תהליך איתור, מיון, סינון וגיוס מעומדים לארגון הינו הליך מורכב, ארוך ומייגע, ותפעולו הינו יקר במשאבים של זמן וכוח אדם. כאן נכנסת לתמונה התוכנה של חברת נילוסופט, המאפשרת לייעל את ההליך ולחסוך זמן וכסף.
"נילוסופט מספקת מערכת גיוס שעובדת שנים רבות, אצל מאות ארגונים וחברות השמה, במטרה לשפר ולייעל את הליכי הגיוס", אומרת ליאה וידר, מנהלת השיווק והמכירות של חברת נילוסופט בשיחה עם HRus.
"מערכת הגיוס שלנו משפרת ומייעלת את הליכי הגיוס בחברות. בין הארגונים שעובדים עם המערכת ניתן למצוא חברות מכל סדרי הגודל, לרבות חברות בתעשיות הביטחוניות, חברות אשראי, חברות הייטק, חברות השמה, מפעלים ועוד".
איך המערכת שלכם עובדת בפועל?
"כל קורות החיים של כל המועמדים נשלחים למערכת עצמה. המערכת יודעת לקלוט את קורות החיים בצורה אוטומטית, לפתוח לכל מועמד 'תיק מועמד', לבדוק כפילויות, לנתח את קורות החיים, לזהות לאיזו משרה כל מועמד הגיש מועמדות, מאיזה מקור גיוס הוא הגיע וכו. כמו כן מנתחת המערכת כל מילה בקורות החיים עצמם".
איך זה מסייע למנהלי הגיוס?
"המערכת מאפשרת למנהלי הגיוס לבצע חיפושים וחיתוכים חכמים על גבי המאגר שלהם.
"היא מאפשרת לחפש מועמדים בעלי ניסיון מסוים, השכלה רלוונטית ותכונות ספציפיות, באיזור מסוים בארץ. במקום לעבור על כל קורות החיים, מנהלי הגיוס מקבלים מהמערכת רק את הרלוונטים.
"זה חוסך הרבה מאוד זמן. יתרה מכך, כשיש למנהלי הגיוס מאגר של מועמדים, הם יכולים גם לחפש מועמדים למשרות חדשות שנפתחו, בתוך מאגר שכבר קיים.
"הם לאו דווקא צריכים להשקיע תקציב בפרסום המשרה, כי הם יכולים למצוא מועמד רלוונטי במאגר".
מהם היתרונות של המערכת שלכם על פני מערכות אחרות המיועדות לתחום גיוס העובדים?
"נילוסופט היא החברה הגדולה ביותר בתחום מערכות ותוכנות המיועדות לגיוס עובדים. יש לנו יותר מ-10 מפתחים, ואנחנו מוציאים גרסה חדשה אחת לרבעון.
"בכל גרסה חדשה יש הרבה מאוד פיצ'רים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות".
מה כוללת הגרסה החדשה ביותר של המערכת שלכם?
"לאחרונה העלנו גרסה חדשה בשם Hunter EDGE. יש לה עיצוב חדשני כאשר כל ה-UI (ממשק משתמש) וה-UX (חווית משתמש), חדשים.
"כמו כן יש בה את הפיצ'רים הבאים, המתאימים את עולם הגיוס לדור ה-Y ולדור ה-Z:
"1 אפשרות להתכתב עם המועמדים בווטסאפ ישירות דרך המערכת. ברגע שלוחצים על שם המועמד, הווטסאפ נפתח אוטומטית ואפשר להתכתב עם המועמד.
"2 אנחנו עומדים להשיק בקרוב יכולות 'צייד' מתקדמות. מדובר ביכולת לבצע חיפושים (על ידי מערכת אוטומטית) לפי שנות ניסיון, לפי תפקיד אחרון וכו.
"3 מאחר שאנחנו נכנסים לעולם הרשתות החברתיות, במקום כרטיס מועמד יש כעת פרופיל מועמד. המשמעות היא שהמערכת מנתחת כעת את ניסיונם של המועמדים לפי פרקי זמן. בדף הפרופיל אפשר לראות את קורות החיים המקוריים של המועמד.
"4 המערכת מייצרת למועמד תקציר קורות חיים באופן אוטומטי. במילים אחרות, המערכת מספקת תקציר למגייס, כמו למשל: למועמד יש כך וכך שנות ניסיון בתחום X, כך וכך ניסיון בתחום Y, הוא מדבר בשפות האלה והאלה, למד תואר ראשון באוניברסיטה זו וזו וכו.
"5 בגרסה החדשה, ניתן לשלוח כל משרה שנפתחת בתוך המערכת, ישירות לאולג'ובס (במקום לעדכן כל משרה בנפרד במערכת של אולג'ובס).
"6 לכל משרה חדשה שנפתחת נוצר באופן אוטומטי דף נחיתה, כאשר עבור כל מקור גיוס יהיה לינק משל עצמו.
"המשמעות היא שניתן יהיה לפרסם בצורה מאוד מהירה בלחיצת כפתור את המשרה בכל הרשתות החברתיות וכן באופן אוט', מקור הגיוס יתעדכן בפרופיל המועמד בזכות הלינק הייעודי.
"7 הוספנו מערכת BI מתקדמת, שמאפשרת להסתכל על כל תהליך הגיוס של הארגון ולהסיק מסקנות בהקשר זה. זו מערכת דו"חות שמעניקה מבט-על לגבי כל הדברים שקורים בתהליכי הגיוס בחברה.
"8 אחד הפיצ'רים החדשים הוא אפליקציה למנהלים מגייסים בשם QuickHire. זו אפליקציה למובייל שמאפשרת למנהלים מקצועיים להכנס תוך כדי התהליך, לראות את המועמדים שקשורים למשרות שלהם ולנהל את תהליך הגיוס שלהם, לקדם, לדחות וכד.
"9 פיצ'ר נוסף הוא היכולת להעלות קבצי אקסל למערכת. דבר זה מאפשר למנהלי הגיוס להכניס לידים למערכת כמו למשל מפייסבוק או מכל רשת חברתית אחרת, או מכל מקור גיוס אחר. פיצ'ר זה הופך את המערכת לנוחה ביותר.
"בשורה התחתונה", מסכמת וידר, "חשוב לנו מאד להביא כל הזמן חדשנות למערכות. הגרסה החדשה מתאימה לדור העובדים החדש בעולם הגיוס, דורות ה-Y וה-Z, כאשר לקחנו את הרשתות החברתיות צעד אחד קדימה בהקשר של מערכת הגיוס ושמנו עליהן דגש חזק".