שיתוף

מרץ 2020 היה נקודת מפנה מהחשובות ביותר, אם לא החשובה ביותר, שהיו בשוק העבודה. המעבר מעבודה במשרד לעבודה מהבית בצורה כל כך גורפת, והעובדה שעובדים גילו שהם מעדיפים זאת על פני עבודה במשרד, הביאה למהפיכה של ממש בכל ההיבטים של ניהול המשאב האנושי.

כעת, לאחר שלכולם כבר ברור שהעסקת עובדים מהבית לא תעלם, אלא ככל הנראה רק תלך ותגבר, מנהלים צריכים ללמוד איך לנהל עובדים מרחוק.

בראש ובראשונה, מנהלים, בעיקר מנהלים ישירים, צריכים ללמוד איך מתקשרים עם עובדים מרחוק, באופן שמיקומו הפיזי של כל עובד יהיה שקוף בהיבט של ביצוע העבודה.

במילים אחרות, העובדה שהעובדים עובדים מביתם לא צריכה להוות מכשול בפני אופן הניהול ושמירה על תקשורת רציפה בתוך הארגון.

כמו כן מנהלים צריכים ללמוד איך מגבירים את המוטיבציה של העובדים מביתם, איך שומרים על מחוברותם לארגון ואף מגבירים אותה, ואיך שומרים על היכולת לבצע סיעור מוחות שתורם לחדשנות וליצירתיות של העובדים.

פרט לכך, יש להכשיר את המנהלים בכל מה שקשור לעידוד העובדים מרחוק להגיע להישגים ולהשיג יעדים, ולקיום פגישות צוות כאשר כל אחד מחברי הצוות עובד מביתו, כולל מנהל הצוות.

מסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי בארה"ב יש כ-125 מיליון עובדים במשרה מלאה, כאשר כ-56% מהם טוענים כי הם יכולים לעשות את העבודה המשרדית שלהם מרחוק.

המשמעות, לדברי החוקרים של גאלופ היא, שכ-70 מיליון עובדים אמריקאים אומרים שהם יכולים לעבוד מהבית.

מבין אותם 70 מיליון עובדים, כ-30% אומרים שהם לא רוצים להיכנס יותר למשרד לעולם ומעדיפים לעבוד מהבית באופן מלא. כ-60 אחוזים מעוניינים לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי ורק כעשרה אחוזים אמרו כי הם מעדיפים לעבוד באופן מלא מהמשרד.

אחת הסוגיות המרכזיות שטורדות כיום את מנהלי משאבי האנוש ואת ההנהלות הבכירות של החברות היא מה צריכות לעשות הנהלות של חברות לגבי הרצון החדש הזה של העובדים, לעבוד מהבית.

סוגייה נוספת, לא פחות בוערת היא, איך ניתן להחזיר עובדים למשרד בלי שזה יהיה כרוך בעלווית גבוהות מאוד של שכר, הטבות, פעילויות רווחה ומשרדים יקרים המעוצבים בהתאם לדרישות החדשות של העובדים.

יש 3 נקודות שהנהלות של חברות צריכות לקחת בחשבון כשהן בוחנות את היתרונות מול החסרונות של החזרת העובדים למשרדים:

1 האם החברה עלולה לאבד טלנטים מרכזיים בגלל מדיניות העבודה מהבית (בין אם מדובר במדיניות שגורסת הפחתה למינימום את היקפי העבודה מהבית, ובין אם מדובר בהגברת היקפי העבודה מהבית).

2 סוגייה אחרת שיש לבחון היא מה הלקוחות מעדיפים. האם הם מעדיפים את גישת העבודה מהבית של הארגון או שהם אדישים למדיניות העוסקת בכך.

3 שאלה חשובה נוספת שיש לבחון היא, איך ניתן לפתח את המנהלים של החברה באופן שהם יהיו יעילים בכל הנוגע לניהול עובדים מהבית באופן מלא או על פי מודל העבודה ההיברידי.

בשלב זה, רוב המנהלים מגששים באפילה ועדיין לא סיגלו מיומנויות ניהול הרלוונטיות לניהול עובדים מרחוק, מה שגורם להצטברות של סטרס ושחיקה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה