שיתוף

אחת הסוגיות שטורדות את מנהלי משאבי האנוש היא איך ניתן להגביר את המוטיבציה של העובדים להגביר את רמת המקצועיות שלהם.

רמה גבוהה של מקצועיות במקום העבודה הינה חיונית לטיפוח סביבת עבודה פורייה וחיובית.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מרכזי בהגברת המוטיבציה של העובדים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של מקצועיות.

הנעת עובדים להיות מקצועיים יותר דורשת גישה הוליסטית הכוללת תקשורת ברורה של ציפיות, תוכניות הכשרה ופיתוח חזקות, מנהיגות למופת, הכרה ותגמולים, משוב בונה, סביבת עבודה תומכת, הזדמנויות לצמיחה, מדיניות מכילה, שימוש יעיל בטכנולוגיה, וניהול ביצועים מקיף.

יישום אסטרטגיות אלו מאפשר למנהלי משאבי אנוש ליצור תרבות ארגונית של מקצועיות שמשפרת את הביצועים האישיים של העובד ובה בעת תורמת להצלחה ולמוניטין הכוללים של הארגון.

להלן 18 אסטרטגיות שמנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם כדי לעודד ולשפר את המקצועיות בקרב העובדים ואת המוטיבציה של העובדים לשפר את הרמה המקצועית שלהם:

1. סטנדרטים מוגדרים:

יש לקבוע ולתקשר לעובדים סטנדרטים ברורים של מקצועיות. זה כולל התנהגות, סגנון תקשורת ומוסר עבודה.

2. מדריך לעובד:

יש לספק מדריך לעובדים המתאר את ציפיות החברה להתנהלות מקצועית ואת ההשלכות של אי עמידה בסטנדרטים אלו.

3. התפתחות מקצועית:

יש להציע תוכניות הכשרה המתמקדות במיומנויות מקצועיות, כגון תקשורת יעילה, ניהול זמן וגינוני התנהגות במקום העבודה.

4. הכשרת מנהלים:

יש לתת הכשרה למנהלים המדגישה את חשיבות המקצועיות, והכנת עובדים לתפקידי ניהול עתידיים תוך חיזוק ההתנהגות המקצועית.

5. מודלים לחיקוי ניהול:

יש לוודא שהמנהלים בכל הדרגים נותנים דוגמה אישית של רמת מקצועיות גבוהה. עובדים נוטים יותר לחקות את התנהגות המנהלים שלהם.

6. התנהגות עקבית:

יש לקדם עקביות בהתנהגות מקצועית בכל רמות הארגון, ולוודא שכולם דבקים באותם סטנדרטים.

7. תמריץ למקצועיות:

יש להכיר ולתגמל עובדים המפגינים באופן עקבי התנהגות מקצועית. זה יכול להיות באמצעות תוכניות רשמיות של הכרה במקצועיות, בונוסים או תמריצים אחרים.

8. משוב קבוע:

יש לספק משוב קבוע ובונה על התנהגות מקצועית. יש לטפל בהקדם בכל ליקוי במקצועיות ולספק הדרכה כיצד להשתפר.

9. אימון והדרכה:

יש להטמיע תוכניות אימון והדרכה שבהן עובדים מנוסים יכולים להדריך אחרים בשמירה על מקצועיות במצבים שונים.

10. תרבות ארגונית תומכת:

יש לטפח תרבות ארגונית שתומכת ומעריכה מקצועיות. זה כולל קידום כבוד, אחריות ויושרה במקום העבודה.

11. אסתטיקת מקום העבודה:

יש להקפיד על סביבת עבודה נקייה, מאורגנת ומקצועית המשקפת את הסטנדרטים והערכים של החברה.

12. קידום קריירה:

יש לקשר בין מקצועיות להזדמנויות לקידום קריירה. עובדים נוטים יותר לאמץ התנהגות מקצועית אם הם רואים בכך דרך לקידום ואחריות גדולה יותר.

13. פיתוח מיומנויות:

יש לספק הזדמנויות לעובדים לפתח מיומנויות וכישורים חדשים, תוך חיזוק הרעיון שמקצועיות היא חלק בלתי נפרד מהצמיחה האישית והקריירה.

14. יחס שווה והוגן לכולם:

יש לוודא שכל העובדים יזכו ליחס שווה והוגן, תוך קידום תחושת הגינות ומקצועיות בכל דרגי הארגון.

15. תקשורת פתוחה:

יש לעודד תקשורת פתוחה ומשוב מהעובדים לגבי סטנדרטים וציפיות מקצועיים.

16. כלים טכנולוגיים מקצועיים:

יש לספק לעובדים גישה לכלים ולמשאבים מקצועיים שיכולים לעזור להם לשפר את איכות ויעילות עבודתם.

17. למידה מקוונת:

יש להשתמש בפלטפורמות למידה מקוונות כדי להציע קורסים לפיתוח מקצועי, וכדי להבטיח שלעובדים תהיה גישה להזדמנויות למידה מתמשכות.

18. הגדרת מטרה:

יש לעודד את העובדים להגדיר יעדי התפתחות אישיים ומקצועיים הכוללים היבטים של מקצועיות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה