הגברת מחוברות העובדים יכולה להתבצע על ידי קמפיין שמכריז על קריאה לעובדים לבטא מה גורם להם להיות מחוברים לארגון ומה גורם להם תחושה שהם מנותקים ממנו.
אבל זו לא הדרך היחידה. דרך נוספת שמאפשרת להגביר את מחוברות העובדים לארגון היא לבצע מהלכים תכליתיים בשטח. כלומר בחיי היומיום של הארגון.
בבסיס התפיסה הזאת ניצב הרעיון שהגברת מחוברות העובדים מתחילה בכך שמחלקת משאבי האנוש נמצאת בקדמת החדשנות.
במילים אחרות, מדובר במנהלי משאבי אנוש שנמצאים כל הזמן עם האצבע על הדופק לגבי כל מהלך חדש להגברת מחוברות עובדים שנדון על ידי מומחים מכל העולם בפורומים דיגיטליים שונים, וכמו כן לגבי כל white paper, מאמר מקצועי ומחקר שבוצע בתחום וכו.
כי הרי מנהלי משאבי אנוש בכל פינה בעולם מתמודדים עם אותן מורכבויות ואותם אתגרים, הנובעים מנושא מחוברות עובדים ושימור עובדים.
ובדומה לארגונים במדינות אחרות, גם מנהלי משאבי האנוש בישראל נדרשים להציע פתרונות יצירתיים יותר ויותר בנושא הגברת מחוברות עובדים, כאשר בה בעת, התקציבים לכך הם נמוכים יותר.
מראיונות שקיימנו ב-HRus עם מנהלי משאבי אנוש עולה, כי כדי ליישם פתרונות מועילים בתחום מחוברות עובדים יש לקחת בחשבון 5 צעדים מהותיים:
1 אסטרטגיה:
מחלקת משאבי האנוש צריכה לבנות אסטרטגיה של מחוברות עובדים, ובהתאם לכך לקבוע מדדים.
לדוגמה, אם בונים מודל לפיתוח מנהלים, על המודל להמחיש איך משלבים בתוכנית את הגברת מחוברות המנהלים, ודרכם איך מתרגמים את זה להגברת מחוברות העובדים הכפיפים להם.
2 ערכים חברתיים:
במחקרים נמצא, כי אימוץ ערכים כלל חברתיים, לדוגמה אימוץ של ארגון הפועל למען ילדים חולים במחלות קשות, והתנדבות מעשית בו, מהווה עוגן חשוב ומרכזי בהגברת מחוברות העובדים לארגון.
3 תרבות ארגונית שמעודדת פרגון:
חיזוק התקשורת החיובית והמפרגנת בין העובדים לבין עצמם והמנהלים לעובדים הוא אחד היסודות החשובים של הגברת מחוברות עובדים.
הרעיון הוא לדעת לפרגן לעובדים על הצלחות, גם הצלחות קטנות ולא רק לגבי הצלחות גרנדיוזיות. ובעיקר, להטמיע שפה יותר חיובית, יותר מפרגנת ושמביעה הערכה הדדית.
4 איסוף, מיון, ארגון, הטמעה והנגשה של ידע:
לעובדים חשוב להרגיש שהארגון לא מסתיר מהם ידע שיכול לסייע להם בהצלחה בתפקידם. לכן חשוב לסדר את הידע הארגוני שנצבר ולהנגיש אותו לכל עובד שזקוק לו במסגרת תפקידו.
יש לבנות מערכת שמאפשרת להנגיש את הידע בזמן אמת ובצורה פשוטה, כדי שאפשר יהיה להשתמש בו ברמה היומיומית.
5 להגביר את הגיוס בשיטת חבר מביא חבר:
שיטת גיוס העובדים של 'חבר מביא חבר' יוצרת מעורבות גבוהה של העובדים ואכפתיות שלהם בכל הקשור לגיוס עובדים חדשים לארגן.
עובד שהחבר או קרוב המשפחה שהוא הביא איתו, מתקבל לעבודה, יחוש קשר חזק יותר לארגון.
לכן יש לשאוף לכך ששיעור המגוייסים החדשים יעמוד על לכל הפחות 40% מכלל המגוייסים.