שיתוף

שמירה על סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית מחייבת את הארגון, ובפרט את מנהלי משאבי האנוש לשמור על מורל גבוה של העובדים.

אם העובדים אינם מחוברים לארגון והמורל שלהם ירוד, זה עלול להשפיע לרעה על הביצועים הכוללים, על עבודת הצוות ועל ההצלחה הארגונית.

מנהלים חייבים להעריך באופן קבוע את מורל העובדים במקום העבודה באמצעות סקרים, קבוצות מיקוד או מנגנוני משוב אחרים. הערכה מתמשכת זו מאפשרת התאמות בזמן, לגבי אסטרטגיות ויוזמות.

בנוסף, טיפול בכל נושא מערכתי התורם למורל נמוך, לרבות עומס עבודה מופרז, ציפיות לא ברורות או היעדר הכרה בהישגי העובדים, הינו חיוני לשיפור מתמשך.

טיפוח תרבות ארגונית של תקשורת פתוחה, קידום איזון בין עבודה לחיים אישיים והשקעה בפיתוח מקצועי, מאפשרים לארגונים ליצור מקום עבודה חיובי שבו לעובדים יש מוטיבציה, הם מחוברים לארגון ומרגישים מוערכים.

להלן 9 טיפים לטיפול במורל נמוך בארגון והתגברות עליו:

1 יצירת סביבה תומכת:

יש לעודד תקשורת פתוחה על ידי יצירת  תרבות ארגונית שמעריכה שקיפות ומשוב. חשוב להקים ערוצים לעובדים שבאמצעותם הם יכולים להביע את דאגותיהם, לשתף רעיונות ולספק משוב על החוויות שלהם.

2 שיחות קבועות:

יש לבצע שיחות קבועות של אחד על אחד עם העובדים כדי להבין את נקודות המבט, האתגרים והשאיפות שלהם.

יש להקשיב באופן פעיל למשוב שלהם ולטפל בכל בעיה בהקדם. המחשה לעובדים שקולם נשמע, מאפשרת לטפח תחושת ערך ושייכות.

3 לחגוג הישגים:

יש להכיר בהישגים אישיים וקבוצתיים ולחגוג אותם. הכרה בהישגים, גדולים או קטנים, מחזקת אווירה חיובית ומעודדת את המוטיבציה של העובדים לתרום באופן פעיל.

4 תזמון גמיש:

יש לבחון אפשרויות ללוחות זמנים גמישים כדי להתאים לצרכים ולאחריות המגוונים של העובדים מהבית.

הענקת גמישות יכולה להפחית מתח, לשפר את האיזון בין העבודה לחיים האישיים ולתרום למורל גבוה יותר.

5 יוזמות בתחום הבריאות:

חשוב להציג תוכניות בריאות המעניקות עדיפות לרווחה גופנית ונפשית. זה יכול לכלול שיעורי כושר, מפגשי מיינדפולנס או יוזמות המקדמות אורח חיים בריא. השקעה ברווחת העובדים מוכיחה מחויבות לבריאות ההוליסטית ולאושרם.

6 לעודד הפסקות:

יש להדגיש את חשיבות ההפסקות במהלך יום העבודה. יש לעודד את העובדים להתרחק מעמדות העבודה שלהם ולעסוק בפעילויות שעוזרות להם להתאוורר. הפסקות תורמות להגברת הפרודוקטיביות ולחשיבה חיובית יותר.

7 להשקיע בלמידה ובצמיחה:

יש להציע הזדמנויות לפיתוח מקצועי, להכשרה ולבניית מיומנויות. יש לאפשר את צמיחת הקריירה של העובדים ובכך להמחיש להם שהארגון משקיע בהצלחתם ארוכת הטווח.

8 לקבוע קבע מסלולי קריירה ברורים:

יש לתקשר בצורה ברורה את מסלולי הקריירה הפוטנציאליים בארגון. ניתן לשרטט מפת דרכים לקידום והכרה בפוטנציאל הצמיחה של העובדים. זה יכול לעודד את המוטיבציה והמחויבות של העובדים לארגון.

9 תוכניות חונכות:

יש ליישם תוכניות חונכות המשלבות עובדים מנוסים עם עובדים המחפשים הדרכה ותמיכה. חונכות מטפחת תחושת קהילה, מספקת תובנות חשובות ומסייעת לעובדים לנווט את הקריירה שלהם.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה