מייקל פיטרסון, סגן נשיא החברה הקנדית לייעוץ פיתוח עסקי Personal Strengths, קורא למנהלים בארגונים להתמודד עם קונפליקטים במקום העבודה באמצעות: חתירה למניעת קונפליקטים וניהול נכון של קונפליקטים קיימים.
פיטרסון: "כמי שבא מעולם העסקים אני יכול להצהיר שקונפליקטים עולים לארגון הון. רק לסבר את האוזן, סקר אחרון שנערך השנה הראה כי 25% מכלל ההיעדרויות של עובדים ממקום העבודה, מסיבות 'אישיות' או מפאת 'מחלה', הינם תוצאה של קונפליקטים מתמשכים בעבודה, בין העובד למעסיקו או בינו לבין עמיתיו. זה נזק כלכלי שניתן לחשב, אולם הוא מלווה בנזקים רבים אותם קשה יותר לחשב כמו הזמן שהעובדים, המצויים בקונפליקטים, מבזבזים על ההתעסקות בקונפליקט עצמו – לדבר עליו עם עמיתים, לחשוב עליו ואפילו – לבקש העברת תפקיד ועד כדי התפטרות."
פיטרסון מסביר כי בקרב מנהלים במשק יש שתי גישות מרכזיות לטיפול בקונפליקטים, האחד הוא להתעלם והשני הוא לטפל בזה בשיא הכוח. "שתי הגישות הללו הן קיצוניות ושתיהן, על אף שהן שונות בתכליתן, מובילות לאותו מצב – להסלמה. הגישה הנכונה לטיפול בקונפליקטים היא איזון. ראשית כל, על המנהל לצפות לקונפליקטים, להיות מודע לכך שזה חלק מהטבע האנושי שבארגון, שבו מנוקזים אנשים מרקע שונה, בעלי תפיסות שונות וכמובן אינטרסים שונים – צפוי שיתפתחו קונפליקטים. כאשר מבינים את הסבירות הגבוהה לתופעה, ניתן למנוע אותה או למזער את היקפיה. מנהלים שחושבים שאם הם יתעלמו אז הבעיה תפטר מעצמה – טועים טעות מרה. קונפליקט בלתי מטופל הוא כדור שלג – הוא רק יגדל ויתפוס תאוצה. מאידך, מנהלים שמטפלים בקונפליקט בשיא העוצמה, משדרים לעובדים שהקונפליקט עצמו הוא רב חשיבות. זה מוביל להפרת איזון ויוצר את 'אפקט הפרוז'קטור'."
"הדרך הנכונה לטפל בקונפליקטים", דעת פיטרסון, "היא לזהות את מקור הבעיה ולהבדיל – המקור להשתלשלות ולאפקט הסופי. טיפול נכון בקונפליקטים, כמו טיפול בכל בעיה או מחלה, הוא טיפול בשורש הבעיה. מנהל טוב צריך לבחון את המקרה לגופו בצורה אנליטית, כשהוא מבין את שני הצדדים ומה שמניע אותו זה לפתור את הבעיה מהשורש (לא לגבות ולתמוך, לא לקבוע מי צודק ולא לנסות להשלים). קונפליקטים מתחילים על רקע מסוים, זה המניע וזה הטריגר שצריך לנטרל ואם אפשר אז בכלל למנוע."
"תפקיד המנהל בארגון, בין היתר", מדגיש פיטרסון, "הוא לדאוג לסביבת עבודה פרודוקטיבית ואפקטיבית ולכן, מניעת קונפליקטים או ניהולם נכון, על אף שזה לא מוגדר רשמית כחלק מהתפקיד – זה חלק מתחומי האחריות שלו."