מסעות גיוס יצירתיים אינם דבר חדש. האתגר היומיומי לגייס כישרונות מפיק את המיטב מאנשי הגיוס ומשאבי האנוש שעושים כל שביכולתם כדי להגיע למועמדים המוכשרים.
להלן 5 קמפייני גיוס שהצליחו במיוחד:
Twitter – Join the Flock
בשנת 2012 חברת טוויטר יישמה HackWeek פנימי במטרה לעודד את עובדי בחברה להפיק סרטוני גיוס. לאחר עשרות ניסיונות של מאות עובדים, הם מצאו את הסרטון הזוכה: סרטון וידאו "ניסיוני" לכאורה, בתקציב שפוי שביקש ממועמדים "להצטרף לעדר".
סרטון הווידאו שהציג לכאורה כבדיחה, את מנכ"ל טוויטר דאז, דיק קוסטלו, הפך לוויראלי במהירות הבזק. דרך ההומור החברה הציגה בהצלחה את המשרות הפנויות בארגון וזכתה לפניות ממועמדים רבים וטובים.
Goodby Silverstein
כשמנהל Goodby Silverstein, Rich Silverstein, נזקק ל- PA חדש, החברה השיקה קמפיין מלא בשם: "work4rich ', כדי לגייס מועמד שימלא את התפקיד. Rich Silverstein ביקש מהמועמדים לשחק משחקים מוזרים, הומוריסטיים ושונים כשבמקביל גויס פסיכולוג שימיין את הטפסים. קמפיין הגיוס עבד הודות לטבע ההומוריסטי שלו ואף פורסם בתכניות טלוויזיה מפורסמות. לא מפתיע כי החברה קיבלה פניות מכ- 4,500 מועמדים.
Google foo.bar
קמפיין 'foo.bar' של גוגל עשה שימוש באוצרות הטבע של החברה כמנוע החיפוש המוביל בעולם, גוגל התבייתה על משתמשים שהקלידו בחיפוש מונחים הקשורים לקוד ושלחה להם הודעה: “You’re speaking our language. Fancy a challenge?” ("אתה מדבר בשפה שלנו. מעוניין באתגר?")
אם המועמד לחץ על ההזמנה והשלים את הפאזל הנתון, הוא הגיע לדומיין בשם foo.bar שהיווה דרך לאתגר הבא. סיום מוצלח של האתגרים זיכו את המועמד בתכנית הגיוס של גוגל עם יתרון משמעותי.
Royal Marines Commandos
לפעמים, הדרך הטובה ביותר למשוך מועמדים היא להרחיק אותם. כאשר הנחתים המלכותיים נדרשו לגייס כישרונות בשנת 2001, הם עשו צעד נועז. הקמפיין הציג טירון עובר אימונים קשים ומפרכים כשברקע אזהרה: "99.99% לא צריכים להגיש מועמדות."
הקמפיין עבד. רק המועמדים הטובים ביותר שייהנו מהאתגר של ההכשרה הימית, התקבלו לתפקיד.
Saatchi & Saatchi
בחברת Saatchi & Saatchi חיפשו כישרונות צעירים עם תשוקה דיגיטלית והגיעו לקהל היעד שלהם באמצעות עולם התוכן של החברה – הטלפונים הסלולריים.
החברה פיתחה משחק אפליקציית סלולר שהזמין צעירים עם רעיונות טובים להעלותם לאפליקציהץ לאחר שהשתמשו מספר פעמים באפליקציה, הם קבלו ממנה תגובה בכתב: "נמאס לך ממשוב אדיוטי? תחליף את מנהל הקריאייטיב שלך. Saatchi & Saatchi מחפשים דיירקטור קופירייטר אמן". המשחק למעשה היה אמצעי גיוס מוסווה, מרתק וחכם שמשך אליו מועמדים רבים.