שיתוף

יצירתיות נחשבת למילת קסם השייכת באופן בלעדי לענפים מתוחכמים ובראשם ענף ההייטק. אלא שתפיסה זו היא שגויה מיסודה.

יצירתיות וחדשנות מהוות מרכיבים מכריעים להצלחתה של כל חברה, בכל תחום, בלי קשר לענף שבו היא פועלת.  

ממחקר שנערך בקרב עובדים בארה"ב לפני כחמש שנים על ידי חברת הסקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי העובדים טוענים כי נדיר מאוד למצוא במקום העבודה שלהם את שלושה הגורמים הבסיסיים הדרושים כדי לטפח יצירתיות במקום העבודה: הציפיות של המנהלים מהעובדים להיות יצירתיים בעבודה, הזמן שדרוש כדי להיות יצירתיים ולפתח יצירתיות, והאפשרות לקחת את הסיכונים הדרושים כדי להיות יצירתיים.

יצירתיות היא נכס עסקי. כדי לעודד יצירתיות, על המנהלים להגדיר את היצירתיות כאחת מדרישות התפקיד ולצפות לכך מהעובדים.

הצעד הראשון שיש לבצע כדי לעודד יצירתיות הוא להסיר את המחסומים על ידי כך שמאפשרים לעובדים את הזמן והחופש להיות יצירתיים.

מנתוני המחקר של גאלופ עולה, כי יש קשר בין מחוברות עובדים למקום העבודה לבין יצירתיות.

עוד עולה מהמחקר, כי רק כ-29% מהעובדים השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה כי מצפים מהם להיות יצירתיים או לחשוב על דרכים חדשות לבצע את עבודתם.

המחקר מצא עוד, כי כל עובד מסוגל למצוא דרכים חדשות לסייע לחברה להצליח, אבל הוא לא ישקיע מאמצים ביצירתיות אלא אם כן היצירתיות נדרשת ממנו במפורש.

להלן 5 סיבות לכך שיצירתיות מהווה מרכיב קריטי להצלחתה של כל חברה:

1 חדשנות ויכולת הסתגלות:

יצירתיות מניעה חדשנות, ומאפשרת לחברות לפתח מוצרים, שירותים ופתרונות חדשים כדי לענות על צרכי הלקוחות המתפתחים ודרישות השוק.

בנוף העסקי המשתנה במהירות של היום, חברות חייבות לחדש ולהסתגל ללא הרף כדי להישאר לפני המתחרים.

2 פתרון בעיות:

חשיבה יצירתית מאפשרת לעובדים לגשת לאתגרים ולבעיות מנקודות מבט שונות, מה שמוביל לפתרונות יעילים יותר וקבלת החלטות יעילה יותר.

חברות המטפחות תרבות ארגונית של יצירתיות מעצימות את עובדיהן למצוא פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות, המניעות יעילות ואפקטיביות.

3 יתרון תחרותי:

יצירתיות יכולה להוות מקור ליתרון תחרותי לחברות, ולאפשר להן לבדל את עצמן מהמתחרים ולהגדיל את נתח השוק שלהן.

חברות שמייצרות חדשנות ומביאות הצעות ייחודיות לשוק נוטות יותר למשוך לקוחות ולשמור על נאמנותם לאורך זמן.

4 מחוברות ושביעות רצון עובדים:

עידוד היצירתיות במקום העבודה יכול להגביר את מחוברות העובדים ושביעות הרצון.

עובדים שמרגישים שהארגון סומך עליהם ומכיר בכך שרעיונותיהם יתרמו להצלחת החברה, נוטים להיות בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, מחויבות גדולה יותר לארגון ונאמנות גדולה יותר.

5 צמיחה עתידית:

יצירתיות הינה חיונית להנעת צמיחה בטווח הארוך. חברות שמשקיעות בטיפוח יצירתיות בקרב העובדים שלהן ממוצבות טוב יותר כדי לזהות ולנצל הזדמנויות שצצות, לנווט באתגרים ולשמור על הצלחתן לאורך זמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה