ככל שגובר הקושי לאתר מועמדים בעלי כישורים יחודיים, כך יותר ארגונים פונים לגיוס פרילנסרים, לתפקידים מסויימים בהם קשה יחסית להשיג טלנטים בעלי מיומנויות ייחודיות.
חלק הארי של הפרילנסרים מתמקד בשתי קבוצות: קבוצה אחת הם עובדים צעירים שמעדיפים לעבוד מכל מקום ובכל זמן. הקבוצה השנייה היא עובדים בגילאי 45 ומעלה שצברו ניסיון, מיומנויות יחודיים וידע, ושאינם מוצאים את מקומם בארגונים בגלל גילם.
בשוק העבודה ניתן כיום למצוא קשת רחבה של סוגי פרילנסרים: החל מעובדים עצמאיים שמנהלים עסק עצמאי ועובדים עבור כמה לקוחות במקביל, דרך פרילנסרים שעובדים במשרה חלקית בארגון מסוים ובשאר הזמן עובדים במתכונת פרילנס עבור ארגונים אחרים, ועד פרילנסרים שהם בפועל עובדים של ארגון אחד, במשכורת קבועה המתקבלת באמצעות חשבונית.
כך או כך, איתור פרילנסרים איכותיים ומוכשרים הוא נושא שמנהלי משאבי אנוש חייבים להקדיש לו תשומת לב. סביר להניח שאחת התכונות החשובות ביותר לפרילנסרים היא תכונת היזמות.
כאשר ארגון מגייס עובד שמבחינת דיני העבודה אינו עובד של הארגון, חשוב מאוד שהוא יהיה אדם בעל תכונות של יזמות, תושייה ונטייה לחדשנות.
אם כן, איך מאתרים מועמדים לתפקידי פרילנס. ארגונים רבים מחפשים מועמדים טובים בלינקדאין. השאלה היא רק איך יודעים לאתר בתוך אוקיינוס הפרילנסרים הקיים בלינקדאין, את הפרילנסר המתאים לכם ביותר.
לשם כך יש לשים ל-5 גורמים מהותיים בפרופיל המועמד, שאותו אתם בוחנים עבור תפקידי הפרילנס אותם אתם מעוניינים לאייש:
1 האם פרופיל הלינקדאין של הפרילנסר מעודכן תדיר:
מועמד שדואג לשפר ולעדכן את פרופיל הלינקדאין שלו זוכה אמנם למספר גדול יותר של פניות (כלומר יש יותר תחרות עליו מצד מעסיקים\לקוחות פוטנציאלים), אבל מבחינת הארגון זה אומר שזהו פרילנסר בעל ותק במתכונת הפרילנס, ושהוא יודע איך עובדים כפרילנסר.
המשמעות היא, שמחלקת משאבי האנוש לא תצטרך לעמול קשה מדי כדי ללמד את הפרילנסר איך עובדים במתכונת פרילנס.
2 הנישה שבה עוסק הפרילנסר חייבת להיות ברורה, נהירה ומוגדרת היטב למי שנכנס לפרופיל שלו:
תחום התעשייה או הענף שבו פועל הפרילנסר צריך להיות מוגדר היטב. פרט להגדרת הענף יש לשים לב האם לפרילנסר יש קשרים עם אנשים בענף ובנישה שבו הוא פועל.
כמו כן יש לבדוק האם הפרופיל שלו מציג דוגמאות לעבודות שעשה שקשורות לתחום הפעילות של הארגון, האם העבודות המוצגות קשורות לנישה המוגדרת שלו, האם הוא נוהג לעדכן את תחומי ההכשרה שלו, והאם הוא משדרג את הניסיון שלו ומנסה להתבלט בתחום בו הוא פועל.
3 בדקו את הכישורים הספציפיים שהפרילנסר מתאר בפרופיל:
שימו לב מהם הכישורים המרכזים של הפרילנסר כפי שמתוארים בפרופיל הלינקדאין שלו, והאם הוא מסביר מדוע הוא מתאים למלא את התפקידים שהוא מעוניין בהם.
4 האם הוא פרילנסר במשרה מלאה או במשרה חלקית:
שימו לב האם הוא פרילנסר באופן מלא או שהוא עובד בארגון מסוים במהלך היום, חצי יום וכד'. אם הוא עובד כפרילנסר וגם במשרה חלקית בארגון אחר, האם מספר השעות שיוכל להקדיש לכם מתאים לתפקיד אותו אתם מציעים לו.
כמו כן שימו לב באיזה ארגון הוא עובד במשרה חלקית, וודאו שלא מדובר במתחרה שלכם, שאולי אתם לא מעוניינים לחלוק איתו עובד.
5 האם הפרופיל של הפרילנסר כולל המלצות של מעסיקים קודמים או של לקוחות:
בדקו את ההמלצות של הפרילנסר בפרופיל הלינקדאין שלו, האם יש לו המלצות, והאם יש לקוחות או מעסיקים שמעידים מניסיונם על איכות השירות ועל המקצועיות שלו. לא פחות חשוב לבדוק מהו תפקידו של הממליץ ובאיזה דרג ניהולי או מקצועי הוא נמצא.