שיתוף

אימוץ מיומנות דיגיטלית במשאבי אנוש ומינוף טכנולוגיות בינה מלאכותית ביעילות, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לשפר את היכולות שלהם, להניע חדשנות ולהעניק ערך רב יותר לארגונים שלהם, על ידי אופטימיזציה של תהליכי משאבי אנוש, שיפור קבלת החלטות ושיפור חווית העובדים.

סגירת פערים במחלקות משאבי אנוש מול ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, ובפרט בכל הקשור לבינה מלאכותית, באמצעות הגברת המיומנות הדיגיטלית, כרוכה בהקניית ידע, מיומנויות וכלים – הדרושים למינוף טכנולוגיות של בינה מלאכותית – למנהלי משאבי אנוש ביעילות.

להלן 7 כללי יסוד למיקסום הפוטנציאל של בינה מלאכותית במשאבי אנוש ושיפור המיומנות הדיגיטלית של מנהלי משאבי אנוש:  

1 הבנת הבינה המלאכותית והיישומים שלה במשאבי אנוש:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לפתח הבנה בסיסית של בינה מלאכותית, לרבות יכולותיה, מגבלותיה והיישומים השונים שלה בפונקציית משאבי אנוש.

זה כולל הבנה כיצד הבינה המלאכותית יכולה לייעל את תהליכי הגיוס, לשפר את מידת המחוברות של העובדים, לשפר את קבלת ההחלטות ולייעל אסטרטגיות לניהול כישרונות.

2 אוריינות נתונים ומיומנויות ניתוח:

שיפור המיומנות הדיגיטלית של מנהלי משאבי אנוש דורשת מיומנות באוריינות נתונים וניתוח מיומנויות כדי לנתח ולפרש ביעילות נתונים שנוצרו על ידי מערכות משאבי אנוש המופעלות על ידי בינה מלאכותית.

מנהלי משאבי אנוש צריכים ללמוד כיצד לאסוף, למיין, לנתח ולהפיק תובנות מנתוני משאבי אנוש כדי לייעד קבלת החלטות אסטרטגיות ולהניע תוצאות ארגוניות.

3 גיוס מונחה בינה מלאכותית ורכישת כישרונות:

מנהלי משאבי אנוש צריכים להתמקצע בשימוש בכלי גיוס ופלטפורמות המבוססות על  בינה מלאכותית כדי לאתר, לסנן ולהעריך מועמדים בצורה יעילה יותר.

זה כולל הבנה כיצד למנף אלגוריתמי בינה מלאכותית לבדיקת קורות חיים, התאמת מועמדים וניתוח תחזיות כדי לזהות כישרונות מובילים ולשפר את תהליך הגיוס הכולל.

4 שיפור חוויית העובד עם בינה מלאכותית:

מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בכלים של בינה מלאכותית כדי לשפר את חווית העובדים על ידי התאמה אישית של הזדמנויות למידה ופיתוח, חונכות ואימון וירטואליים וכן משוב והכרה באיכות הביצועים, המבוססים על בינה מלאכותית.

שיפור המיומנות הדיגיטלית במשאבי אנוש כרוכה בלמידה כיצד למנף בינה מלאכותית כדי לספק חוויות מותאמות העונות על הצרכים וההעדפות האישיות של העובדים.

5 ניתוח ותובנות של מנהלי משאבי אנוש המופקים על ידי בינה מלאכותית:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לפתח מיומנות בשימוש בכלי ניתוח מבוססי בינה מלאכותית כדי ליצור תובנות הניתנות לפעולה מנתוני משאבי אנוש.

זה כולל שימוש בניתוח תחזיות כדי לחזות מגמות בכוח העבודה, לזהות סיכוני שימור עובדים וכדי לייעל את אסטרטגיות תכנון כוח האדם.

שיפור המיומנויות הדיגיטליות במשאבי אנוש כרוך בלימוד כיצד לפרש תובנות שנוצרו על ידי הבינה המלאכותית ולתרגם אותן להמלצות הניתנות לפעולה לאסטרטגיות ויוזמות משאבי אנוש.

6 שימוש אתי ואחראי בבינה מלאכותית:

הגברת המיומנות הדיגיטלית במשאבי אנוש צריכה לכלול גם הדרכה על שימוש בבינה מלאכותית בצורה אתית ואחראית, כדי להבטיח שטכנולוגיות בינה מלאכותית יופעלו בצורה הוגנת, שקופה וחסרת פניות.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להבין את ההשלכות האתיות של הבינה המלאכותית, כולל חששות הקשורים לפרטיות, הטיה, אפליה והגינות, וליישם אמצעי הגנה כדי להפחית סיכונים פוטנציאליים.

7 למידה מתמשכת ויכולת הסתגלות:

שיפור המיומנות הדיגיטלית של מנהלי משאבי האנוש הוא תהליך מתמשך הדורש למידה מתמשכת ויכולת הסתגלות כדי לעמוד בקצב ההתקדמות של טכנולוגיית הבינה המלאכותית.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להישאר מעודכנים לגבי מגמות ושיטות עבודה מומלצות של לגבי בינה מלאכותית, להשתתף בתוכניות הדרכה וסדנאות ולחפש באופן פעיל הזדמנויות ליישם פתרונות מונעי בינה מלאכותית לאתגרי משאבי אנוש.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה