ההתמודדות עם אי הוודאות בכל הקשור לניהול הטלנטים ולפער המיומנויות קשורה קשר הדוק להתמודדות עם תחושת הניתוק של עובדים רבים מהארגון, מטרותיו, ערכיו וחזונו (היעדר מחוברות לארגון).
בין אם בתקופת ההתפטרות הגדולה, בין אם בתקופת ההתפטרות השקטה, ובין אם בכל מגמה של שוק העבודה, האתגר הגדול של מנהלי משאבי האנוש הוא לא רק לגייס את הטלנטים אלא גם לגרום להם להשקיע את המירב והמיטב בעבודתם.
האתגר הגדול שנובע מכך הוא האתגר של קיום תהליך יעיל של ניהול ביצועים או במילים אחרות – קיום משוב מול העובד.
ארגונים צריכים לסייע לעובדים על ידי הענקת המשוב שאם לא כן הם מסתכנים בשיעורים גבוהים של התנתקות ותחלופה.
הארגון צריך להגדיר תהליך לניהול ביצועי עובדים. זה חיוני לקבלת החלטות חשובות לגבי כוח האדם ולגבי פיתוח תפקידים. הליך כזה הוא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית, ומשקף את מחויבותה של החברה לצמיחת העובדים ולהצלחתם.
ניתן להיאבק בניתוק העובדים מהארגון ולאפשר משוב ביצועים מועיל על ידי פגישות של אחד על אחד.
מסקר שנערך על ידי SHRM, לעובדים יש סיכוי גבוה פי שלושה להיות מעורבים אם המנהל הישיר שלהם בודק איתם את המצב אחת לשבוע.
יש 5 נקודות שכדאי לבדוק במהלך הפגישות של אחד על אחד עם כל עובד:
1 האם העובד מחובר לעמיתיו.
2 האם לעובד יש את כל מה שהוא צריך כדי לעמוד ביעדים שהוצבו לו.
3 האם העובד חש מוערך על תרומתו וכישוריו.
4 האם העובד אכפתי ומושקע בהצלחה העסקית של הארגון.
5 האם העובד הוא בעל מוטיבציה שנתמכת על ידי חיפוש אחר הזדמנויות התפתחות מקצועיות.
יש לציין, כי מפגשים של אחד על אחד הם המפתח ליצירת אמון, להגברת השקיפות ולבניית צוותים פרודוקטיביים בעלי ביצועים גבוהים.
בהקשר של אסטרטגיית ביצועים ומחוברות עובדים, פגישות של אחד על אחד הן שיחה קבועה של העובדים והמנהלים הישירים שלהם.
במהלך פגישות אלו, העובדים יכולים לתת עדכוני סטטוס לגבי הפרויקטים הנוכחיים שלהם, לקבל עזרה בהסרת מחסומים ולדון בפיתוח הקריירה שלהם.
במקביל, המנהלים הישירים יכולים לבדוק את התקדמותו של העובד למטרות שהוצבו לו, לספק לו משוב, הכולל שבחים על עבודה טובה וסיוע בפתרון בעיות.
המפגשים הם בדרך כלל אחת לשבוע, אך עשויים להתקיים לעתים קרובות יותר או פחות, בהתאם לצרכים.
הדבר החשוב הוא לשמור על לוח זמנים עקבי ולשמור על משך פגישות של כחצי שעה או פחות.
שיטות עבודה מומלצות למנהלים כוללות גם קביעת סדר יום לפגישה, רישום הערות ובקשת משוב מחברי הצוות לגבי ביצועי המנהל והשינויים הארגוניים.
פגישות של אחד על אחד מהוות הזדמנות למנהלים ולעובדים לדבר על העבודה, וגם כדי לבדוק ברמה האישית לגבי כל עובד, האם יש צורך להגביר את מידת המחוברות שלו.