בין המרכיבים הרבים של הגברת מחוברות המנהלים לארגון יש למנות את האפשרות של המנהלים לתת אוטונומיה לעובדים הכפיפים להם.
לעתים קרובות מנהלים מוצאים עצמם במצב בו הם צריכים לאזן בין אכיפת המדיניות הארגונית לבין מידת האוטונומיה הרצויה של העובדים.
הנהלות בכירות של חברות צריכות להעצים את המנהלים בכל דרגי הארגון לקבל החלטות המתאימות להצלחת המחלקות והצוותים שלהם תוך שמירה על עקביות עם ההנחיות של הארגון.
מרכיב נוסף שתורם רבות להגברת מחוברות המנהלים הוא האפשרות למנהלים להשקיע ברווחתם הנפשית והבריאותית של העובדים.
ארגונים חייבים להשקיע ברווחת העובדים כדי להתמודד עם הלחץ, הדאגות והחששות הרווחים בשגרה, בכל כוח העבודה.
הפגנת מחויבות לרווחה הנפשית של העובדים, לבריאות הפיזית שלהם ולאיזון בין עבודה לחיים אישיים, תאפשר לארגונים לטפח סביבה תומכת יותר.
מרכיב שלישי הוא יישום יוזמות המתמקדות בטיפול בכשלים הבסיסיים של פיתוח הביצועים, כגון הצבת ציפיות ברורות ובנות השגה, חיבור עובדים למשימת הארגון ומתן הזדמנויות לצמיחה והתפתחות.
חשוב לציין שניהול אפקטיבי כרוך בכך שהמנהל יבין את גורמי המוטיבציה הייחודיים של כל עובד וידע להתאים את גישתו בהתאם.
מנהלים מיומנים יכולים לזהות את גורמי המוטיבציה הללו ולמנף אותם ליצירת כוח עבודה מעורב וחדור מוטיבציה. למנהלים יש תפקיד קריטי בעידוד המוטיבציה של העובדים ושילובם במקום העבודה.
להלן 9 נקודות לעידוד המוטיבציה ומחוברות העובדים:
1 טיפוח סביבת עבודה חיובית:
מנהלים יכולים ליצור אווירת עבודה שמעריכה אוטונומיה, שליטה ומטרה. יש לעודד את העובדים להביע דעה על תהליכי העבודה והמטרות שלהם.
2 הכרה בהישגים:
יש להכיר בהישגים של העובדים ולחגוג אותם. הכרה זו יכולה להגביר את המוטיבציה הפנימית של העובדים על ידי הכרה בתרומותיהם.
3 לספק הזדמנויות לפיתוח מיומנויות:
לתמוך בעובדים בהשגת מיומנויות ומומחיות חדשות בתחומים שהם נלהבים מהם, מה שיכול להגביר את תחושת השליטה שלהם.
4 להגדיר ציפיות ברורות:
יש לתקשר בצורה ברורה יעדים ומטרות ולקשר אותם לתגמולים או להכרה פוטנציאליים. זה עוזר לעובדים להבין את הדרך להרוויח את גורמי המוטיבציה האלה.
5 תגמול והכרה בהישגים:
מנהלים צריכים לספק משוב קבוע ולהציע תגמולים מוחשיים כמו בונוסים, מבצעים או הכרה פומבית על ביצועים יוצאי דופן.
6 תגמולים תפורים לפי מידה:
עובדים שונים חשים מוטיבציה כתוצאה מסוגים שונים של תגמול. מנהלים צריכים ללמוד מה מניע כל חבר צוות בנפרד ולהציע תמריצים מותאמים אישית במידת האפשר.
7 לטפח תרבות שיתופית:
יש לעודד את העובדים לשתף פעולה בעבודת צוות ולהדגיש איך עבודת העובדים תורמת לטובת הצוות או הארגון.
8 להדגיש את השפעת העבודה:
מנהלים יכולים להראות לעובדים את ההשפעה החיובית שיש למאמצים שלהם על עמיתים, לקוחות או החברה כולה.
9 לתמוך ביוזמות של עובדים:
כאשר עובדים רוצים ליזום פעילויות המועילות לאחרים, כגון התנדבות או הובלת פרויקטים צדקה, מנהלים צריכים לספק את המשאבים והזמן הדרושים.