כל ארגון שואף לכך שעובדיו או לפחות רובם המכריע יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה. ולכן כל ארגון מקווה שהעובדים שלו מגיעים לעבודה עם אנרגיות ואמביציה, שהופכות את מקום העבודה למקום שלכולם כייף להיות בו.
אלא שבפועל נדיר שזה המצב. עובדים שלא חשים מחוברים לארגון או שהם חשים חוסר נחת ממקום העבודה, לעולם לא יגיעו לביצועים והישגים גבוהים כמו עובדים שכן חשים מחוברים ומאושרים במקום העבודה.
אם כן, איך בעצם ניתן לדעת האם העובדים שלכם מאושרים או אומללים, האם הם אדישים או שהם חדורי מוטיבציה.
הקשר ההדוק שנמצא בין מידת האושר של העובדים לבין התפוקה שלהם ואיכותה, הוליד את התפקיד של מנהל האושר או סמנכ"ל האושר בארגונים.
מדובר בתפקיד של מנהל בכיר שעסוק בדבר אחד בלבד: לוודא שהעובדים חשים מחוברים לארגון ומאושרים בו.
במילים אחרות, איתורם, מיונם, גיוסם וקליטתם המוצלחים של טלנטים זה רק ההתחלה.
המשימה היותר מאתגרת היא לגרום לכך שלאחר כל מאמצי האיתור והגיוס, הטלנטים ישארו בחברה לאורך זמן.
המודעות לחשיבות האושר של העובדים הביאה את הארגונים למסד את ימי הכייף, הירידים ושאר פעילויות הרווחה.
ובכל זאת, האושר האמיתי ארוך הטווח של העובדים נובע מהדרך שבה מתנהלת השגרה היומיומית של הארגון.
עובדים מאושרים הם עובדים שחשים מחוייבות עמוקה לעבודתם. ועובדים חשים מחוייבות גבוהה יותר, ככל שיש להם יותר שליטה על הדרך שבה נעשים הדברים בארגון.
המסקנה היא שעובדים יחושו מאושרים אם הם יחושו מועצמים. והעצמה כזאת ניתן להשיג ב-5 צעדים:
1 להעניק לעובדים שליטה על לוחות הזמנים שלהם, לרבות האפשרות לעבוד מהבית לפחות כמה ימים בשבוע.
2 להסביר לעובדים איך תרומתם לארגון מקדמת אותו. עובדים ישקיעו מאמצים גדולים יותר בעבודה אם יבינו איך התרומה שלהם מקדמת את הארגון ומטרותיו.
3 לאפשר לכל עובד לקבל קידום המקצועי והכשרה. עובדים ירגישו מחויבות גדולה יותר לארגון אם ידעו שחשוב לו להשקיע בעתידם.
4 לבקש מהעובדים משוב אנונימי והצעות ייעול. עובדים ירגישו טוב יותר אם ירגישו שדעתם חשובה.
5 להכיר ולהוקיר הישגים של עובדים, גם אם לא מדובר בהישג נדיר. הכרה כזאת תביא איתה מחויבות גדולה יותר למקום העבודה, ותגביר את מחוברות העובדים לארגון.
מחקרים מראים כי ארגונים ששיעור גבוה של עובדיהם חשים מחוברים, משיגים ביצועים גבוהים משמעותית לעומת ארגונים ששיעור גבוה של עובדיהם אינם חשים מחוברים.
מחקר שפורסם בארה"ב מצא, כי מחוברות חזקה של העובדים לארגון, מפחיתה במידה משמעותית את הסבירות שהם יעזבו את הארגון.