גיוון במקום העבודה כיום הולך וגדל, מה שמספק לארגונים גישה רחבה יותר לכישרונות. בנוסף, המדיניות הזו יוצרת תרבות ארגונית כוללת יותר, המשקפת את החברה בה אנו חיים.
הדבר הפחות טוב? גיוון במקום העבודה לא תמיד קל לביצוע מסיבות רבות: אזורים גיאוגרפיים מרוחקים אלו מאלו, אוכלוסיות שפחות קל להגיע אליהן, גילאים שפחות נמצאים ברשת.. וכד'.
להלן 5 מגמות אשר מובילות כיום בתחום הגיוון התעסוקתי:
המגוון במקום העבודה משתפר
על פי סקר של XpertHer , יותר ממחצית ממקומות העבודה מדווחים על עלייה בגיוון האנושי בחמש השנים האחרונות. הגיוון במקום העבודה השפיע לטובה גם על המדיניות הארגונית – חברות עם כוח אדם מגוון, נוטות יותר להתגמש לקראת העובדים שלהן באמצעות חופשות בחגים שונים על פי דתות שונות, חופשות לידה רבות יותר לאמהות דתיות במשפחות מרובות ילדים, וכן הלאה.
ארגונים מגייסים מתוך מודעות לגיוס מגוון
הסקר של XpertHR אף מצא, כי ארגונים מגייסים מתוך מודעות לתעדוף גיוס מגוון ופועלים על פי הכללים שלו. בין אם זה אומר לפנות לאוכלוסיות שאינן נמצאות ברשת, לאנשים בגילאים שונים, ליצרית שיתופי פעולה עם מוסדות לימוד להשכלה גבוהה, ומנגד יצירת שיתופי פעולה עם בתי ספר ביישוביים קטנים בפריפריה. עם זאת, המחקר מזהה גם כמה מכשולים במאמצי הגיוס המגוון, כגון היעדר גישה למיעוטים באזורים גיאוגרפיים מסוימים, היעדר זמן או משאבים להקצאת מאמצי גיוס מאסיבים לאוכלוסיות שלא נמצאות ברשת, ולעתים אף קושי בהתגברות על הטיות לא מודעות.
מנהיגים עסקיים מבינים שגיוון אינו אופציונלי
מנהיגים ארגוניים רבים מכירים בהכללה ובגיוון כקריטריונים חיוניים למשיכת ושמירה על כישרונות על.. סקר ההתפתחות של המנהיגות לשנת 2016, שנערך ע"י אוניברסיטת צפון קרוליינה מצא, כי מנהיגים עסקיים מובילים רואים בתרבות ארגונית כוללת כגורם חשוב במשיכת עובדים ושמירתם, וכן באמצעים לשיפור החדשנות ושיתוף הפעולה בחברה.
מיעוטים הופכים במהירות להיות הרוב
בטווח של 20 שנה, הצמיחה הצפויה בקרב קבוצות רב גזעיות, תציב אוכלוסיות שאינן מיוצגות באופן מסורתי בראש מקומות העבודה, כפי שמציינים מומחי משאבי אנוש. חברות עושות כמיטב יכולתן לגייס עובדים שבסיס המבנה הדמוגרפי שלהם דומה לזה של בסיס הלקוחות שלהן. מעבר ליתרונות של שיקוף הדמוגרפיה של המדינה, יש גם את היתרונות הביצועיים.
גיוון עדיין לא תופס מספיק בעולם הבכירים
חריגה מצערת למגמת הגיוון מתרחשת בעיקר בתפקידים הבכירים, שם ניכר כי הקונספט טרם תפס תאוצה. לנשים בתפקידים בכירים יש ייצוג נמוך מאוד, במיוחד בתפקידי מנכ"ל. ייצוג המיעוטים בתפקידים הבכירים אף הוא מינימלי ויש מקום רב מאוד לשיפור.
בעוד שחברות שמות בראש סדר העדיפויות את עניין הגיוס המגוון, הן צריכות להמשיך בקו ולבחון כיצד הן יכולות לקדם עובדים מגוונים לתפקידים הבכירים, גם שם או במיוחד שם, תהיה השפעה ניכרת לקידום החברה באמצעות הגיוון היצירתי.