שיתוף

מנהלים מרוחקים, שהם בלתי נגישים ובלתי זמינים לעובדים, יוצרים מצבים של תקשורת לקויה עם העובדים, מורל נמוך, שיעורי תחלופה גבוהים, חדשנות מוגבלת או היעדר חדשנות, מוטיבציה נמוכה של העובדים, יותר סכסוכים בתוך הארגון או הצוות, פחות פיתוח מקצועי של עובדים, והיעדר פתרונות יעילים לבעיות.

טיפול בנושאים אלו חיוני ליצירת סביבת עבודה חיובית וטיפוח תרבות ארגונית המקדמת פרודוקטיביות, שיתוף פעולה והצלחה ארגונית כוללת.

מנהלים יכולים להיות זמינים פיזית לעובדים ועדיין להיות בלתי נגישים בתחושה של העובדים, אם בשל חוסר תשומת לב בשיחה עם עובד והסחות דעת באמצע השיחה, או בשל ביקורתיות יתר או אפילו ביטויים סרקסטיים שמקטינים את העובד.

החסרונות שנובעים לארגון כתוצאה מהיעדר נגישות לעובדים מצד מנהלים, משפיעים הן על סביבת העבודה והן על הפרודוקטיביות הכללית.

להלן 8 מכשולים לארגון שנובעים מהיעדר נגישות וזמינות של מנהלים:

1 תקשורת לקויה:

מנהלים בלתי נגישים מובילים לעתים קרובות לתקשורת לקויה בתוך הצוות.

כאשר עובדים מרגישים מאוימים או לא בנוח לפנות למנהל שלהם, זה מעכב את זרימת המידע. עיכוב בזרימת המידע זה יכול לגרום לאי הבנות, החמצת מועדים ולוחות זמנים וחוסר בהירות לגבי יעדים וציפיות.

2 מורל נמוך ופגיעה במוטיבציה:

עובדים שמרגישים שהמנהלים שלהם הם בלתי נגישים עלולים לחוות מורל ומוטיבציה נמוכים.

כאשר עובדים חשים חוסר תמיכה או הכרה בהישגים מצד המנהלים, זה עלול להשפיע לרעה על שביעות הרצון הכללית שלהם מהעבודה, ולהוביל להפחתת הפרודוקטיביות ומחוברות.

3 שיעורי תחלופה גבוהים:

מנהלים בלתי נגישים תורמים לשיעורי תחלופה גבוהים. עובדים נוטים יותר לחפש תעסוקה חלופית אם הם מרגישים לא מוערכים או לא נתמכים על ידי המנהלים הישירים שלהם.

שיעור תחלופה גבוהים כרוכים בעלויות גבוהות לארגון בשל הצורך לגייס, לקלוט ולהכשיר  עובדים חדשים, בנוסף לאובדן ידע ארגוני וניסיון, לטובת ארגונים אחרים.

4 מגבלה משמעותית על חדשנות ויצירתיות:

מנהלים בלתי נגישים עלולים לחנוק חדשנות ויצירתיות. בסביבת עבודה שבה העובדים חוששים לחלוק רעיונות חדשים או להציע שיפורים, החברה מפסידה תובנות חשובות.

חוסר יצירתיות זה עלול לעכב את יכולתו של הארגון להסתגל לשינויים ולהישאר תחרותי.

5 עלייה בעימותים ובמתח:

מנהלים בלתי נגישים ובלתי זמינים בצורה אמיתית לעובדים,  עלולים להוביל לקונפליקט ולמתח מוגבר בקרב העובדים.

כאשר ערוצי התקשורת עם המנהלים מוגבלים, זה עלול ליצור תרבות ארגונית של חוסר אמון ותחרות הרסנית בין העובדים.

זה יכול לגרום לקונפליקטים שמסלימים ומשפיעים לרעה על שיתוף הפעולה בתוך הצוות.

6 פחות פיתוח מקצועי של עובדים:

מנהלים בלתי נגישים עלולים להפריע להתפתחות המקצועית של העובדים. אם עובדים מהססים לחפש הדרכה או משוב, הם מחמיצים הזדמנויות לצמיחה מקצועית.

היעדר תמיכה זה, עלול להוביל לסטגנציה של מיומנויות וכוח עבודה שאולי אינו מצויד במלואו לקראת עמידה באתגרים מתפתחים.

7 חוסר יעילות בפתרון בעיות:

מנהלים בלתי נגישים עלולים להתקשות בפתרון בעיות יעיל. כאשר עובדים אינם ששים לדווח על בעיות או חששות, בעיות עלולות להשאר בלתי מטופלות, ולהוביל להשפעה שלילית על תהליכי העבודה.

בעיות לא פתורות עלולות להסלים ולהשפיע על הדינמיקה של הצוות ועל הביצועים הארגוניים הכוללים.

8 תרבות ארגונית שלילית:

מנהלים בלתי נגישים תורמים לתרבות ארגונית שלילית. הידיעה בקרב העובדים, שההנהלה מרוחקת או לא מעוניינת ברווחת העובדים יכולה לחלחל לחברה כולה.

תרבות ארגונית שלילית זו עלולה לעכב שיתוף פעולה, להפחית את מידת המחוברות של העובדים ולהכתים את המוניטין של החברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה