, להסתגל במהירות וביעילות להתקדמות הטכנולוגית ולהגיב בזריזות לשינויים בשוק.

בנוסף, סגירת פערי מיומנויות משפרת את המורל והמעורבות של העובדים על ידי מתן הזדמנויות לפיתוח מקצועי, מה שיכול להוביל לשיעורי שימור גבוהים יותר ולצוות מיומן ומגובש יותר בעל מוטיבציה גבוהה יותר.

להלן 4 עקרונות יסודות לצמצום פערי מיומנויות בארגון:

1 הדרכה לעובדים מרחוק איך להגביר יעילות:

יש לספק לעובדים שעובדים מרחוק, הדרכה על שיטות עבודה יעילות מרחוק, על ניהול נכון של הזמן בעבודה מהבית ועל שימוש בכלים של למידה מרחוק.

המטרה היא לעזור לעובדים להסתגל למודל העבודה ההיברידי או לעבודה מרחוק באופן מלא, ובד בבד לאפשר להם לצמצם את פערי המיומנויות שלהם גם בלמידה מרחוק.

2 מדדי ביצועים:

יש ליישם מדדי ביצועים המתמקדים בתוצאות ובהישגים של העובדים ולא במספר שעות העבודה שלהם, תוך קידום תרבות ארגונית מכוונת תוצאות שמעריכה פרודוקטיביות ותרומה לארגון על פני נוכחות בלבד.

3 נאמנות עובדים:

ארגונים שמשקיעים בפיתוח המיומנויות של העובדים שלהם נוטים לראות רמות גבוהות יותר של נאמנות ושביעות רצון.

לנאמנות יש חשיבות רבה יותר בעת שהעובדים עובדים מביתם, בין אם במסגרת המודל ההיברידי או בעבודה מהבית כל ימות השבוע.

עובדים נוטים יותר להישאר בחברה שתומכת בצמיחה המקצועית שלהם. לכן תמיכה בהתפתחות המקצועית תורמת רבות להפחתת שיעור התחלופה ולטיפוח כוח עבודה יציב ומנוסה.

4 שביעות רצון בעבודה:

פיתוח מיומנויות של עובדים יכול לשפר את שביעות הרצון שלהם מהעבודה בכך שהוא מאפשר לעובדים לקחת על עצמם תפקידים מאתגרים יותר.

זה יכול להוביל לכוח עבודה בעל מוטיבציה ומעורבות רבה יותר, דבר שהינו חיוני לשמירה על תרבות ארגונית חיובית.

להלן 6 אסטרטגיות שמאפשרות למנף פיתוח מיומנויות בארגון:

1 זיהוי פערי מיומנויות:

יש לבצע הערכות שוטפות כדי לזהות פערי מיומנויות בארגון. יש להשתמש במידע לגבי פערי המיומנויות כדי לפתח תוכניות הכשרה ממוקדות המטפלות בפערי מיומנויות ותומכות בפיתוח העובדים.

2 לקדם הזדמנויות למידה מכילה:

יש לוודא שתוכניות הדרכה ופיתוח נגישות לכל העובדים, ללא קשר לרקע או לתפקידם בחברה. יש לספק אפשרויות למידה גמישות, כגון קורסים מקוונים, סדנאות והדרכה.

3 לפתח שיטות גיוס מבוססות מיומנויות:

יש להעביר את המיקוד מבחינת הכישורים המסורתיים של המועמד לבדיקת המיומנויות והכישורים הרלוונטיים בעת הגיוס של העובדים החדשים.

יש להשתמש בהערכות סטנדרטיות ובמבחנים מעשיים כדי להעריך את יכולות המועמדים באופן אובייקטיבי.

4 לעודד למידה מתמשכת:

יש ליצור תרבות ארגונית של למידה מתמשכת על ידי עידוד עובדים להמשיך לרכוש מיומנויות וידע חדשים. יש להציע תמריצים להשלמת תוכניות הכשרה והשגת הסמכות.

5 תוכניות חונכות:

יש להטמיע תוכניות חונכות המשלבות עובדים מנוסים עם עובדים חדשים יותר, שרוצים לפתח את כישוריהם. תוכניות אלה יכולות לספק הדרכה, תמיכה והזדמנויות לקידום קריירה.

6 מעקב והערכת התקדמות:

יש לבצע הערכה באופן קבוע של האפקטיביות של יוזמות לפיתוח מיומנויות ולעקוב אחר ההתקדמות. יש להשתמש במשוב ובנתונים כדי לחדד תוכניות ולוודא שהן עונות על הצרכים של כל העובדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה