שיתוף

בשוק העבודה המתפתח, הדגש על מיומנויות על פני תארים הולך והופך בולט יותר.

המגמה להעדפת מיומנויות מעשיות על פני תארים צוברת תאוצה וצפויה להימשך בעתיד הקרוב.

שינוי זה מונע על ידי הצורך ביכולות טכניות עדכניות, עליית קרנם של מסלולי הכשרה אלטרנטיביים, התגברות החשיבות של מיומנויות רכות, התמקדות בגיוון והכלה, כלכלת הפרילנס הגוברת, עליית קרנן של תוכניות הכשרה בהובלת המעסיק והיכולת להפגין מיומנויות באמצעות ראיות מעשיות.

ככל ששוק העבודה ממשיך להתפתח, מעסיקים צפויים לתת עדיפות הולכת וגוברת למועמדים שיוכלו להפגין את הכישורים הדרושים כדי להצליח בתפקידיהם, ללא קשר לרקע ההשכלה הפורמלי שלהם.

שינוי זה משקף מהלך רחב יותר לעבר גישה מעשית יותר – מכילה וממוקדת במיומנויות – לגיוס עובדים ופיתוח כישרונות.

להלן 7 גורמים מרכזיים שמניעים את גלגלי המהפיכה ומדגישים את החשיבות הגוברת של יכולות מעשיות וניסיון רלוונטי בנוף המקצועי הנוכחי:

1 התקדמות טכנולוגית מהירה:

קצב השינוי הטכנולוגי מואץ, כאשר כלים, פלטפורמות ומתודולוגיות חדשות צצים באופן קבוע.

במצב כזה, תארים אקדמיים יכולים להתיישן במהירות יחסית, בעוד מיומנויות שנרכשות באמצעות למידה מתמשכת והתנסות מעשית נשארות רלוונטיות.

יש מעסיקים שמעריכים יותר ויותר מועמדים שיכולים להפגין כישורים טכניים מעודכנים ויכולת הסתגלות על פני בעלי תעודות אקדמיות מסורתיות.

2 עלייתם של נתיבי הכשרות אלטרנטיביים:

קורסים מקוונים, בוטקמפים והסמכות מקצועיות מספקים אפשרויות הכשרה גמישות, ממוקדות וחסכוניות יותר.

חלופות אלו מאפשרות לאנשים לרכוש מיומנויות ספציפיות הניתנות ליישום ישירות בעבודתם.

מעסיקים מכירים בערך של חוויות למידה ממוקדות אלו ומוכנים יותר לשקול ברצינות את המועמדות של מועמדים בעלי רקע השכלתי לא מסורתי שיכולים לבצע את המשימות הנדרשות.

3 ביקוש מיומנויות רכות:

מיומנויות כמו כישורי תקשורת בינאישית, יכולות פתרון בעיות ועבודת צוות, הופכות יותר ויותר קריטיות במקום העבודה.

מיומנויות רכות אלו לרוב אינן נלמדות בתוכניות תואר מסורתיות אלא מפותחות באמצעות התנסות מעשית והתפתחות אישית.

מעסיקים נותנים עדיפות למיומנויות אלו מכיוון שהן חיוניות לשיתוף פעולה ולניהול יעיל, החיוניים להצלחה עסקית.

4 התמקדות מוגברת בגיוון והכלה:

חברות שואפות לבנות כוח עבודה מגוון ומכיל יותר. הסתמכות על דרישות תואר בלבד יכולה להגביל את מאגר הכישרונות לאלה שיכולים להרשות לעצמם השכלה גבוהה מסורתית.

על ידי התמקדות במיומנויות, מעסיקים יכולים להתחבר לקבוצה רחבה ומגוונת יותר של מועמדים, ולשפר את החדשנות והיצירתיות בתוך הארגון.

5 כלכלה מבוססת פרויקטים ופרילנסרים:

עליית כלכלת הפרילנס בעולם והעבודה המבוססת על פרויקטים אד הוק (בחוזה העסקה המוגבל לזמן הפרויקט), מדגישות את הצורך במיומנויות ספציפיות על פני תארים פורמליים.

עובדים נשכרים לעתים קרובות בגלל יכולתם לבצע פרויקטים מסוימים ולא בגלל התעודות האקדמיות שלהם.

מעסיקים רבים כיום מעריכים כישורים שניתן להוכיח וליישם. לכן, סיום פרויקט מוצלח יותר מקבל עדיפות על פני תארים.

6 תוכניות הכשרה בהובלת מעסיקים:

חברות רבות מפתחות תוכניות הכשרה והתלמדות משלהן כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלהן.

תוכניות אלו מאפשרות לחברות להכשיר עובדים במיומנויות המדויקות הנדרשות לתפקידיהם, תוך עקיפת הצורך בתארים מסורתיים.

הסיבה לכך היא שמעסיקים מעדיפים מועמדים שיכולים להסתגל במהירות למערכות שלהם ולזרימות העבודה שלהם, מה שמקל על תוכניות הכשרה מותאמות.

7 במקום תואר – תיקי עבודות:

היכולת של מועמד להציג את המיומנויות שלו באמצעות תיקי עבודות, עבודה על פרויקטים ותקופת ניסיון בתשלום הופכת חשובה יותר.

מועמדים יכולים לספק הוכחות קונקרטיות ליכולותיהם, מה שהופך תארים לפחות קריטיים כהוכחה לכשירות.

מעסיקים נוטים יותר להתרשם מהוכחות מוחשיות לכישורים ולהישגים מאשר מכישורים אקדמיים בלבד.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה