ג'רי טריר, (Jerry Traer), מאמן מקצועי המתמחה בייעוץ והדרכה לבטיחות וגהות במקומות עבודה באונטוריו קנדה, אמר בראיון ל-HR-Journal כי הבעיה הגדולה ביותר בארגונים בהם מתנהלת עבודה במשמרות, היא 'שהמנהלים עצמם לא יודעים מה זה אומר לעבוד במשמרות'.
טריר: "עבודה במשמרות, גם אם היא לא עבודה פיזית קשה והיא כרוכה בישיבה בעמדה מול מחשב, היא שוחקת את הגוף ואת הנפש. לאדם קשה נפשית פי כמה לתפקד בשעות בלתי שגרתיות ותופעות הלוואי הפיזיולוגיות רק מוסיפות עוד דרגות קושי. הלחץ, העייפות ובעיות הבריאות המתלוות, יוצרות קבוצת עובדים נבדלת מעובדי היום הרגילים ואת זה מנהלים רבים לא מבינים. חוסר ההבנה הזו היא מקור לבעיות, כעסים ואכזבה הדדית במקומות עבודה."
טריר מציין כי יש הרבה דברים שמנהלים יכולים לעשות כדי להקל על עובדי המשמרות. "הדבר הראשון הוא להתיישר מולם ומול הצרכים שלהם, במובן זה שההנהלה תתחיל לקיים ישיבות ופגישות בלילה, במקום לאלץ את העובדים להישאר עוד כמה שעות בבוקר, להגיע באמצע היום במיוחד או להחמיץ ישיבות ובכך להרגיש כמו עובדים נחותים. אפילו עניינים אדמיניסטרטיביים פשוטים שאינם זמינים לעובדים, מאלצים אותם להישאר או להגיע במיוחד ואם ההנהלה תדאג לכך שנציג חברה יהיה זמין, אחת לכמה זמן, לעובדי הלילה בשעות העבודה – זה יקל עליהם משמעותית."
"נושא שני שמנהלים בארגון חייבים להבין הוא עניין העייפות עצמו", אומר טריר, "לא ניתן להשוות בין האנרגיה שדרושה לעובד לסיים משמרת של 8 שעות ביום לבין זו שנדרשת לסיים 8 שעות בלילה. על כן, יש לפצות עובדי משמרות בהפסקות ארוכות יותר ומרובות יותר וכן לספק להם חדרי הפסקה שקטים ונוחים. מנהלים צריכים לגלות הבנה יתרה כאשר מדובר על היעדרויות מפאת מחלה בקרב עובדי משמרות. זה רק טבעי שמי שחוסך מהגוף שלו שנת לילה רציפה, הגוף שלו יגיב בריאקציה לתנאים. מחקרים רבים שנחשפו בשנים האחרונות מצביעים על מגמה ברורה של אחוזי תחלואה גבוהים יותר בקרב עובדי משמרות. על כן, יש לגלות לא סלחנות אלא הבנה מתוך לקיחת אחריות – כאשר הנהלה משבצת עובדים למשמרות, היא בעצם גוזרת עליהם תנאי העסקה סבירים פחות ויש לכך השלכות. אי אפשר להשוות מספר ימי היעדרות של עובד קבוע לזה של עובד משמרות וגם אין מקום לפעול על פי החוק היבש, בהרבה מקרים נדרשת הבנה וגמישות יתרה כלפי עובדי משמרות."
"אני מציע למנהלים", אומר טריר, "להגיע למשמרת לילה אחת לתקופה ולהפוך זאת להרגל, לשהות בקרב העובדים, להתרשם מכלי ראשון בקשיים עימם הם מתמודדים ולנסות להציע להם פתרונות נקודתיים, כמו ארוחות, הסעות, ואפילו השתתפות במעון יום לילדים, כדי שהעובדים יוכלו לחזור הביתה ולישון במקום לטפל בילדים במהלך היום. ככל שההנהלה תכיר בקשיים הניצבים מול עובדי המשמרות, כך יהיה לה פשוט יותר לייצר פתרונות הולמים וזה חיוני, כי במקומות עבודה בהם מתקיימת שיטת עבודה במשמרות – יש בכך צורך. ככל שלעובדים יהיה קל יותר, כך הם יהיו עובדים אפקטיביים יותר ולכן, השקעה בציבור זה היא בגדר הוצאה משתלמת", מסכם טריר.