ארגונים שרוצים לשמר את העובדים מבני דור המילניום צריכים להקשיב להם. הקשבה לעובדים אלה מתוך נכונות כנה ואמיתית למלא את רצונותיהם ככל הניתן, תאפשר למנהלי משאבי האנוש להסיק תובנות מועילות לגבי מה שמניע את מידת המחוברות שלהם לארגון.
הקשבה כזאת גם תספק תובנות לגבי מה גורם להם להרגיש פרודוקטיביים ומרוצים בעבודתם, ואיך הם רוצים שהמנהלים הישירים שלהם יתייחסו אליהם.
במסגרת השיחות עם העובדים כדאי, חשוב ורצוי לבדוק עם העובדים איך הם רואים את תפקידיהם. מידע זה יכול לסייע למנהלי משאבי באנוש באסטרטגיות מיפוי הכישרונות.
בדרך זו ניתן יהיה לעובדים את התפקידים שהם מרגישים יותר בטוחים בהם ואף יותר מתלהבים מהם. אפשר לבדוק מידע זה גם על ידי סקרים או שאלונים או אפילו במהלך פגישות מחלקתיות רגילות.
הנה 5 דרכים נוספות לעידוד המוטיבציה של העובדים ושימורם בארגון:
1 לתרבות הארגונית יש תפקיד מהותי בכל מקום עבודה. עידוד תרבות ארגונית שבה העובדים מייצרים חיי חברה ערים ושיש בה שקיפות, יאפשר לעובדים להיות מוכנים יותר לקבל על עצמם את אתגרי מקום העבודה שלהם.
שיתוף פעולה ועבודת צוות הם המרכיבים הקריטיים בתרבות ארגונית חיובית ומשגשגת. עובדים שיש ביניהם קשרים חברתיים חזקים, נוטים יותר לשתף פעולה ולעבוד על מטרה משותפת.
2 נקודה חשובה נוספת היא קיום תוכנית מנטורים שבמסגרתה יוכלו העובדים להתחבר למנטורים שמהווים עבורם השראה.
3 סביבת עבודה תורמת, גורמת לעובדים להרגיש בנוח ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם. ארגונים מובילים מעודדים את המוטיבציה של עובדיהם בכך שהם מוודאים שיש להם מקום נוח לעבוד בו, ריהוט משרדי שמותאם לצרכיהם, ותנאים פיזיים טובים אחרים.
יש אמנם ארגונים בהם יש מטבחים, מכונות קפה, חדרי הלבשה, חדרי כושר ועוד, שמיועדים ליצור סביבה משרדית הדומה ככל האפשר לבית.
אבל כדי ליצור סביבת עבודת התורמת לפרודוקטיביות של העובד אין זה הכרחי לספק את כל המותרות. גם השקעה בפינת עבודה פרטית לכל עובד, במקום שהעובד יצטרך לחפש כל יום היכן לשבת, יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית.
דבר נוסף שיכול לתרום רבות להגברת הפרודוקטיביות הוא לאפשר לעובדים להשתמש באוזניות מנטרלות רעש בזמן העבודה.
4 מרכיב מסוג אחר שיכול לתרום רבות להגברת המוטיבציה של העובד הוא שעות עבודה גמישות והאפשרות להמשיך לעבוד מהבית, לפחות בחלק מימות השבוע.
עוד לפני פרוץ משבר הקורונה ראו עובדים רבים בשעות עבודה גמישות את אחד התנאים הבסיסיים להצטרפות לארגון. מחקרים שבוצעו בעולם לפני פרוץ המשבר הראו, כי כ-80% מבני דור המילניום יהיו נאמנים יותר לארגון שמציע אפשרויות עבודה גמישות.
למעשה, חברות שכלל לא מציעות אפשרות לעבודה גמישה, עלולות להשתרך מאחור בתחרות על טלנטים מובילים.
5 ולבסוף, רשתות חברתיות. כאשר מדובר בעובדים בני דור המילניום, הכנסת פלטפורמות פרטיות של רשתות חברתיות כאחד ממרכיבי המפתח של התקשורת הפנים ארגונית, יכולה להיות דרך טובה להפוך את העובד לבעל מחוברות גבוהה יותר לארגון.