שיתוף

בין מגוון התפקידים במחלקת משאבי אנוש של ארגונים, כדאי וחשוב להציב בעדיפות גבוהה את תפקידו של מתאם רכישת הטלנטים (או רכז רכישת טלנטים פרואקטיבי).

תפקידו של מתאם רכישת טלנטים פרואקטיבי במחלקת משאבי האנוש של הארגון, הוא לבנות פייפליין של טלנטים, לשיפור תהליכי הגיוס, וליצירת מצב בו הארגון יכול לאתר ולגייס טלנטים מהשורה הראשונה בהתאם ליעדים האסטרטגיים שלו.

רכז רכישת כשרונות פרואקטיבי ממלא תפקיד מכריע בהבטחת תהליך גיוס עובדים שהינו חלק ויעיל.

האחריות של בעלי תפקיד זה, חורגת מעבר לתיאום בסיסי וכוללת תרומה אקטיבית לאסטרטגיית רכישת הכישרונות ושיפור הביצועים הכוללים.

להלן 9 תחומי האחריות העיקריים של רכז רכישת כשרונות פרואקטיבי:

1 תכנון אסטרטגי:

עליו להישאר מעודכן לגבי מגמות בתעשייה, מאגרי כישרונות ואילו טלנטים עובדים עבור המתחרים, כדי לספק תובנות אסטרטגיות לתכנון גיוס העובדים.

עליו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי גיוס ועם מנהלי משאבי האנוש כדי להבין את צרכי הארגון ולהתאים את אסטרטגיות הגיוס עם היעדים העסקיים הכוללים.

2 מקורות גיוס ומחוברות מועמדים:

על מתאם רכישת הטלנטים לחפש באופן פעיל מועמדים פוטנציאליים דרך ערוצים שונים, כולל מודעות דרושים מקוונות, רשתות חברתיות ורשתות מקצועיות.

עליו לבנות ולתחזק פייפליין של כישרונות לתפקידים קריטיים, לבנות תחזיות לצרכי גיוס עתידיים ולוודא שיש כל הזמן מאגר רציף של מועמדים מתאימים.

3 תהליך אופטימיזציה:

תפקידו של רכז רכישת הטלנטים הוא לייעל את תהליכי הגיוס כדי להפחית את זמן איוש המשרות, לשפר את חווית המועמד ולשפר את היעילות הכוללת.

עליו לנצל את טכנולוגיית הגיוס והכלים לביצוע אוטומטי של משימות שחוזרות על עצמן, לעקוב אחר מדדים ולשפר קבלת החלטות מבוססות נתונים.

4 הערכת מועמד:

על מתאם רכישת הטלנטים הפרואקטיבי לערוך מיונים ראשוניים של מועמדים, להעריך כישורים ולשתף פעולה עם מנהלים ישירים כדי להבטיח התאמה לדרישות התפקיד.

עליו לבצע הערכות של מיומנות ושיטות בדיקה רלוונטיות כדי להבטיח שלמועמדים יש את הכישורים הדרושים.

5 מיתוג מעסיק:

על בעל תפקיד זה לפעול כשגריר של מותג המעסיק, לקדם את התרבות הארגונית, את הערכים ואת נקודות החוזק הייחודיות של הארגון כדי למשוך כישרונות מובילים.

כמו כן עליו לוודא שמתקיימת חווית מועמד חיובית ומקצועית לאורך תהליך הגיוס.

6 מעקב ודיווח מדדים:

על רכז רכישת הטלנטים להגדיר ולעקוב אחר מדדי ביצועים מרכזיים הקשורים לגיוס עובדים, כגון זמן איוש משרה, עלות גיוס ואיכות הגיוס, כדי למדוד ולשפר ביצועים.

כמו כן עליו לבצע ניתוח נתוני גיוס כדי לזהות מגמות, תחומים שיש לשפר ואיתור הזדמנויות לחדשנות.

7 בניית מערכות יחסים:

רכז רכישת הטלנטים צריך לבנות קשרים חזקים עם מנהלים ישירים ועם שאר צוותי משאבי האנוש, כדי לטפח שיתוף פעולה ותקשורת אפקטיבית. במקביל, עליו לפתח ולשמר קשרים חיוביים עם מועמדים.

8 למידה ופיתוח מתמשכים:

על בעל תפקיד זה להיות כל הזמן מעודכן לגבי המגמות האחרונות ושיטות העבודה הטובות ביותר ברכישת כישרונות באמצעות למידה מתמשכת ופיתוח מקצועי.

עליו לפתח מיומנויות הקשורות לגיוס עובדים, טכנולוגיה וידע ספציפי לתעשייה.

9 שילוב משוב:

על רכז רכישת הטלנטים הפרואקטיבי ליזום משוב עם מנהלי גיוס, מנהלי משאבי אנוש ומועמדים, כדי לאסוף תובנות לשיפור תהליכים ולשיפור חווית המועמדים.

עליו לזהות באופן יזום תחומים ונושאים שיש לשפר, וליישם שינויים כדי לשפר את תהליך הגיוס הכולל.

 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה