5 טעויות נפוצות בתקשור הטבות

5 טעויות נפוצות בתקשור הטבות

ההשקעה בהטבות עובדים תהיה אפקטיבית יותר עם תקשורת יעילה, הצגת מידע בצורה מדודה והתחשבות בעובדים מרוחקים

שיתוף
הטבות עובדים Photo by stockimages

חשובה לא פחות מההטבות, שבהן עושים מעסיקים שימוש לצורך שימור והנעת עובדים, היא הדרך שבה הטבות אלה מתוקשרות. אדנה דמונטה (Adena DeMonte), מנכ"ל חברת Keas המספקת פלטפורמת ניהול בריאות עובדים, מציגה בטור שפורסם ב-HR Morning את הטעויות הנפוצות שעושים אנשי משאבי האנוש בתחום תקשור ההטבות;

שטף של מידע
צוותי משאבי אנוש רבים מפרסמים שטף של מידע על הטבות אחת לשנה. שפע המידע המציף עלול להבהיל עובדים שדוחקים אותו הצדה או אפילו זורקים אותו במקום לעבור עליו ביסודיות. גישה אפקטיבית יותר היא לחלק את המידע הזה לכמה נתחים קלים לעיכול ולפזר אותם בקצב קבוע לאורך השנה. בדרך זו אנשים קולטים מידע ומשמרים אותו בצורה טובה יותר. ניתן כמובן להעלות את המידע לאתר החברה, אליו יוכלו העובדים לגשת בכל רגע נתון וללמוד על ההטבות המוצעות להם.

הטבות Photo by iosphereתקשורת בלתי מתואמת
התקשורת צריכה להיות מתואמת ואחידה, ופעמים רבות אין זה כך כאשר מגוון ספקים מעוניינים לשלוח מידע לעובדים לאורך השנה. זהו מתכון בטוח עבור העובדים ללכת לאיבוד. משאבי אנוש יכולים להתמודד עם האתגר באמצעות מערכת שתגרום לכל תקשורת משאבי האנוש להגיע ממקור אחד. 

התעלמות מעובדים מרוחקים
בחברות ובעסקים רבים יש עובדים שמפוזרים ברחבי העולם. הדבר מחייב את משאבי אנוש ליצור תקשורת עם כולם.  שליחת קבצי PDF או הצעת וובינר מגיעות רק לחלק קטן מהעובדים המרוחקים. אפליקציות ומערכות לניהול לקוחות (CRM) יהפכו את האינפורמציה לזמינה הרבה יותר, ללא קשר למקום הימצאם של העובדים. יש לתת את הדעת לאופי ההטבות על מנת שיהיו רלוונטיות לכלל העובדים, או לחלופין להתאים לעובדים המרוחקים הטבות בהתאם לצרכיהם הייחודיים.  

הצעות לא רלוונטיות
ככל שההצעות מגוונות יותר, כך גדלים הסיכויים שעובדים ימצאו את ההטבות שמתאימות להם. עם זאת, מבחר גדול יותר יוצר עומס רב יותר על העובדים, הנדרשים לסקור את כל האפשרויות ולהבין אילו תכניות מתאימות להם, על אף שיש מחקרים המראים אחרת. ניתן להיעזר בפלטפורמות המתאימות לעובדים תכניות על פי פרופיל דמוגרפי ומאפיינים נוספים. 

התעלמות מהשלכות על העובדים ועל המעסיקים
אחריות ומעקב חיוניים כאשר מנסים לקדם התנהגויות והרגלים נכונים. כאשר העובדים יודעים שהם משפרים את בריאותם ביחס לסטנדרט בריאותי הנקבע על ידי הארגון – הדבר מעלה את המוטיבציה. יתר על כן, מנקודת הראות של הארגון, הבסיס שנקבע חשוב למדידת השפעתם של תכניות הטבות בריאותיות. תכניות הטבות רבות נועדו לשפר היבט בריאותי מסוים, כדוגמת תזונה או הפסקת עישון. אולם רוב המעסיקים אינם מנצלים את הנתונים שתחת ידיהם ואינם מקשרים, למשל, בין התוצאות הבריאותיות לבין הערך שבצמצום הוצאות. תכניות הטבות מקבלות את ערכן ממה שעושים מהן. יש לעשות שימוש במידע הקיים על מנת לעקוב אחר השפעת ההטבות על העסק גם במדדים כספיים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה