הצלחתה של חברה קשורה בקשר ישיר לחוזק ההנהלה שלה. אלא שהנהלה יעילה באמת, היא הנהלה שלא מתמקדת רק בקבלת החלטות ואסטרטגיה, אלא הנהלה שמתמקדת בהצבת העובדים במוקד סדר העדיפויות.
כאשר מנהלים מציבים את העובדים שלהם בליבת האסטרטגיה העסקית שלהם, הם מטפחים בכך כוח עבודה מחובר לארגון, בעל מוטיבציה ובעל ביצועים גבוהים.
להלן 5 סיבות לכך שהצבת העובדים במוקד העדיפויות הינה מרכיב חיוני להצלחת ההנהלה:
1 הגברת המחוברות והפרודוקטיביות של עובדים:
עובדים שמרגישים מוערכים ושהארגון תומך בהם, הם עובדים שמחוברים יותר לעבודתם.
כאשר ההנהלה נותנת עדיפות לרווחת העובדים, מציעה להם הזדמנויות להתפתחות מקצועית ומקשיבה לדאגותיהם, היא יוצרת תרבות ארגונית של אמון ומוטיבציה.
עובדים המחוברים לארגון נוטים יותר לקחת יוזמה, לתרום רעיונות חדשניים ולהישאר מסורים לתפקידם, ובסופו של דבר מניעים את הצלחת החברה.
2 אחוזי שימור גבוהים יותר ומשיכת כישרונות:
ארגונים שמתעדפים את העובדים שלהם חווים שיעורי תחלופה נמוכים יותר.
כאשר עובדים מרגישים מוערכים, מתוגמלים בצורה הוגנת ושההנהלה תומכת בצמיחתם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו בחברה לטווח ארוך.
בנוסף, חברות עם תרבויות ארגונית חזקות הממוקדות בעובדים, מושכות כישרונות מובילים, מכיוון שמחפשי עבודה מחפשים יותר ויותר מקומות עבודה שמעדיפים שביעות רצון עובדים ואיזון בין עבודה לחיים אישיים.
3 תרבות ארגונית ושיתוף פעולה חזקים יותר במקום העבודה:
תרבות ארגונית חיובית בנויה על אמון, שקיפות ותקשורת פתוחה.
כשמנהלים משקיעים בעובדים שלהם, הם מטפחים תרבות ארגונית שבה שיתוף הפעולה משגשג.
העובדים מרגישים מחוברים יותר לארגון ואחד לשני, מטפחים עבודת צוות ומפחיתים קונפליקטים במקום העבודה.
יחסים חזקים יותר במקום העבודה תורמים לצוות מגובש יותר ובעל ביצועים גבוהים יותר.
4 חווית לקוח ותוצאות עסקיות טובות יותר:
עובדים מרוצים מתורגמים ללקוחות מרוצים. כאשר עובדים מרגישים מוערכים ומועצמים, סביר יותר שהם יספקו שירות לקוחות מצויין.
עובדים שמתגאים בחברה בה הם עובדים ובייעוד שלה, יוצרים חוויות חיוביות של לקוחות, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות, הגברת נאמנות הלקוחות, ובסופו של דבר, ביצועים עסקיים משופרים.
5 הסתגלות וחדשנות:
חברות שמציבות את העובדים שלהן בעדיפות גבוהה, מעודדות בכך יצירתיות וכושר הסתגלות.
עובדים שמרגישים שהארגון תומך בהם ושיש להם גישה להזדמנויות למידה מתמשכות, נוטים יותר לאמץ שינויים, להתנסות ברעיונות חדשים ולתרום לחדשנות.
בסביבה העסקית המהירה של היום, טיפוח תרבות ארגונית של חדשנות הוא קריטי כדי להקדים את המתחרים.
בשורה התחתונה, הצלחה של הנהלה אינה רק יצירת רווחים או קבלת החלטות אסטרטגיות, אלא גם טיפוח סביבת עבודה שבה עובדים משגשגים.
כאשר עובדים מרגישים מוערכים, מעורבים ומועצמים, הם תורמים לתרבות ארגונית חיובית, להגברת הפרודוקטיביות ולהצלחה עסקית ארוכת טווח.
הענקת עדיפות לעובדים מאפשרת למנהלים ליצור ארגונים חסינים, חדשניים ומוכנים לקראת אתגרים עתידיים.