שיתוף

הטמעת מערכת ניהול המבוססת על יעדים ותוצאות מפתח (OKRs) יכולה לשפר משמעותית את המתאם בין היעדים, השקיפות והביצועים בארגון.

יישום OKRs יכול לשנות את האופן שבו ארגון מגדיר ומשיג יעדים, ולהעלות את המתאם בין תחומי אחריות לביצועים.

חינוך והכשרת עובדים, התאמה של OKR ליעדי החברה, הגדרת יעדים ברורים ושאפתניים, מעקב קבוע אחר ההתקדמות וטיפוח תרבות ארגונית של שקיפות ומשוב, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לשלב בהצלחה את מסגרת ה-OKR בארגון.

גישה מובנית אך גמישה זו מבטיחה שכולם עובדים למען מטרות משותפות, ומשפרת את הפרודוקטיביות הכללית והצלחת הארגון.

להלן 9 טיפים למנהלי משאבי אנוש ליישום יעיל של ניהול מבוסס יעדים ותוצאות (OKR) בחברה:

1 תוכניות הדרכה מקיפות:

יש להתחיל עם מפגשי הדרכה מקיפים כדי לחנך את העובדים על מסגרת הניהול מבוסס היעדים והתוצאות (OKR), יתרונות השיטה וכיצד היא פועלת.

יש לוודא שכולם מבינים את ההבדל בין יעדים (מה שרוצים להשיג) לבין תוצאות מפתח (איך מודדים התקדמות).

2 סדנאות ומשאבים:

יש לארגן סדנאות ולספק משאבים כגון מדריכים, תבניות ודוגמאות של ניהול מבוסס OKR מוצלחים.

זה עוזר לעובדים להבין את ההיבטים המעשיים של הגדרת ה- OKRs ומעקב אחר הישום, ומבטיח עקביות ביישומם בכל הארגון.

3 תיאום בין כל רמות הארגון:

יש להתחיל בהגדרת יעדי החברה ברמה העליונה (ברמת הארגון), ולוודא שהם ברורים ומועברים לכל העובדים.

ה-OKRs הללו ברמת הארגון צריכים לשקף את המטרות האסטרטגיות של הארגון ולשמש בסיס ל-OKR מחלקתי ואינדבידואלי.

4 OKR מדורגים:

יש לעודד מחלקות וצוותים ליצור OKR משלהם שמתיישרים עם היעדים ברמת הארגון.

גישה מדורגת זו מבטיחה שהמאמצים של כולם תורמים למען היעדים הארגוניים הרחבים יותר, ומקדמים התאמה ולכידות.

5 יעדים ומטרות:

יש לוודא שהיעדים שהוגדרו הם ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן. בהירות זו מסייעת במיקוד המאמצים ובמדידת ההתקדמות ביעילות.

6 יעדים שאפתניים אך מציאותיים:

יש לעודד הצבת יעדים שאפתניים אך מציאותיים. OKRs צריכים לגרום לעובדים להשיג יותר אבל עדיין להציב להם יעדים ברי השגה הדורשים מאמץ ויצירתיות. איזון זה מסייע בשמירה על מוטיבציה בלי לגרום לשחיקה.

7 שיחות בתדירות גבוהה:

יש לקיים שיחות קבועות עם העובדים, כמו למשל פגישות שבועיות או דו-שבועיות, כדי לסקור את ההתקדמות ב-OKRs.

יש להשתמש במפגשים אלה כדי לדון בהישגים, לזהות מכשולים ולהתאים תוצאות מפתח במידת הצורך.

8 ביקורות רבעוניות:

יש לערוך ביקורות רשמיות אחת לרבעון כדי להעריך את ההתקדמות והיעילות הכוללת של ה-OKRs.

יש להשתמש בביקורות האלה כדי לחגוג הצלחות, ללמוד מאתגרים ולאפס או לחדד את ה-OKR לתקופה הבאה.

9 ביקורת בונה:

יש לעודד תרבות ארגונית של משוב פתוח ובונה. יש לבקש באופן קבוע מידע מהעובדים כיצד ניתן לשפר את תהליך ה-OKR. גישה כוללת זו מסייעת בחידוד המערכת והפיכתה יעילה יותר.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה