מותג חיובי של מעסיק הפך בעשור האחרון לערוץ המוביל במשיכת טלנטים לחברה. ערוץ זה מהווה את אחד הנדבכים המרכזיים במערך הגיוס של כל חברה.
שוב ושוב הוכח כי מותג מעסיק חזק מהווה כלי משמעותי ביותר בגיוס עובדים. למעשה, השפעתו של מותג המעסיק על היכולת של ארגון לגייס עובדים אינה נופלת מהשפעתו של מותג החברה בתחום השיווק של מוצריה ושירותיה.
אלא שמותג המעסיק משפיע לטובה לא רק על היכולת של החברה לגייס עובדים ולשמרם. מתברר כי למותג המעסיק יש השפעה גם על המותג המסחרי של החברה.
במילים אחרות, מותג המעסיק משפיע על החברה הרבה מעבר להשפעתו על שוק העבודה, ויש לו חשיבות רבה עבור הלקוחות של החברה ועל הלקוחות הפוטנציאליים, ולא רק על מועמדים. לכן יש חשיבות לשילוב מותג המעסיק באסטרטגיה העסקית של הארגון.
להלן 3 שיטות שמאפשרות לשפר את מותג המעסיק:
1 להבין מה העובדים באמת צריכים:
במקום לנסות להיות מאוד מקוריים ונועזים בכל הקשור להטבות ותנאי העסקה לעובדים, עדיף לברר מהן ההטבות המועדפות עליהם. אילו הטבות יעילו להם ויזכו להערכתם.
לשם כך כדאי לשקול את הצרכים הייחודיים של העובדים. לדוגמה, חברה אמריקאית החליטה לסייע לעובדים בטיפול בהוריהם המבוגרים בעת מגיפת הקורונה, ומימנה לעובדים שעה בשבוע של עזרה להורים קשישים.
ההתחשבות בנסיבות הספציפיות שחלק מעובדי החברה התמודדו איתן, אפשרו לחברה לייצר תועלת ייחודית ומשמעותית שחיזקה את מותג המעסיק שלה.
2 יש להתמקד בכמה היבטים מרכזיים:
לא כדאי לנסות לשפר את מותג המעסיק כדי לפתור לכולם את כל הבעיות, משום שזה יהיה בבחינת תפסת מרובה לא תפסת.
במקום זאת, כדאי לבחון את התרבות הארגונית את המשימות, החזון והערכים של הארגון, ואת הצעות הערך של המעסיק לעובדים, כדי לעזור להגדיר את מותג המעסיק.
זה יסייע לארגון להשיג עקביות ארגונית תוך שהוא נשאר נאמן לחווית העובדים ולערכים הארגוניים.
3 למדוד ולנהל:
מותג המעסיק תלוי בחווית העובדים של הארגון. כדי לשפר את מותג המעסיק, כדאי לנסות להשיג תמונת מצב על ידי עיון מעמיק בדברים שנכתבים על ידי העובדים ברשתות החברתיות, ובאתרי חוות דעת על מעסיקים, כמו למשל גלסדור.
זה יספק לארגון מבט מעמיק יותר על מה העובדים חושבים על הארגון. בנוסף, כדאי לבצע סקרי שביעות רצון אנונימיים של העובדים.
בשורה התחתונה, חשוב שהנהלות של חברות יתנו למותג המעסיק מקום גבוה בסדרי העדיפויות של החברה, משום שלמותג המעסיק יש חשיבות עסקית.
השקעת זמן ומשאבים כדי לשפר את מותג המעסיק, חייבת להיות חלק בלתי נפרד מדאגה לשביעות רצון העובדים, מגיוס עובדים מדוייק של עובדים ומיוזמות לגבי הטבות ותנאי העסקה.
זו הדרך הטובה ביותר למנף את ההשקעה הרבה של הארגון ביצירת חוויות עובדים מצויינות ולהוציא אותה לפועל.
כאמור, חשוב להציב את נושא חווית העובדים והמועמדים בראש סדר העדיפויות. לאחר שזה יקרה, לא יעבור זמן רב עד שהארגון יווכח כי מותג המעסיק מניב ערך עסקי רב לחברה.
מותג מעסיק שנבנה בצורה נכונה, יכול להיות ערוץ שדרכו הארגון משקף ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים, את האופן שבו הארגון דואג לעובדיו.