שיתוף

המגמה של עובדים בזמן חופשה, צוברת בארה"ב תאוצה משמעותית במיוחד בעקבות העבודה מרחוק שהופכת נפוצה יותר ויותר, וגם בארץ כבר מתחילים לראות את ניצניה הראשונים.

בארה"ב תופעה זו נקראת workcation והיא מטשטשת את הגבול בין שעות עבודה לשעות פנאי, ומאפשרת לעובדים לשמור על פרודוקטיביות תוך הנאה משינוי נוף.

למעשה, הפופולריות של מגמה זו גוברת ככל שהעבודה מרחוק ממשיכה להתפתח.

למרות שמגמה זו מספקת גמישות ושינוי סביבה, היא דורשת ממנהלי משאבי אנוש להגדיר ציפיות ברורות, לשמור על תקשורת אפקטיבית ולתמוך באיזון בין עבודה לחיים אישיים.

הטמעת אסטרטגיות המקדמות פרודוקטיביות ורווחת עובדים מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לנהל בהצלחה עובדים שמשלבים נופש עם עבודה ולהסתגל למגמה גוברת זו.

סקרים שבוצעו בקרב עובדים בארה"ב מצביעים על כך שעובדים רבים, בפרט בני דור המילניום ודור ה-Z, מעדיפים לשלב עבודה עם נסיעות.

מסקר של Expedia שנערך בשנת 2021 עולה, כי כ-56% מהעובדים האמריקאים עבדו מרחוק במהלך חופשות או ישקלו לעשות זאת בעתיד.

בנוסף, Airbnb דיווחה על עלייה בשהיות ארוכות טווח של 28 ימים או יותר, מה שמרמז על כך שהעובדים מאריכים את שהותם ביעדי חופשה תוך כדי עבודה מרחוק.

מגמה זו נפוצה במיוחד בענפי ההייטק, תעשיות יצירתיות ומקצועות שמאפשרים סידורי עבודה גמישים.

להלן 4 סיבות לצמיחת המגמה של שילוב עבודה ונופש:

1. גמישות: היכולת לעבוד מרחוק מציעה לעובדים את הגמישות לנהל את משימותיהם מכל מקום בעולם שיש בו חיבור לאינטרנט.

2. מניעת שחיקה: שילוב עבודה ונופש מאפשר לעובדים למלא מצברים בלי להתנתק לחלוטין מהעבודה, מה שמקל על שמירת איזון בין עבודה לחיים האישיים.

3. הזדמנויות נסיעות: עובדים יכולים לנסוע למקומות חדשים בלי לקחת הרבה ימי חופשה, מה שמאפשר להם לנסוע בתדירות גבוהה יותר.

4. הגברת פרודוקטיביות: שינוי בסביבה יכול לשפר את היצירתיות והפרודוקטיביות, ולהוביל לעבודה חדשנית יותר.

להלן 9 צעדים חיוניים לניהול עובדים שמשלבים עבודה ונופש:

1. להגדיר גבולות: יש לקבוע קווים מנחים ברורים לגבי שעות עבודה, זמינות ותקשורת.

יש לוודא שהעובדים מבינים מתי מצפים מהם להיות אונליין וכיצד עליהם לטפל בנושאים  דחופים.

2. לדון בדדליין: יש לוודא שהעובדים שמשלבים עבודה ונופש מודעים ללוחות הזמנים של הפרויקט, וחשיבות של עמידה בלוחות זמנים למרות שהם רחוקים מסביבת העבודה הרגילה שלהם.

3. להשתמש בכלי שיתוף פעולה: יש להשתמש בכלי תקשורת לשיתוף פעולה כדי להישאר מחוברים לעובדים. 
כלים אלה עוזרים לשמור על לכידות הצוות, גם כאשר חלק מחבריו עובדים ממקומות שונים.

4. שיחות קבועות: יש לקבע שיחות וידאו או פגישות קבועות כדי לעקוב אחר ההתקדמות, להתמודד עם אתגרים ולוודא שעובדים אלה יישארו מעורבים במשימות שלהם.

5. להתמקד בפרודוקטיביות: יש למדוד את הפרודוקטיביות בהתבסס על תוצאות ותוצרים במקום מעקב אחר שעות העבודה.
גישה זו מאפשרת לעובדים את החופש לעבוד בקצב שלהם תוך הבטחה שהם יישארו פרודוקטיביים.

6. לספק משוב: יש להציע משוב בונה כדי לוודא שהעובדים יישארו במסלול עם המטרות ותחומי האחריות שלהם. יש לסייע להם לשמור על איכות ורמת הביצועים שלהם בזמן עבודה.

7. לתמוך ברווחה הנפשית: יש להדגיש את החשיבות של רווחה נפשית ולוודא שהעובדים לא יעבדו יתר על המידה, גם כאשר הם משלבים עבודה עם חופשה.

8. לספק גישה מאובטחת לרשת הארגונית: יש לוודא שלעובדים תהיה גישה ל-VPN מאובטח ושהם מבינים את החשיבות של אבטחת סייבר כאשר עובדים ממקומות מרוחקים או ציבוריים.

9. להגביל גישה לנתונים רגישים: יש להגביל גישה למידע סודי כאשר העובדים מתחברים לארגון דרך רשתות שעלולות להיות לא מאובטחות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה