שיתוף

תרבות ארגונית היא מכלול הערכים, האמונות, המוסכמות החברתיות, קודי ההתנהגות, המטרות והיעדים של הארגון.

תרבות ארגונית היא גם המרכיב שקובע את סדרי העדיפויות והחשיבות של ערכי החברה שאיפותיה ומטרותיה.

אחת המשימות החשובות של מנהלי משאבי האנוש היא להצליח לרתום את כל עובדי החברה המטרות שהוגדרו במסגרת התרבות הארגונית.

החשיבות של משימה זו נובעת מהעובדה שהתרבות הארגונית היא הגורם שמגדיר את הדינמיקה בין עובדי הארגון ומערכות היחסים בו.

הצלחתה של תרבות ארגונית חיובית מובילה בדרך כלל להצלחת הארגון. במקרים בהם הארגון מתקשה להצליח, רצוי לבחון מחדש את עיקרי התרבות הארגונית הנהוגה בו ולבדוק אילו שינויים עשויים להעלות את הארגון על הדרך להצלחה.  

יתרה מכך, תרבות ארגונית חיובית היא מרכיב חיוני למשיכת טלנטים מובילים ושימורם, לטיפוח מחוברות לארגון ושביעות רצון העובדים, לקידום שיתוף פעולה ועבודת צוות טובה, לשיפור המוניטין של הארגון כמעסיק, לשיפור המותג המסחרי של הארגון, ולצורך עידוד המוטיבציה, הנעת הפרודוקטיביות ושיפור הביצועים.

למעשה, תכנון נכון של העקרונות והיסודות של התרבות הארגונית הינו השקעה המשתלמת מבחינת מורל העובדים, מוטיבציה והצלחתו העסקית של הארגון.

להלן 6 סיבות לחשיבותה של תרבות ארגונית חיובית:

1 מחוברות עובדים ושביעות רצון עובדים:

תרבות ארגונית חיובית מטפחת סביבת עבודה שבה העובדים מרגישים מחוברים לארגון, מוערכים ומרוצים.

כאשר עובדים חווים תרבות ארגונית חיובית, יש סיכוי גדול יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה, שהפרודוקטיביות שלהם תהיה גודלה יותר, ושמחויבותם לעבודתם תהיה גדולה יותר.

תרבות ארגונית חיובית חזקה, תורמת לרמות גבוהות יותר של מחוברות עובדים, ולכן מאפשרת להגיע לשיעורי שימור טובים יותר ולכוח עבודה מסור יותר.

2 משיכה ושימור של כישרונות מובילים:

תרבות ארגונית חיובית היא כלי רב עוצמה למשיכה ושימור של כישרונות מובילים. מחפשי עבודה כיום רואים לרוב בתרבות הארגונית כגורם מכריע בתהליך קבלת ההחלטות שלהם.

ארגונים בעלי תרבות ארגונית חיובית נוטים יותר לפנות למועמדים איכותיים שמתאימים לערכי החברה, לייעוד ולסביבת העבודה של החברה.

יתר על כן, עובדים נוטים יותר להישאר בחברה המאופיינת בתרבות ארגונית חיובית והפחתת שיעורי תחלופה.

3 שיתוף פעולה ועבודת צוות:

תרבות ארגונית חיובית מקדמת שיתוף פעולה, עבודת צוות ותחושת אחדות בין העובדים.

כמו כן, תרבות ארגונית חיובית מעודדת תקשורת פתוחה, אמון וכבוד, ומאפשרת לעובדים לעבוד יחד ביעילות ולמנף את החוזקות זה של זה.

כתוצאה מכך, תרבות ארגונית חיובית מאפשרת שיפור של פתרון בעיות, שיפור בהיקף החדשנות ושיפור בביצועי העובדים.

4 רווחה ואיזון בין עבודה לחיים אישיים:

תרבות ארגונית חיובית נותנת עדיפות לרווחת העובדים ואיזון בין עבודה לחיים אישיים.

היא תומכת ביוזמות המקדמות בריאות פיזית, נפשית ורגשית, כגון תוכניות בריאות, סידורי עבודה גמישים ומערכות תמיכה לעובדים.

כאשר עובדים מרגישים נתמכים ויש להם איזון בריא בין עבודה לחיים האישיים, סביר יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה, מחוברות וסיפוק בתפקידיהם.

5 מוניטין ומיתוג מעסיק:

תרבות ארגונית חיובית תורמת למוניטין ולמיתוג מעסיק חיובי. זה יוצר תדמית ותפיסה חיובית של החברה, לא רק בקרב העובדים אלא גם בקרב לקוחות, מועמדים ואחרים.

מותג מעסיק חיובי יכול למשוך אל החברה הזדמנויות עסקיות חדשות, לשפר את נאמנות הלקוחות ולהשפיע לטובה על ההצלחה והצמיחה הכוללת של הארגון.

6 פרודוקטיביות וביצועים:

תרבות ארגונית חיובית יוצרת סביבת עבודה שבה העובדים יכולים לשגשג, וכתוצאה מכך משתפרים הפרודוקטיביות והביצועים.

כאשר עובדים מרגישים נתמכים ומועצמים, יש סיכוי גדול יותר שהם יקחו יוזמה, יהיו חדשניים וישפרו את איכות עבודתם.

זה מוביל לשיפור הביצועים האישיים של העובדים ותורם להצלחתו הכוללת של הארגון.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה