תכנון פרקטיקה דינמית לניהול ביצועים הוא חיוני לצורך טיפוח צמיחה של עובדים, הגברת מידת המחוברות של העובדים והצלחה ארגונית.
מנהלי משאבי אנוש יכולים ליצור מערכת ניהול ביצועים דינמית המקדמת שיפור מתמיד, ומידת מחוברות גבוהה של עובדים לארגון.
יש חשיבות לביצוע הערכות חוזרות של דרך ניהול הביצועים באופן קבוע ולהתאים את האסטרטגיות של ניהול הביצועים לצרכים העסקיים המתפתחים ולמגמות בתעשייה שבה פועל הארגון.
להלן 8 דרכים לבניית מערכת ניהול ביצועים דינמית המשתנה בהתאם לשינוי בצרכים:
1 להגדיר ציפיות ברורות:
יש להגדיר בבירור ציפיות ביצועים עבור כל תפקיד בארגון. לעובדים צריכה להיות הבנה מקיפה של תחומי האחריות, היעדים ומדדי הביצועים העיקריים שלהם. בהירות זו מספקת בסיס לניהול ביצועים יעיל.
2 משוב קבוע ואימון:
יש להטמיע מערכת משוב מתמשכת שהיא בנוסף לסקירות ביצועים שנתיות.
יש לעודד את המנהלים לספק משוב קבוע ובזמן לעובדים, להכיר בהישגי העובדים ולהתייחס לתחומים שעל העובד לשפר.
בנוסף, חשוב לקדם תרבות ארגונית שמעודדת מנהלים לתמוך באופן פעיל בעובדים ובהתפתחותם המקצועית.
3 תיאום יעדים:
יש לוודא שהיעדים האישיים של העובדים ושל המנהלים עולים בקנה אחד עם היעדים הארגוניים הכוללים.
כאשר עובדים מבינים כיצד תרומתם תורמת למטרות הרחבות יותר של החברה, הדבר מגביר את תחושת המטרה והמוטיבציה שלהם.
יש לבדוק שוב ושוב ולהתאים את היעדים כדי ליצור מתאם עם סדרי העדיפויות העסקיים המשתנים.
4 תוכניות פיתוח מקצועי לעובדים:
יש לשתף פעולה עם העובדים כדי ליצור תוכניות פיתוח אישיות.
יש לזהות תחומים שעל העובד לשפר, לזהות פערי מיומנויות ולהיות מודעים לשאיפות הקריירה של העובדים.
יש לספק לעובדים משאבים והזדמנויות להכשרה, חונכות ופיתוח מיומנויות כדי לעזור להם להשיג את מטרותיהם המקצועיות.
5 הכרה ותגמולים:
יש ליישם תוכנית הכרה בהישגים ותגמול תלוי הישגים כדי להכיר בהישגי העובדים ולחגוג אותם.
יש להכיר לא רק בהישגים גדולים אלא גם בתרומות יומיומיות עקביות. זה יכול לכלול גם תוכניות הכרה רשמיות וגם מחוות הערכה לא רשמיות.
6 תובנות מבוססות נתונים:
יש למנף נתונים וניתוחים כדי לקבל תובנות לגבי מגמות ביצועי העובדים.
יש להשתמש במדדי ביצועים כדי לזהות ביצועים גבוהים, תחומים לשיפור ופערי מיומנויות פוטנציאליים.
גישה מבוססת נתונים זו מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות ולהתאים אסטרטגיות לניהול ביצועים.
7 תוכניות לשיפור ביצועים:
כאשר העובדים מגיעים באופן עקבי לביצועים הנמוכים מהציפיות שהוצבו להם כיעדים, יש ליישם תוכניות מובנות לשיפור ביצועים.
יש לתאר בצורה ברורה את התחומים שזקוקים לשיפור, את התמיכה שמספק הארגון, ואת ההשלכות אם הביצועים לא משתפרים. תוכניות אלה צריכות להיות ממוקדות בסיוע לעובדים להצליח.
8 מעורבות עובדים בהגדרת היעדים:
יש לעודד את העובדים להשתתף באופן פעיל בתהליך קביעת היעדים. כאשר לעובדים יש דעה בהגדרת היעדים שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יושקעו בהשגתם. גישה משתפת זו מטפחת תחושת אחריות.